Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Mellommåltider

"Ostekake" 1,14 gram karbo

Mellommåltider Har du gode tips til lavkarbo-mellommåltider? Her er plassen å dele dem med andre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-09-09, 14:18   #1
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

"Ostekake" 1,14 gram karbo

Lunsjen min i dag ble brie med rømme og en minitomat.
Totalt karboinnhold: 1,14
Jeg og Morten har tenkt å prøve å handle så mye økologisk som mulig, og i dag spiste jeg økologisk brie og økologisk rømme.
Den økologiske rømmen (se bilde under) inneholder faktisk bare 1,5 gram karbo/100 gram, i motsetning til Tine setterømme som inneholder 2,9.
Den inneholder også 39 gram fett/100 gram, i motsetning til Tine setterrømme som inneholder 35.
Altså er denne økologiske rømmen et bedre alternativ for oss som spiser lavkarbo/LCHF.
Den smaker også bedre etter min mening.
Prøv så kan dere avgjøre selv :-)

Vedlagte bilder
Filtype: jpg brie med rømme.JPG (70,1 KB, 109 visninger)
Filtype: jpg økologisk rømme.JPG (62,1 KB, 74 visninger)
__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 15:36   #2
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: "Ostekake" 1,14 gram karbo

Takk for tipset, skal kikke etter den økologiske neste gang jeg er på en butikk litt større enn nærbutikken (som ikke har noenting økologisk).

Kan jeg spørre om en ting, når du spiser en sånn lunsj som du forteller om her, hvor stort stykke, eller hvor mye Brie ca spiser du? 100 g? Jeg synes Brie er så godt at jeg kan lange i meg hele stykket på 300 g, og det blir litt kostbart i lengden, hehe.

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 15:39   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: "Ostekake" 1,14 gram karbo

Opprinnelig lagt inn av Dreamy, her.

Lunsjen min i dag ble brie med rømme og en minitomat.
Totalt karboinnhold: 1,14
Jeg og Morten har tenkt å prøve å handle så mye økologisk som mulig, og i dag spiste jeg økologisk brie og økologisk rømme.
Den økologiske rømmen (se bilde under) inneholder faktisk bare 1,5 gram karbo/100 gram, i motsetning til Tine setterømme som inneholder 2,9.
Den inneholder også 39 gram fett/100 gram, i motsetning til Tine setterrømme som inneholder 35.
Altså er denne økologiske rømmen et bedre alternativ for oss som spiser lavkarbo/LCHF.
Den smaker også bedre etter min mening.
Prøv så kan dere avgjøre selv :-)


takk

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 15:55   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: "Ostekake" 1,14 gram karbo

Opprinnelig lagt inn av Krøllerellerei, her.

Takk for tipset, skal kikke etter den økologiske neste gang jeg er på en butikk litt større enn nærbutikken (som ikke har noenting økologisk).

Kan jeg spørre om en ting, når du spiser en sånn lunsj som du forteller om her, hvor stort stykke, eller hvor mye Brie ca spiser du? 100 g? Jeg synes Brie er så godt at jeg kan lange i meg hele stykket på 300 g, og det blir litt kostbart i lengden, hehe.

Jeg spiser i grunnen alltid etter behov, dvs sult, så mengde varierer fra gang til gang.
Denne gangen spiste jeg en halv brie, og det ble 75 gram. Jeg spiste også 70 gram rømme.
Som mellommåltid frem til middag var dette nok for meg.
Men ja, det er lett å ta litt for mye fordi det er godt.
Vet du, ta frem det du synes er passe for å bli mett, lag en tallerken og sett så vekk ingrediensene igjen.
Spis det du har lagt opp.
Det er litt vanskeligere å ta mere fordi det er godt når man må igjennom hele tilberedningsprosedyren på nytt :-)
Desuten rekker du kanskje å kjenne etter at du faktisk er mett og fornøyd hvis du skulle finne på å plukke frem en gang til....
Men er du virkelig mere SULTEN, ja da skal du selvfølgelig spise.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-09-09, 16:43   #5
Krøllerellerei
Seniormedlem
 
Krøllerellerei sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 635
Krøllerellerei er ny på veien

Sv: "Ostekake" 1,14 gram karbo

Du, det var en god strategi, takk skal du ha!

__________________
Journalen min



Krøllerellerei er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
"Spiser du for lite karbo får du ikke drømmekroppen" Hillelille Lavkarbo generelt 16 31-07-09 09:31
Ingen "retning", hvilken fordeling av karbo/protein/fett? FakeSmile Lavkarbo generelt 1 02-05-09 00:27
Hva er "verst"? For lite fett, eller for mye karbo? hansola Spørsmål og svar 9 30-04-08 23:54
Hva er best å gjøre når man "skeier litt ut" med karbo? Lollypop! Ketolysekuren 5 01-10-07 12:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no