Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Går ikke med ED

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-07, 09:27   #1
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Går ikke med ED

ble litt feil overskrift på denne... skulle være "går ikke ned med ED"

nå har jeg gåttpå ED i 10 dager. gikk ned litt første dagene, men har lagt på meg etter det.. Mister motivasjonen helt jeg. Ikke er jeg i ketose heller Bynner å tro at jeg må være feit resten av livet Jeg hadde forhåpninger omå gå ned litt i allefall... Nå føler jeg atjeg spiser matjeg egentlig ikke liker til ingen nytte...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 11:27   #2
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

ble litt feil overskrift på denne... skulle være "går ikke ned med ED"

nå har jeg gåttpå ED i 10 dager. gikk ned litt første dagene, men har lagt på meg etter det.. Mister motivasjonen helt jeg. Ikke er jeg i ketose heller Bynner å tro at jeg må være feit resten av livet Jeg hadde forhåpninger omå gå ned litt i allefall... Nå føler jeg atjeg spiser matjeg egentlig ikke liker til ingen nytte...

Dette høres ikke morsomt ut. Jeg klarer ikke følge med på alle tråder, så hvis du har skrevet det noe annet sted; tilgi meg. Kan du fortelle litt om hvordan dagene dine ser ut? Kan prøve å se om jeg ser noen forklaringer i hvert fall.

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 11:33   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 52
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

ble litt feil overskrift på denne... skulle være "går ikke ned med ED"

nå har jeg gåttpå ED i 10 dager. gikk ned litt første dagene, men har lagt på meg etter det.. Mister motivasjonen helt jeg. Ikke er jeg i ketose heller Bynner å tro at jeg må være feit resten av livet Jeg hadde forhåpninger omå gå ned litt i allefall... Nå føler jeg atjeg spiser matjeg egentlig ikke liker til ingen nytte...

bare titt trøst.

Har kjempe vanskeligt for å gå ned jeg også, så forstår jo litt hvordan du har det... jobbe jobbe, men aldri komme nærmere målet

håper det løsner for deg FORT, så du ikke mister motivasjonen helt

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 12:59   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Kan prøve å skrive hva jeg har spist:

frokost: frokostblanding eller kakao, 1/2 l vann. en magnesiumtbl og en triobe
Lunsj: salat, enten en bar, en brownie, pannekake eller omelett, 1/2 l vann
middag: suppe, erterpurre eller omelet med grønsaker (salat, kokte grønsaker eller grønsaker stekt i 1/4 ts rapsolje. grønsaker fra liste 1, og litt fra liste 2) et glass cola light og 1/2 l vann, kalium og barbasco
mellom: enten en bar (vis jeg ikke har spist det før) pannekake, kakao, brownie 1/2 l vann
kvelds: har ofte vært enten en dessert (sjokoladepudding, creme brulee) eller kakao. et par glass vann magnesium og multivit (solarays)

har hatt litt salt på grønnsakene til middagen, for jeg fikk beskjed om det av legen.
har prøvd å ikke spise samme produkt mer enn en gang pr dag, og har spist max 1 bar pr dag.

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 13:55   #5
Fedonisten
Supermoderator
 
Fedonisten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 53
Innlegg: 6.447
Fedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastiskFedonisten er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Du skriver ikke noe om kaliumtabletter. Du tar vel det? Når jeg gikk på ED så fikk jeg også beskjed om å ta 1-2 ss olje daglig (Oliven eller Omega-3 olje), har ikke du fått den beskjeden?

Kan ikke se at du gjør noen feil liksom - så dette er jo mystisk. Har du ringt legen? Er du i fase 1?

og fra Fedonisten

__________________
Etter en rask titt i speilet ser jeg at jeg har kropp som en gud!!
Riktignok en Buddah, men likevel en gud...

Fedonisten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 13:59   #6
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

jeg tar kalium til middagen. Jeg har ikke ringt legen. Har vært syk nå med feber siden tirdagskveld, så har ikke spist så veldig mye i går og onsdag. Jeg har ikke vært i ketose.

da jeg tok blodprøvene for å få ED; så viste de at jeg har litt lav pH i blodet, at stoffskiftet er litt lavt, og at jeg har PCOS (som jeg selvfølgelig viste fra før .p )
Jeg fikk ikke noe beskjed om ekstra olje, men kan så klart prøve det...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 07-10-07, 15:38   #7
indi
Seniormedlem
 
indi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 1.453
indi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snillindi er virkelig snill

Sv: Går ikke med ED

Heia
Hvis jeg var deg, ville jeg tenkt at uka som har gått, er gått... Siden du har vært syk kan det jo være at ting ikke har funka som de skal, kanskje du har fått i deg for lite mat? Test det ut en uke til, vær knalltøff og sørg for at du får i deg alle EDmåltidene, nok grønnsaker til å ikke være sulten, og pass på at du ikke spiser noenting som ikke er lov!
Brett opp armene og stå på! Vedder på at du får resultater innen ei uke!

indi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Himla mye trening og ketogen mat Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 09:03   #8
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Går ikke med ED

Kalium, det fikk ikke jeg beskjed om... da må jeg ut å kjøpe det da.

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 08-10-07, 11:27   #9
Kokkosbolla
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 50
Innlegg: 124
Kokkosbolla er på en erverdig vei

Sv: Går ikke med ED

Ernæringsfysiologen sa til meg at det var ikke alle som fikk utslag på stix selvom man var i ketose. Kanskje du er en av de?
Forresten så er det jo ganske "mye" karber i ED? Når man i tillegg blander de med melk. Eller tar jeg feil nå?

__________________
Fra maxvekt i 2003: minus 45 kg
Fra 8.1.08: - 17 kg

Kokkosbolla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarb Svar med sitat
Gammel 09-10-07, 11:41   #10
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Opprinnelig lagt inn av Kokkosbolla, her.

Ernæringsfysiologen sa til meg at det var ikke alle som fikk utslag på stix selvom man var i ketose. Kanskje du er en av de?
Forresten så er det jo ganske "mye" karber i ED? Når man i tillegg blander de med melk. Eller tar jeg feil nå?

nei de kan godt hende du har rett, men ED er jo en ketogen diett da, så man bør vel komme i ketose.

Nå har jeg en litt rar kropp tror jeg, for jeg har alltid fått utslag på ketogenlegemer i urin før jeg begynte å spise lavkarbo, men aldri etter...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 17:04   #11
natteravn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: sør trønderlag
Alder: 47
Innlegg: 25
natteravn er på en erverdig vei

Sv: Går ikke med ED

Hei på dere.
jeg er i samme situasjon som jeef-micro. gikk ned 3.5 kilo første uka så var det stopp. Når jeg tenker meg om gikk jeg på en høyprotein diett for ca et år siden uten resultat mens jeg går jevnt ned hele tiden på lavkarbomat. Kanskje det er slik at mye proteiner ikke har den positivie virkningen på alle kropper?
Det er ganske trøsteløst ja for jeg hadde store forventninger til denne dietten.
Skal fortsette ut kuren å se hva som skjer.

__________________


natteravn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten/lavkarb. Svar med sitat
Gammel 10-10-07, 23:14   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Men det er ikke bare ED som ikke får meg til å gå ned i vekt. Jeg har prøvd libra, lindberg F2 osv uten å gå ned.men aldri prøvd pulverkurer som feks nutrilett. Hadde et håp om at ED skulle hjelpe meg ned i vekt, men det ser dårlig ut.

Jeg gikk ned en periode da jeg levde kun på kruskakli og skummet kulturmelk, men det blir man jo også lei av å spise...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 00:17   #13
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Når skal du til legen igjen, Jeef? Dersom du fremdeles ikke går noe ned etter en ny omgang på ED bør du jo ta det opp med legen og høre om han har noen forklaring.

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:51   #14
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Det kan nok sikkert forklares med hormonproblemene mine. Jeg har jo PCOS, jeg har lavt stoffskifte, insulinressistens og i tilegg har blodet mitt lav pH... men om det er en av disse tingene eller en kombinasjon det vet jeg ikke, men det er utrolig demotiverende...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 10:55   #15
Ciss
Seniormedlem
 
Ciss sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Akershus
Alder: 59
Innlegg: 15.894
Ciss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastiskCiss er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Jeg forstår at det må være utrolig frustrerende!!
Men når legen ga deg det måtte han jo ha en tro på at det skulle kunne virke for deg?

__________________
Ciss
Ciss er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogent Svar med sitat
Gammel 11-10-07, 22:45   #16
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: Går ikke med ED

Opprinnelig lagt inn av Ciss, her.

Jeg forstår at det må være utrolig frustrerende!!
Men når legen ga deg det måtte han jo ha en tro på at det skulle kunne virke for deg?

Jeg skal jo tilbake 23 okt. Hadde håpet på litt bedre resultat til da, så vi får se om det ordner seg snart

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 12-10-07, 12:35   #17
Ani
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Går ikke med ED

Ikke alle som trenger kalium tilskudd.. legen ser iforhold til blodprøvesvaret hvilke vitaminer og mineraler hver enkelt person trenger.

Så kjedelig jeef at du sliter, men enig at du bør forsøke en uke til.. får du i deg nok vann da? det er utrolig viktig!!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
4x4 intervalltrening Begod Trening 75 03-05-10 17:53
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no