Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-04-06, 15:59   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk
Unhappy

Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

http://web3.aftenbladet.no/magasin/h...icle278257.ece

Jaja, da var den muligheten borte...

Så nå blir det operasjon istedet. Da kobler de ut en del av magesekken, tynntarmen og tykktarmen, fjerner galleblæra og blindtarmen. Drastisk? Ja, men når valget står mellom å gjennomføre en operasjon og få et liv, eller å leve i en jævlig tilstand slik som nå og sannsynligvis dø før jeg er 40, så er valget såre enkelt...

Problemet er bare at jeg må stå i kø i sikkert 2 år, fordi jeg ikke har penger til å ta operasjonen i utlandet, så jeg er ganske psykisk knekt for tiden, for å si det sånn..


:sukk:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 16:11   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 16:28   #3
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

åh såååå trist å høre da.......har virkelig vondt av deg altså.....skjønner utrolig godt at du er helt knekt.....uffameg altså,,,veit ikke helt hva jeg skal si jeg,,,,er vel ikke mye som kan trøste deg nå....

husker bare hvor knekt jeg var fordi jeg ikke fikk den operasjonen jeg hadde venta på i to år og plutselig ikke fikk likevel,,,,
og detta er jo mye værre for deg da....

her kommer ihvertfall masse gode og varme trøste fra meg....

husk at jeg tenker på deg og føler med deg da :0)

ha det best mulig da:0)

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 17:16   #4
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Dårlig gjort, Iset! Jeg er ikke så veldig inne i dette med sykehus-regionene, men er det ingen andre enn Helse Vest som har (eller hadde skal jeg vel si) dette tilbudet?
Tenkte som så at hvis man kan skifte fastlege så kan man vel også skifte sykehusregion ...
Nei, vi skal vel helst telle kalorier og være med i VGs vektklubb for at helseNorge skal tro at vi virkelig VIL ned i vekt! Æsj!

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 18:24   #5
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Kjære Iset jeg forstår virkelig at du er fortvilet

Nå er ikke jeg et eksempel på en solskinnshistorie, men etter jeg hadde fått barn nr 1 (for snart 5 år siden)veide jeg 120 kg... også jeg har drømt om operasjon og slankefarm, men det har ikke gått slik. Jeg har gått ned i epoker, hvor jeg har gått ned mye og så hatt en lenger pause hvor jeg har gått opp, men alt i alt er jeg gått ned. Som deg sliter jeg med spiseforstyrrelse og jeg kan skrive under på at det ikke er lett. Selv må jeg jobbe skikkelig med at endringen ikke kommer så raskt som jeg forventer. Jeg skulle liksom helst ha mistet 20 kg bare ved et knips -nå fokuser jeg på fremskritt uansett hvor små de er. Det har vært tøft å innse at det ikke finnes noen lett vei.

Mitt vedepunkt kom kanskje da jeg var på legebesøk hos Fedon Lindberg, han hørte på meg, forstod meg og lovte meg at vi skulle klare dette. Jeg har ikke gått gjevnlig til ham, men det ble et vendepunkt. Jeg håper derfor du har mulighet til å få SKIKKELIG støtte, om det er en lege - pyskolog eller annet, for du klarer ikke dette selv.

Jeg hadde også søkt meg inn på dette 6 ukers stedet de skriver om i artikkelen, 6 uker kan kanskje være nok til å få deg igang på på rett spor, samtidig vil du da komme inn i et system som følger deg opp etc. Jeg er sikker på at bare du kommer ordentlig igang, ja så klarer du det - du har så mye "drive" og kunnskaper at jeg ser sikker på at du kan nå målet om en lettere Iset.

Hvis ikke dette lykkes er operasjon en utvei, men jeg tror nå egentlig du har halt til å klare det hvis du får rett støtte.

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 20:11   #6
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Jammen... Det stod da visselig i aftenbladet at Ebelhof ble kuttet ut til fordel for behandling i Norge.. Løp og les! Du skal ikke ta slankeoperasjon dersom du ikke føler deg vel med den tanken. Men ikke gi opp selv om Ebelhof er ute av bildet. Let etter alternativer. Ikke gi opp. Står du på så finner du sikkert et bra alternativ. Gjelder faktisk bare å lete og finne og bestå kriteriene. Og du gjør jo det siste.. Består med glans.. Så opp med haka og fatt mot. Les først artikkelen i Stavanger Aftenblad.. så ser du det jeg sikter til.. BEHANDLING I NORGE!!! Haugelandssenteret! Les papirutgaven..

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 20:41   #7
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Sitat:

Vi har hatt samarbeid med Ebeltoft. Det er nå avsluttet. Livsstilsbehandling skal nå skje på Hauglandssenteret

Kan du ikke søke på Hauglandssenteret?

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 20:47   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Jeg leste det med Haugalandssenteret ja. EN VITS. Ebeltoft er 17 uker, Haugalandssenteret er SEKS uker. For en person som har brukt hele livet på ALLE slags kurer og kostholdsomlegginger og slanket seg hele livet, er seks uker helt latterlig, en stor vits. Joda, det er oppfølging etterpå, men det blir jo det samme som et slankekurs, noe jeg har gått på sikkert 093820938944 ganger.

Dessuten, den største grunnen til at folk reiser på slike farmer er jo mangel på kunnskaper om hva de skal spise etc. Jeg kan ALT, og da mener jeg ALT om ernæring. Det er samholdet og "tvangen" til å spise sunt (i dette tilfellet magert...) og mosjonere jeg trengte å melde meg på for, men opererer jeg meg trenger jeg jo ikke det heller. I tillegg trenger jeg ikke engang være borte fra familien mer enn noen få dager.

Jeg er totalt innstilt på operasjon nå, men skal snakke med legen forhåpentligvis denne uken (bestiller tid i morgen).

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 21:10   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Det kan godt være du har rett, men hva med å prøve det før du gjør deg opp en mening om behandlingstilbudet? Jeg håper de har tenkt å tilby noe på den psykiske biten og ikke bare et rent slankekurs.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 21:43   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Kjempesynd de har tatt bort et tilbud som tydeligvis fungerer bra Iset... Det er en jo lettere å gå ned når man må og blir fulgt absolutt hele tiden. I tilegg til dette med "tvangstrimming". Men jeg tror også trolljenta er inne på noe her. Det hadde kanskje vært bra for deg å fått jobbet med psyken før du går inn på en slik operasjon. nå vet jeg fint lite om hvilken oppfølging folk får i forbindelse med disse operasjonene, men jeg vil tro du må igjennom en del utredninger og samtaler på forhånd...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 22:03   #11
Melania
Seniormedlem
 
Melania sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 1.135
Melania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snillMelania er virkelig snill

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Jeg syns også du ikke skal avvise dette 6 ukers opplegget før du har prøvd eller i det minste prøvd å tenke nærmere over det. Du er veldig som meg, enten alt eller ingen ting... og det er noe i hvertfall jeg må jobbe psykisk ned.

JA du kan mye om kosthold, men du vil også komme langt med 6 uker på slankefarm, og kanskje du får noen mnd hjemme og så ett nytt opphold.

Som jeg skrev tidligere, får du hjelp og støtte (også psykisk) og en kick start på vektnedgangen - SÅ er jeg sikker på at du klarer dette Iset..

__________________
Melanias vei til ett lettere liv!
- Januar 06 til Oktober 06 = -30kg!
- Vekt 30.01.07: 73
Mål for 2007: tilbake til Match vekt 68kg og holde meg der, bli MILF, bli glad i meg selv og gripe alle muligheter!
Melania er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 22:05   #12
jankph
Seniormedlem
 
jankph sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Arendal
Alder: 60
Innlegg: 503
jankph er en juveljankph er en juveljankph er en juvel

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Hva med Alm-senteret? Jeg aner ikke hvor bra det er, bare at det er heromkring jeg bor.
Jan.

www.almsenteret.no

jankph er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 23:05   #13
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Dette var utrolig trist å høre, Iset!
At du i tillegg må vente på operasjon i 2 år er jo bare grusomt!
Vet ikke hvorvidt du kan få behandling utenfor Helse Vest, men det er kanskje mulig. (Ser desverre ut til at pasienter utenfor Helse Sør må betale selv!)
Da jeg så dette innlegget logget jeg meg inn på Evjeklinikken i Helse Sør og har skumlest litt. Ser at de har både korte og lengre opphold. Opplegget virker også vel gjennomtenkt med en flott sammensatt stab og "ettervern".
Ja, det blir nok magrere kost, men den ser da flott ut!
Selv om du nå er innstillt på operasjon kunne det kanskje vært lurt å ta ett opphold, enten der eller et annet sted mens du venter.
Ta i alle fall en titt på dette,- hvis du ikke alt har vært der!?
http://www.evjeklinikken.no/

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben

Sist redigert av Gamla : 18-04-06 kl 23:48.
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 23:22   #14
Mum 4 2
Seniormedlem
 
Mum 4 2 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 53
Innlegg: 2.021
Mum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt avMum 4 2 har veldig mye å være stolt av

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Oj oj oj. Så trist da Iset. Jeg hadde virkelig tro på at du kunne få dra til Ebeltoft og få hjelp der. Men sånn ser det altså ikke ut til at det går. Huff og huff.

Min barndomsvenninne ble operert for 1 1/2 år siden. Funket veldig bra på vekta, men ikke på alt det andre. Så hun sliter fortsatt.

Håper du greier å finne en løsning etter hvert. Det unner jeg deg virkelig.

__________________
Hilsen Mamma for 2
Nesten i mål.
Mum 4 2 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-04-06, 23:27   #15
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Her sies det mye fornuftig Iset. Du bør høre på det folket sier. Nå er du skuffet og hiver deg på en operasjon som du ikke vet utfallet av og som du i utgangspunktet ikke ville ha. Ta en tenkepause. Det er mildt sagt "idiotisk" å hive deg på operasjon når du EGENTLIG vil noe helt annet.
Slankeoperasjoner har blitt framsatt som en endelig løsning. Men vi vet alle at ikke alle opererte ender opp som slanke og sunne. Mange får bivirkninger som går på helsa løs. Og særlig du som har overspising som et problem vil fortsatt ha det etter operasjonen. Du vil ikke kunne stagge hungeren etter mat selv om du er operert og dermed er sjangsen for at du får et dårlig resultat stor. En ekte overspiser driter i konsekvensene når hungeren kaller. Selv om du vet du vil bli sjuk så kommer du til å spise mer enn du bør og den type mat du ikke bør spise. Erkjenn det Iset.. En mageoperasjon endrer ikke det matproblemet du har i hodet.
Men det kan faktisk et 6 ukers opphold på slankefarm gjøre. Dersom du får det psykiske i orden tror jeg du også vil få det fysiske med på lasset. Så ikke avvis den muligheten som ligger i Hagalandssenteret. Gyv heller på og sjekk hva det kan tilby. 6 uker er lite... men husk hva du greide å endre på få dager med pm'er til meg. 6 uker er 42 dager. 42 dager er 672 våkne timer hvor du kan suge til deg metoder for å endre ditt liv. Og om det gjelder kan du sikkert ofre noen timer av nattesøvnen i tillegg..

700 timer Iset.. Hva kan du ikke få ut av de?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:12   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Ja dere har jo mye rett. Am-senteret er nok bra, men dekkes ikke av trygdeetaten, og jeg har ikke råd til 5000,- kr i UKA, så det er utelukket.

Jeg kommer uansett til å sette meg i ventekø for slankeoperasjon siden det tar lang tid, så slipper jeg iallefall å måtte vente lenger enn nødvendig om jeg allikevel bestemmer meg for å ta en operasjon. Jeg vil SELVSAGT jobbe med psyken på egenhånd, ved hjelp av rådene til Fjonken og diverse bøker.

Jeg skal snakke med legen og høre hva han sier.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:17   #17
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

*Tommelen opp*

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:22   #18
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

kommer og blander meg litt her igjen jeg. Nå er jeg ikke sikker på om Fjonken her har gitt deg noen råd utenom de som står her(pm eller noe), men hva med å oppsøke noen som kan hjelpe deg med den psykiske biten? psykolog eller psykiater? kan være greit å få litt hjelp av noen som er utdannet innen det å hjelpe andre med å løse problemer, og takle vanskelig følelser?
mener jeg leste om et sted i et blad som har spesialisert seg på å hjelpe folkmed spiseforstyrrelser, og som er i stor grad drevet av folk som selv har vært igjenom prosessen med å komme seg ut av det selv. (husker ikke hva det het, eller hvor det var, og det er derfor godt mulig det allerede er nevnt her)

Jeg har litt tro på at mye kommer til å løsne for deg dersom du bare får jobbet litt med det som har ført til spiseforstyrrelsen din, og da mener jeg ikke maten. Du kan så mye om dette med kosthold, at det er noe som kommer etterhvert som du får jobbet deg gjennom det som stopper deg fra å greie å slanke deg rent psykisk

håper i allefall for din del at du greier å finne en annen løsning enn operasjon, for det kan kanske hjelpe mot overvekten din, men det fjerner ikke årsaken til overvekten, som er det egentlige problemet...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:33   #19
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Tusen takk dere.

Hadde jeg fått tilbud om operasjon i morgen hadde jeg faktisk tatt den. Jeg er såpass syk og overvektig nå at det haster med å få meg slankere. Det går utover datteren min, det går utover mannen min, jeg ser aldri vennene mine, jeg orker ingenting. Jeg får ikke sove om nettene, jeg blir kvalt i mitt eget fett, sover vel maks 2-3 timer og det har jeg gjort i et par år nå, er helt ødelagt. Jeg har ikke pust, jeg har vondt i knær, rygg, bekken....

Ja, sånn er livet for meg nå, derfor må jeg ned i vekt snarest, og får heller ta den psykiske biten samtidig underveis.

Jeg høres veldig negativ ut, men dette er fysiske plager jeg ikke akkurat kan psyke meg ut av utenom å gå ned i vekt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:45   #20
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Tusen takk dere.

Hadde jeg fått tilbud om operasjon i morgen hadde jeg faktisk tatt den. Jeg er såpass syk og overvektig nå at det haster med å få meg slankere. Det går utover datteren min, det går utover mannen min, jeg ser aldri vennene mine, jeg orker ingenting. Jeg får ikke sove om nettene, jeg blir kvalt i mitt eget fett, sover vel maks 2-3 timer og det har jeg gjort i et par år nå, er helt ødelagt. Jeg har ikke pust, jeg har vondt i knær, rygg, bekken....

Ja, sånn er livet for meg nå, derfor må jeg ned i vekt snarest, og får heller ta den psykiske biten samtidig underveis.

Jeg høres veldig negativ ut, men dette er fysiske plager jeg ikke akkurat kan psyke meg ut av utenom å gå ned i vekt.

Jeg kan godt forstå dette med de fysiske plagene Iset... Jeg har ikke så mange kg jeg skal ned, men de kg jeg har over "sunn" BMI er nok til å gi meg en del plager. Jeg forstår selvfølgelig at dette er noe som haster for deg, men jeg tenker på etter slankingen jeg da... at du må finne en annen måte å takle det som får deg til å spise på...

Håper du får hjelp av legen din, og at ting ordner seg for deg

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 00:50   #21
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Ja, jeg skal selvsagt jobbe intenst med den psykiske biten utenom uansett. Jeg skjønner hvor viktig dette er. Skal lese Dr. Phils bok om igjen, den er knallbra. Så har jeg "Når mat blir en besettelse" av Ellen Anker-Nilssen, som går på overspising, den er også knallbra. Og jeg har jo min kjære Fjonken her inne som hjelpe meg veldig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 08:34   #22
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 59
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Opprinnelig lagt inn av Iset

Ja, jeg skal selvsagt jobbe intenst med den psykiske biten utenom uansett. Jeg skjønner hvor viktig dette er. Skal lese Dr. Phils bok om igjen, den er knallbra. Så har jeg "Når mat blir en besettelse" av Ellen Anker-Nilssen, som går på overspising, den er også knallbra. Og jeg har jo min kjære Fjonken her inne som hjelpe meg veldig.

Men tror du ikke, Iset, at det hadde vært godt å få hjelp til den psykiske biten også? Har du snakket med legen om dette? Jeg tror det er slik for mange av oss at fedmen er et symtom, det er ikke hovedproblemet. Riktig nok kan dette symptomet bli så stort at det er et problem i seg selv men ... Jeg tror likevel det er utrolig viktig å ta "ondet ved roten", ellers tror jeg "nissen flytter med på lasset". En kan fort lure seg selv, ved å henge håpet om lykke på feil knagg ...

Livet er sammensatt. Selv har måttet ruske opp i ganske mye: Jeg har måttet overkomme psykologfrykten, jeg har måttet ta et oppgjør med Gud og Kristendommen - jeg beholt Gud men vraket Kristendommen. Jeg jobber på egnehånd, ved å lese og skrive, jeg får hjelp av proffejsonelle, delevis fysisk behandling, delevis samtale. Jeg "samtaler", diskuterer med gode venner.

Jeg tror, kjære Iset, at du også trenger et sammen satt og bredt behandlingsopplegg. Ikke det samme som meg, men sammensatt for å passe til deg, den du er og dine livserfaringer. Be om mer hjelp! Prøv ut muligheter som tilbys deg, men som kanskje til å begynne megd ikke virker tiltrekkende. Kanskje kan de være et riktig skritt på veien. Der frykten er størst, der er det kanskje mest å vinne ... Jeg ønsker deg virkelig alt godt, Iset!

Og jeg tror du har mange flere valg en dette:

Opprinnelig lagt inn av Iset

Drastisk? Ja, men når valget står mellom å gjennomføre en operasjon og få et liv, eller å leve i en jævlig tilstand slik som nå og sannsynligvis dø før jeg er 40, så er valget såre enkelt...







__________________
-lig hilsen Guro

Sist redigert av guro : 19-04-06 kl 09:24.
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 08:37   #23
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Opprinnelig lagt inn av Iset

"Når mat blir en besettelse" av Ellen Anker-Nilssen

Anbefaler deg å gå inn på www.matogfolelser.no som er hjemmesiden til Ellen Anker-Nilssen. (hvis du ikke allerede har vært der da) Hun har kurs/timer for kvinner som sliter med overspising, og åpner opp for konsultasjoner pr. telefon for de som bor langt unna. Hun holder til i Oslo. Hvis jeg var deg - så ville jeg tatt kontakt. Skriv en mail - hun svarer deg skjønner'u. Har vært på tre dagers foredrag med henne - og livet mitt har ikke vært det samme siden. VET det høres klisje-fylt ut, men like fullt er det sant.

Lykke til Iset!

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 09:23   #24
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

Bare for å skyte inn en liten fotnote.. Folk flest tror at psykologer kan løse det meste. Men min erfaring tilsier at det ikke er sant. Svært mange psykologer har spesialisert seg på ting de selv overhodet ikke har personlig erfaringer i. Da blir hjelpen avkortet og lite konstruktiv. Psykologen sitter på siden og kan ikke helt sette seg inn i klientens situasjon. Dessuten er det mange "pasienter" som måå hjelpe seg selv uten psykologhjelp. Det er fordi de selv må finne veien inn til smerten og til løsningen. Mange som ikke klarer å kommunisere godt med sin psykolog og dermed blir terapien kun en ny vegg som vedkommende må kjempe seg igjennom. Slik jeg har forstått det er det sånn Iset har det. Psykologen er en vegg av utfordringer som Iset ikke tør å gå inn i. Men en slik holdning må hun finne andre løsninger. Og den løsningen er å finne seg selv, gjennom seg selv og gjennom bruk av individuelle tilpassede verktøy.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-04-06, 10:47   #25
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Jeg får ikke reise til Ebeltoft...

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no