Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-10-11, 09:25   #1
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg begynner virkelig å nærme meg flau over å si at jeg lever lavkarbo til tider. Dette fordi det har vært så mye snakk om det i media selvsagt, og hvermannsen har gjort seg opp en mening uten nok kunnskap (for det er ingen som leser bøker og undersøkelser, men tar det som står i avisene som god fisk).

Jeg har riktignok ikke så lang erfaring innen denne livsstilen, for det er en livsstil og ikke en slankekur for meg, men på disse månedene har jeg opplevd mer positivt enn negativt.


Positivt:
- sover bedre
- mer energi
- magen er ROLIG (dette er det viktigste for meg)
- aldri mer "hyrten og styrten" på do når man er på senter, butikker o.l. (god andreplass)
- ikke vondt i ledd (fibromyalgi + leddgikt lett form)

Negativt:
- andre ser skrått på meg og slenger teite kommentarer som "men kan du ikke spise det du, daaaaaaaaaaaa" og "herregud, nok en lavkarber" samt at jeg ødelegger kroppen min uten karbohydrater.

En dag fikk jeg egentlig nok av en venninne som hele tiden påpekte alt jeg IKKE kunne spise. Når jeg kom tilbake fra lunch spurte hun hva jeg hadde spist og jeg svarte brie med paprika på hjemmelagede knekkebrød (Nannahs, digger dem!) og at jeg hadde spist fløtegrøt med skikkelig smørøye til frokost. Hun ble helt sjokkert, og sa at hun jammen i meg drømte om slike måltider. Da kom min onde tvilling frem og serverte samme teite argument som tidligere nevnt:

Kan du ikke spise det du, daaaaaa?

Hvordan reagerer du og de rundt deg når du forteller at du går på lavkarbo?

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:37   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

De reagerer positivt. Ingen negative tilbakemeldinger, sannsynligvis fordi de fleste jeg kjenner vet at jeg ikke gjør ting uten og ha skaffet meg god kunnskap om det De er bare glade på mine vegne

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 09:38   #3
TigerTove
Seniormedlem
 
TigerTove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 36
Innlegg: 3.474
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg har ennå tilgode å få noe negativ tilbakemelding på hvordan jeg spiser.

Det har tatt svigers en stund og skjønne at jeg ikke spiser poteter, men etter å ha forklart dem hvorfor like mange ganger som de har spurt, så er det også blitt "vanlig".

Ellers tror jeg det er letter for folk å skjønne at jeg (med min diabetes 1) har lagt om kosten, og om noen er i tvil om det er bra for meg, ja da forteller jeg bare om prøvene de tar på sykehuset hver 3.måned som er så fine at diasykepleieren først trodde det var noe galt med måleinstrumentet! Det skal ikke være mulig for en type 1 diabetiker å ha sånne verdier som jeg har, men lavkarbo gjør det mulig, og da har ikke folk noe å tvile på lenger

__________________
"Virkeligheten er det som virker" - Franz Kafka
TigerTove er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Stabilt blodsukker :) Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:02   #4
teleslynga
Medlem
 
teleslynga sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 395
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg snakker ikke om verken lavkarbo eller slanking med folk flest, bare de aller nærmeste. Og de er positive nok. Men om det skulle komme opp som et tema, behøver man vel ikke utbrodere, alle er jo enige i at å droppe sukker og sånt er lurt, og jeg klarer fint å la være å spise brød og poteter på en diskret måte.

__________________
Min 2012-journal
teleslynga er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ordentlig mat! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:10   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg bekjenner meg ikke offentlig til lavkarbo. Jeg sier som sant er at jeg spiser glutenfritt og velger bort brøderstatninger til fordel for ordentlig mat . Spør noen mer da sier jeg at jeg forsøker å holde meg til Primal Blueprint. Da har vi en diskusjon og jeg får lov til å forklare hva det går ut på. (Steinalderkosthold med vekt på ren mat av rene råvarer ... i motsetning til hel- og halvfabrikata ... og naturlig fett. Anbefalt karbohydratgrense varierer etter målsetning, men 150g daglig regnes som øvre grense om man ikke ønsker en usunn vektøkning.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:17   #6
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg snakker heller ikke om det, er ikke en svovelpredikant i lag med andre heller. Mannen her hjemme er superkul. Han ser at jeg leser og setter meg inn i ting, eksperimenterer på kjøkkenet og merker jo at jeg trives (som sikkert er det viktigste for han).

Svigermor tør jeg ikke tenke på, men hun er ikke en jeg har kontakt med mer enn en gang per år. Mamma er jo litt vrang men respekterer. Stemor har selv forsøkt lavkarbo men falt av lasset. Verste er venninner som baker og på død og liv vil ha meg til å smake hele tiden og som hele tiden påpeker hvor fælt jeg må ha det.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:22   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Verste er venninner som baker og på død og liv vil ha meg til å smake hele tiden og som hele tiden påpeker hvor fælt jeg må ha det.

Jeg blir "spiss" av sånt og sier at når jeg ikke føler meg bra etter å ha spist det så ser jeg ingen grunn til å spise det oftere... Eller så sier jeg at "jeg hadde biff til lunch i dag, hva hadde du sa du? Trørt brød med svett ost, ja?"

Og så kan man jo alltids dra den med at sukker er avhengighetsskapende og fortrenger ordentlig mat... men det spørs jo hvor mye man ønsker å beholde vennskapet da..

Gode venne respekterer valgene dine - synes jeg. Det eneste jeg har måttet forsvare er totalavholds under candidadietten. Men de ga seg da også når jeg sa at å drikke kunne føre til "rykk tilbake til start"... Jeg tok med meg medbrakt mat da, til sosiale sammenhenger - eller spiste det jeg kunne når jeg visste at menyen ga åpning for det. Og så er det nok definitivt lettere når det er medisinsk begrunnet.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:32   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg har ingen i nær nærhet som har sagt noe om det. For et par år siden var det en som ikke skjønte at jeg ble ble, jeg hadde jo den lille, næringstette matpakken med litt egg, majones, en god porsjon paprika og agurk og to små nannah knekkebrød. De andre spiste jo 3-6brødskiver hver seg og kjeks til kaffen. Og enda jobbet jeg ganske hardt med å binde jern på en grunnmur hele dagen. Men jeg hadde nok energi, for jeg var ikke avhengig av energi fra maten jeg spiste, jeg hadde jo 60kg energi på kroppen!

Dersom noen tar opp det de har lest i avisene i det siste, så får jeg vel bare prøve å forklare at disse såkalte ekspertene,faktisk ikke har noen ekspertise på lavkarbo og ketogen kost, for det har de ikke de som uttaler seg negativt. De tror jo at vi mesker oss i baconfett, drikker en fløtekartong til hvert måltid med koteletter med fløterand, stekt i en pakke smør og at vi skyr grønnsaker som pesten. Sannheten er jo en helt annen.
Ekspertene kan jo ikke skille med kostindusert ketose hvor det ikke er mulig å få høyt blodsukker og den typen diabetikere får med ketose og SKYHØYT blodsukker. Det siste er livstruende.
Og ikke vet det at kroppen selv kan lage den glykosen den trenger.

Jeg er ikke flau for å fortelle at jeg spiser ketogent, jeg er jo 70kg overvektig og blir ulvesulten og så sliten at jeg mere eller mindre blir sengliggende av lavkalori, og ikke går ned et gram utenom de 2 første kiloene. Folk spør om jeg spiser lavkarbo igjen, og ja, de vet at jeg faller av lasset igjen og legger fort på meg, men saken er jo at mine venner er virkelig venner og bare heier når jeg føler meg bedre og går ned i vekt igjen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 10:37   #9
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Opplever også at folk sier at jeg ikke trenger å gå ned flere kilo. Jeg er 157 cm og veier 55 kg, jeg er et lite frø blant mange, tror nok at mange mener at dette kun er en slankekur også. Men jeg har ikke tenkt til å gå tilbake til kneip når vekta stagnerer okke som!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:19   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Opplever også at folk sier at jeg ikke trenger å gå ned flere kilo. Jeg er 157 cm og veier 55 kg, jeg er et lite frø blant mange, tror nok at mange mener at dette kun er en slankekur også. Men jeg har ikke tenkt til å gå tilbake til kneip når vekta stagnerer okke som!

I ditt tilfelle ville jeg nok bare sagt at jeg føler meg bedre og vil ikke få plager bare fordi dere mener noe annet, det er min kropp og jeg vil føle meg best mulig.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 11:50   #11
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg bruker vel aldri ordene "lavkarbo" eller "slanke" om det er aktuelt å snakke om hvordan jeg spiser - dette for å unngå at samtalen/middagen avsporer og handler om avis-kosthold istedet for mitt kosthold. Jeg sier heller ganske presist at jeg blir veldig dårlig av sukker og stivelse, så jeg vil helst la være å spise brødet/potetene/risen/desserten/frukten, for da vil jeg bli syk og eventuelt måtte tilbringe mesteparten av nær fremtid nær toalettet. Noe mer enn det gidder jeg ikke å tilføye - og de færreste legger seg opp i det når det presenteres på den måten...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 12:00   #12
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Jeg kjenner meg utrolig godt igjen i trådstarter..

Mest fordi alle venner og familie vet hvordan jeg ser ut, og nekter for at jeg trenger å gå ned så mye som jeg gjør.. du er jo ikke overvektig du?? er du ikke fornøyd med sånn du ser ut da?? jo da, er fornøyd nok, men når vekten kaller meg overvektig med 30 kg så er det noe galt...

Jeg har fått mye av " du spiser ikke sånn ekstrem lavkarbo vel? sånn 20 kh om dagen?? " når jeg da sier at jeg gjør det, må jeg skynte meg å si at det kun er fram til jul, og at jeg skal øke på kh etterhvert.. hvis ikke river de seg jo i håret og forteller meg at jeg kommer til å dø og at jeg nå har blitt for ekstrem og at det ikke er bra og lese bakpå alle etiketter etc.. EKSTREMT!..

Det hører med til historien at jeg har ganske alvorlige spiseforstyrrelser i familien og at det derfor blir ganske sårt når jeg starter med noe sååå ekstremt som de kaller det..
(De er jo bare redde for meg)

Jeg ser jo ikke på dette som så voldsomt ekstremt, ettersom jeg har nok av mat å spise og trives sånn som det er nå..


Men alle disse menneskene rundt meg som vet om det, ser ikke ut til å skjønne dette helt.. Jeg må jo lide sånn som jeg har det nå, hvorfor gidder jeg å utsette kroppen min for noe sånt liksom ...

Blir veldig frustrerende.. Og man kan si så mye man vil at man ikke trenger å snakke med så mange om det. Men jeg er en sosial jente som studerer og folkene rundt har lagt merke til at jeg har lagt om kostholdet .. ( tok ikke mer enn 1 uke før spm begynte å hagle inn) Så er ikke jeg som skriker det ut.. det er maten :P

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:52   #13
lårannediskon
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 112
lårannediskon er ny på veien

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Har hørt mye negativt jeg også.. "Om man skal slanke seg er det ikke verre enn å spise sunt å bevege seg litt"

Jo det er faktisk det...

Så nå sier jeg bare at magen min ikke tåler hvete og sukker så godt.

__________________


www.ketolch.blogspot.com
En nystartet blogg med lchf-oppskrifter og ketolysemat
lårannediskon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 14:56   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

I løpet av de fire årene jeg har spist lavkarbo har jeg enda ikke fått en eneste negativ kommentar, eller noen negative vibber. Jeg snakker ikke om kostholdet mitt, for det er liksom en naturlig del av meg. Akkurat som å gå på do. Forteller ikke så mye om det heller På jobb og skole ser folk hva jeg spiser og hvis de spør, så forteller jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 15:07   #15
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Heldigvis har mine nærmeste tatt det hele med godt humør, og viser nysgjerrighet, fremfor surhet. De gjør virkelig det de kan for å lage mat vi kan spise når vi kommer, og spør om det er noe de lurer på. Utrolig takknemlig for det, det gjør det veldig, veldig mye lettere for oss, for jeg hater virkelig å føle meg kresen og utakknemlig!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 15:08   #16
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Har stort sett bare fått gode tilbakemeldinger, har også flere i familien som spiser lavkarbo.

Et par ganger har jeg fått høre at "Du som er så lita og tynn trenger ikke å slanke deg!", da har jeg forklart kort at jeg gjør det av helsemessige årsaker, ikke slanking. Hvis noen har vært interesserte, så har jeg kanskje fortalt om PCOS, og i noen tilfeller om at jeg ønsker å bli gravid.

Synes ikke det er flaut, for jeg ser og kjenner at kroppen fungerer myye bedre nå enn for et halvt år siden, og vet at det kan være lettere for meg å bli gravid nå enn før.

De som burde være flaue er alle disse "kostholdsekspertene" som uttaler seg om ting de ikke kjenner til i det hele tatt, og sånne som spiser seg syke av fett og enorme matmengder fordi de ikke gidder å sette seg inn i hva lavkarbo faktisk er.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:42   #17
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Nei, jeg synes ikke det er flaut å si at jeg spiser lavkarbo. Nå er det vel lettere for meg ettersom jeg ikke går på en veldig streng lavkarbodiett. Jeg spiser moderate mengder karbohydrater, prøver å få i meg mye av fettet fra fisk, nøtter, avokado og frø, og prøver å spise mye grønnsaker. For de fleste høres dette så trygt og sunt ut at de ikke kverulerer noe på det

  Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:43   #18
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av lårannediskon, her.

Så nå sier jeg bare at magen min ikke tåler hvete og sukker så godt.

Og det er jo sant dersom den blir større av det ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:47   #19
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Og spise søppelmat er flaut!
Jeg er stolt av og spise ren mat , jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:49   #20
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Flau, nei? Jeg er LANGT mer flau over at to av landets største aviser stadig når nye bunnivåer på ukentlig basis ved å gjøre hele året til agurktid. DET er flaut, det.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 16:59   #21
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

"All PR er god PR" er det noen som sier. Husker Fedon Lindberg ble tynet skikkelig for 10 år siden, og svært få var enig i det han sa. Ikke spise brød, liksom! Alle var lei av å høre om Fedon Lindberg. Diskusjoner på TV, brødelskere som forkynnet om brødets viktighet, Fedon som satt alene i studio med alle motstandere. Kan ikke ha vært lett.

De siste ukene har 2 stykker i min familie konvertet til LCHF, og min familie har vært beinharde motstandere av LCHF. Nå som det står skrevet om lavkarbo i avisen hver eneste dag, har de snudd. Broren min på 130 + kilo har gått ned 6,5 kilo på en uke. Takket være fete forsider i tabloiden. Yay!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:30   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Nei, det er så hipt at det er jeg stolt av. Jeg er stolt av å har integrert den nye kunnskapen. Jeg er et synlig resultat på at det funker dessuten. Når jeg har sagt det har jeg fått til svar: ja, selvsagt, hva ellers! Sånn er det når man liker sunne mennesker.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:40   #23
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Burde kanskje peresisere at jeg ikke blir flau av å si at jeg har et kosthold med få karbohydrater. Men alt oppstyret rundt lavkarbo for tiden får det til å høres ut som at jeg har slengt meg med på "hypen" og at jeg ikke er seriøs rundt dette. og det er det som irriterer meg.

Så jeg blir vel heller irritert over alt oppstyret. Spesielt siden det er så mange " eksperter" der ute og de aldri kommer med noe nytt å si!

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 17:42   #24
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Burde kanskje peresisere at jeg ikke blir flau av å si at jeg har et kosthold med få karbohydrater. Men alt oppstyret rundt lavkarbo for tiden får det til å høres ut som at jeg har slengt meg med på "hypen" og at jeg ikke er seriøs rundt dette. og det er det som irriterer meg.

Så jeg blir vel heller irritert over alt oppstyret. Spesielt siden det er så mange " eksperter" der ute og de aldri kommer med noe nytt å si!

Denne kan jeg signere på!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 18:22   #25
Lilleslem
Medlem
 
Lilleslem sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 164
Lilleslem er på en erverdig vei

Sv: Flaut å si man lever etter lavkarbo?

Forstår egentlig ikke hele opplegget. Dersom de som kritiseres oss på lavkarbo som tåler absolutt alt og kroppen og tennene reagerer positivt på sukker og stivelse, må de spise slik mat og ti stille! Jeg skulle gjerne ha spist rugbrød, pasta og melkesjokolade, men da blir jeg både syk og tykk.

__________________



]
Lilleslem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Et par spørsmål til de som lever på Generell lavkarbo nightly Spørsmål og svar 16 11-07-11 21:27
Flaut Tittit Spørsmål og svar 5 02-03-11 12:16
Hva når kun en i familien lever lavkarbo/høyfett? Tidl. medlem Lavkarbo generelt 11 18-01-10 14:33
Hvordan lever en student O. e/lavkarbo? danish Optimal Ernæring 20 29-11-09 01:52
Litt flaut spm, Smurfine Lavkarbo generelt 39 12-09-06 21:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no