Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-08, 21:25   #1
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Jeg elsker den! Både denne og Bienes hemmelige liv. Jeg synes absolutt ikke denne var noe dårligere.

Sue Monk Kidd skriver på en måte som fenger meg veldig. Hun beskriver følelser med en pressisjon og begreper som gjør at jeg kjenner meg veldig igjen i det som blir beskrevet, og også på den måten lever meg veldig inn i historien. Historien i seg selv var også lekende og overraskende. Jeg hadde ingen aning om hva hemmeligheten var, og forutså egentlig ingenting av det som kom.

Jeg tror grunnen til at jeg liker forfatteren, er at hun både skriver spennende historier, men også noe som for meg oppleves som almennmenneskelige følelser. Kraftige følelser, kroppslige reaksjoner på følelser, en alminneliggjøring av følelser som mange av oss helst skyver under teppet, og også forløsning av følelser. Det er som om jeg går gjennom hele prossessen selv også gjennom å følge karakterene. Hun beskriver også natur og mellommenneskelige relasjoner og filosoferer rundt dette på en helt super måte. Det er som å være der. Særlig så jeg for meg hvordan det måtte være inni sumpene der de var å så på fuglene, i den "hemmelige hytten", med sølen som egentlig var bunnen på det gyllenbrune vannet men som var bakke pga fjæren, lukten av våt jord, lyden av fugler og brunstige alligatorer, og sølen på beina, og hvordan det måtte kjennes å gå barfot der den varme solen osv.

Jeg håper det kommer flere bøker fra den kanten.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:09   #2
Blomsterpotta
Juniormedlem
 
Blomsterpotta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 30
Blomsterpotta er på en erverdig vei

Sv: Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Ja,det er virkelig 2 kjempefine bøker! Jeg har lest dem flere ganger,og håper hun snart kommer med noe nytt.

Blomsterpotta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:34   #3
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Trodde et øyeblikk at forfatteren hadde kommet med ny bok og ble så glad....men så husker jeg. Hadde glemt tittelen. Har lest den, men jammen tror jeg den skal få være med på flyturen alikevel....

Takk for påminnelsen, Lise.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:35   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Bare hyggelig. Skal du ut å reise?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:44   #5
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Opprinnelig lagt inn av Lise, her.

Bare hyggelig. Skal du ut å reise?

Snart.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 16-02-08, 09:57   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Havfruestolen av Sue Monk Kidd

Så kjekt. Da er det godt med litt lesestoff.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no