Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp! Vekten går feil vei ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-01-11, 08:51   #1
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei
Angry

Hjelp! Vekten går feil vei ...

Hjelp !!!
Opp 1 kg i løpet av natten Hva har skjedd ??
Hadde en flott nedgang første uken på 1.9 kg og våknet i morges den 9 dagen med en vektoppgang på 1 kg!! HAr ikke hatt en eneste utskeielse og har fulgt dietten til punkt og prikke, likevel skjer dette. Huff, for et nederlag! Det eneste jeg kan tenke meg kan være årsaken er at jeg spiste noen skiver Birkebeinerskinke til kvelds i går, og den var ganske salt. Kan det være væskeopphopning tro? Håper virkelig det!! Nå gjenstår det å se hva som skjer i løpet av dagen i dag. Jeg hadde utslag også på stiksen i går kveld da jeg la meg, så jeg forstå ingenting (

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 09:00   #2
hanne42
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Hellas
Innlegg: 211
hanne42 er ny på veien

Sv: Hjelp !!! Vekten går feil vei ..

Hei Kristine

i gar svarte jeg et annet medlem som spor om noyaktig det samme. Se her http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39471

PS Det lonner seg ofte a kikke litt pa hva slags sporsmal andre medlemmer har stilt og hva slags svar de har fatt. Saerlig i denne traden kan du finne svar pa det meste Prov ogsa sokefunksjonen!

Hanne

__________________


hanne42 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:35   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Såklart du ikke har gått opp 1kg fett i løpet av natta, det er ikke mulig

Slapp av og glem den hersens vekta. Får man panikk av å gå opp 1kg over natta noe som tilsier alt annet enn fettoppgang( det er fett vi slanker bort..), så burde man kaste den vekta så langt til skogs det er mulig.

Spis riktig, drikk deg utørst og la kroppen ordne opp. Bruk heller målebånd en gang i uka for å sjekke om du minker, vekta lurer oss veldig lett.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 13:41   #4
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Salt mat binder vann,så dette er nok bare vann

Fortsett sånn du gjør og drikk masse vann,så ordner det seg sikkert

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 17:30   #5
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Takk for oppmuntrende svar jeg håper det ordner seg

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 00:08   #6
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Takk for oppmuntrende svar jeg håper det ordner seg

Stod stille og gikk OPP i vekt første 2 ukene,men nå har jeg rast ned 3 kilo så ting tar noen ganger litt tid ...lett å si men prøv å ikke veie deg hver dag (gjør det selv og sleit i starten)

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 11:51   #7
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Hei! I dag var måling igjen, og eg hadde gått opp sidan sist. Både i mål og på vekta, ikkje mykje, men nok til at det stressar meg. Les jo her om alle som raser ned i vekt, og ingenting skjer med meg. Eg vil i utgongspunktet følge Skaldeman sine prinsipp, og det blir ofte til at eg et to-tre gongar om dagen.
Til frokost gjerne to kokte egg med smør, egg og bacon eller tunfisksalat
Til middag steikt kjøt eller fisk med blomkål, brokkoli eller salat. Samt smør og gjerne ein saus på kraft og fløte.
Til kvelds gjerne litt ostesnacks.
Drikk i overkant av to liter vatn, kanskje eg skulle forsøke å auke mengden?

Treng nokon innspel no, eg blir litt frustert når det ikkje skjer noko. Dessutan synest eg det blir så vanskelig å fortelle til folk at eg et lavkarbo når ein ikkje ser nokon forskjell...

HJELP

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 15:20   #8
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Jeg kjenner ikke til Skaldeman,men ser ut som du spiser vanlig lavkarbo og da vil vekta gå ned etterhvert

Jeg har vært i samme situasjon som deg og ble super deppa når jeg hadde lagt på meg,og det ble ikke noe bedre når jeg spiste riktig hele tiden...men så plutselig etter 2-3 uker gikk vekta andre veien og nå er 3 kilo borte Spis etter boka og drikk masse vann,prøv å holde deg unna søtning....La det gå minst 4 uker før du vurderer å kutte litt på meieri produkter eller øke litt med fett,kroppen trenger hos noen (dessverre) tid til å omstille seg til fettforbrenning og husk VANN ,helst 2-3 liter i døgnet

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:09   #9
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Mithila, her.

Hei! I dag var måling igjen, og eg hadde gått opp sidan sist. Både i mål og på vekta, ikkje mykje, men nok til at det stressar meg. Les jo her om alle som raser ned i vekt, og ingenting skjer med meg. Eg vil i utgongspunktet følge Skaldeman sine prinsipp, og det blir ofte til at eg et to-tre gongar om dagen.
Til frokost gjerne to kokte egg med smør, egg og bacon eller tunfisksalat
Til middag steikt kjøt eller fisk med blomkål, brokkoli eller salat. Samt smør og gjerne ein saus på kraft og fløte.
Til kvelds gjerne litt ostesnacks.
Drikk i overkant av to liter vatn, kanskje eg skulle forsøke å auke mengden?

Treng nokon innspel no, eg blir litt frustert når det ikkje skjer noko. Dessutan synest eg det blir så vanskelig å fortelle til folk at eg et lavkarbo når ein ikkje ser nokon forskjell...

HJELP

Vi er mange som har vært her en stund som IKKE raser ned i vekt - så ikke bekymre deg!
Det ser ut til at du spiser korrekt - så ikke bekymre deg. Hvor lenge har du holdt på?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 16:25   #10
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi er mange som har vært her en stund som IKKE raser ned i vekt - så ikke bekymre deg!
Det ser ut til at du spiser korrekt - så ikke bekymre deg. Hvor lenge har du holdt på?

På trådene her ser det vel heller ut til at brorparten IKKE raser ned i vekt

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:35   #11
Stine
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 68
Stine er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Godt å høre at det er flere i samme båt her jeg gikk ned 1,9 kg første uke, nå er jeg i uke 2 . Siden jeg ikke klarer å la vær å veie meg, ser jeg at jeg er gått opp fra sist torsdag da jeg har veie dag . Må prøve å slutte å veie meg så ofte, ( hver dag) blir jo frustrert når vekta går opp . Er superflnk og følger dietten slavisk,desto mer frustrerende er det . Håper jeg blir positivt overrasket på torsdag

__________________


Stine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:39   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Godt å høre at det er flere i samme båt her jeg gikk ned 1,9 kg første uke, nå er jeg i uke 2 . Siden jeg ikke klarer å la vær å veie meg, ser jeg at jeg er gått opp fra sist torsdag da jeg har veie dag . Må prøve å slutte å veie meg så ofte, ( hver dag) blir jo frustrert når vekta går opp . Er superflnk og følger dietten slavisk,desto mer frustrerende er det . Håper jeg blir positivt overrasket på torsdag

Jeg har holdt på med lavkarbo i 1.5 år og "bare" skrapet meg ned knappe 10 kg... og nå har jeg stått stille siden oktober "Heldigvis" er det blitt en livsstil - selv om det er fryktelig frustrerende og ikke finne "formelen" for vektnedgang som gjelder for min kropp Det finnes ikke raske løsninger - bare gode og varige og de tar ofte LITT lengre tid

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 17-01-11, 17:58   #13
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Kristine, her.

Godt å høre at det er flere i samme båt her jeg gikk ned 1,9 kg første uke, nå er jeg i uke 2 . Siden jeg ikke klarer å la vær å veie meg, ser jeg at jeg er gått opp fra sist torsdag da jeg har veie dag . Må prøve å slutte å veie meg så ofte, ( hver dag) blir jo frustrert når vekta går opp . Er superflnk og følger dietten slavisk,desto mer frustrerende er det . Håper jeg blir positivt overrasket på torsdag

Jeg veier meg selv hver dag, selv om jeg hater å gjøre det. Jeg har gått opp 2 kg siden fredag, og det er nok mensen som er på vei. Salt mat går jeg også opp i vekt av.
Lavkarbo er mer som en livsstill og fra dag til dag kan vekten svinge, men over tid går den nedover hos de fleste.
Lykke til.

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 10:36   #14
Mithila
Medlem
 
Mithila sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Hordaland
Alder: 39
Innlegg: 368
Mithila er på en erverdig vei

Sv: Hjelp! Vekten går feil vei ...

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Vi er mange som har vært her en stund som IKKE raser ned i vekt - så ikke bekymre deg!
Det ser ut til at du spiser korrekt - så ikke bekymre deg. Hvor lenge har du holdt på?

Ikkje holdt på så lenge, litt i overkant av to veker. Eg får berre vere flink, ete rett og satse på at det løsner etterkvart. Men litt nedgong hadde nok hjelpt på motivasjonen, ja

__________________




Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=39309
Mithila er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dahlquist/Hexeberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, hva gjør jeg feil? ~Rosa Skydått~ Ketolysekuren 15 18-10-09 18:27
Hjelp, spiste jeg feil søtningsstoff nå? aggie Ketolysekuren 5 13-08-08 10:42
Trenger hjelp til skadebegrensning etter inntak av feil brød Lollypop! Ketolysekuren 4 05-09-07 17:01
Hjelp, har jeg kjøpt feil bok?? Nett Spørsmål og svar 5 24-01-06 18:47
Hjelp - vekten står stille! Nutte Eurodiett 3 07-09-04 12:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no