Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-03-11, 17:13   #1
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg
Question

Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Jeg ble her forleden dag tipset om at atkins barene skulle være fine for å lette på søtsuget. Optimistisk går jeg inn på helsekosten her i Spydeberg, gledet meg enormt til å endelig kunne spise noe skikkelig søtt! Som på alt annet studerer jeg innholdsfortegnelsen nøye, å jeg forsto ingenting! Foran på pakken står det at den inneholder 2,1 karbohydrat per bar, mens bak på pakken sto det at den inneholdt 16 karbohydrater per bar??? Verken jeg eller forloveden min forsto noenting.. Verre var det at kundebehandleren ikke kunne hjelpe oss. Derfor tyr jeg atter en gang til lavkarbo.no. Noen som sitter inne med litt mere informasjon?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:22   #2
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

lurer på det samme her^^^^

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:24   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Net carbs er tellende, sies det ( jeg vet ikke for jeg har aldri spist slike)

Men scroll ned på bunn av siden her , der er det flere tråder om Atkins-barer

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:24   #4
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

En del av karbohydratene er sukkeralkoholer, de skal man ikke regne med.
Og ja, det er net-carbs man skal regne med.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:27   #5
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Jeg har forstått det slik som Gerd, at det er netcarbs som teller, og går ellers blindt uti fra karbo pr 100 gr Ble tipset om atkins barene selv, for lurte kanskje på fedon sine - da var vist nok atkins bedre på ketolyse

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:28   #6
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

En del av karbohydratene er sukkeralkoholer, de skal man ikke regne med.
Og ja, det er net-carbs man skal regne med.

Det syns jeg faktisk at kundebehandleren burde visst... Å det vil ikke gå ut over ketosen?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:29   #7
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Jeg har forstått det slik som Gerd, at det er netcarbs som teller, og går ellers blindt uti fra karbo pr 100 gr Ble tipset om atkins barene selv, for lurte kanskje på fedon sine - da var vist nok atkins bedre på ketolyse

Kroppen min hyler etter noe annet enn kjøtt, egg og ost .... Derfor jeg ble så skuffa når jeg måtte gå ut av helsekosten uten barer....

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:38   #8
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Kroppen min hyler etter noe annet enn kjøtt, egg og ost .... Derfor jeg ble så skuffa når jeg måtte gå ut av helsekosten uten barer....

Jeg har gitt opp egg for en stund- brakk meg her om dagen. Jeg kjøpte barene på meny faktisk. Og det var den med lilla på jeg likte best, en med blått på var og ok.. smakte litt som koke sjokolade. Har prøvd og er fortsatt i ketose. Selv om vi nå heller litt mer mot Lindberg Så er Andersen stemmen i bakhodet

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:42   #9
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Husmor27, her.

Jeg har gitt opp egg for en stund- brakk meg her om dagen. Jeg kjøpte barene på meny faktisk. Og det var den med lilla på jeg likte best, en med blått på var og ok.. smakte litt som koke sjokolade. Har prøvd og er fortsatt i ketose. Selv om vi nå heller litt mer mot Lindberg Så er Andersen stemmen i bakhodet

Jeg tenker liksom at dere må jo gjøre det dere føler er best selv.. Om dere føler at ketolyse blir litt for tøft, er et jo bare å endre litt på det. Fedon tillater jo langt mere karbohydrater enn ketolyse, kanskje det passer bedre for dere Da må jeg prøve en bar å se hva jeg syns.. Jeg leste at for noen var de en skikkelig party stopper!

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:45   #10
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Det syns jeg faktisk at kundebehandleren burde visst... Å det vil ikke gå ut over ketosen?

Dette skriver Torkil om sukkeralkoholer her i forumet:

Sitat:

Sukkeralkoholer er en gruppe av søtningsmidler som i liten grad nedrytes til sukker i fordøyelsessystemet. Det kan f.eks. være lange kjeder av fruktose som ikke blir nedbrudt. Litt opptas og omtales som ” net carb” f.eks i atkinsbarer. Egentlig ganske bra, men når de kommer ned i tykktarmen koser bakteriene seg med sukkeralkoholene og nedbryter dem. Litt opptas og omtales som ” net carb” f.eks i atkinsbarer. Resten nedbrytes av bakteriene, det medfører produksjon av gass ( magesmerter og luftplager) samt tiltrekker væske ( diarre).
En del opplever at vekttapet stopper opp når man spiser mye sukkeralkoholer, spesiellt de som benytter kostindusert ketose som slankemetode.

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:46   #11
Husmor27
Medlem
 
Husmor27 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Buskerud
Innlegg: 293
Husmor27 er på en erverdig vei

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg tenker liksom at dere må jo gjøre det dere føler er best selv.. Om dere føler at ketolyse blir litt for tøft, er et jo bare å endre litt på det. Fedon tillater jo langt mere karbohydrater enn ketolyse, kanskje det passer bedre for dere Da må jeg prøve en bar å se hva jeg syns.. Jeg leste at for noen var de en skikkelig party stopper!

Man må jo nesten bare prøve seg fram Jeg har gått ned 1 kg til og ikke merket noe til det.. De sier jo at meieri produkter og kan være party stoppere , men har ikke merket noe ennå .. Du er jo dyktig med trening og - så tror det skal gå fint Vi følger fedon mer nå, men er fortsatt i ketose. Sjekket med sticks i går . Og skal forsåvidt sjekke i kveld og.

__________________
]♥✩☾ Til vanlig er jeg slank og bedårende, men i dag har jeg fri!☾✩♥♥
Husmor27 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥Andersen/Lindberg♥ Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 17:55   #12
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Jeg prøver å finne ut om de er glutenfri. noen som vet ?

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:28   #13
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av LenaBeatrice, her.

Dette skriver Torkil om sukkeralkoholer her i forumet:

Jeg drikker verken lettbrus eller lettsaft, men inni mellom unner jeg meg en skål med sukkerfri gele med krem til (kanskje 3 ganger i uken).... Har vært i ketose i 4 uker nå, ligger på mellom 10 og 15 karber om dagen. Spiser fett kjøtt hver eneste dag, selvfølgelig alltid med grønnsaker til.. Å jeg drikker masse masse vann, kanskje opp mot 4 liter daglig! Å jeg trener MYE, 5-6 dager i uken... Da kan det vel umulig skade med en atkins bar inni mellom? Eller kanskje det er best å bare skygge unna?

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:30   #14
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Jeg prøver å finne ut om de er glutenfri. noen som vet ?

Om du googler glutenfri og atkins bar får du sikkert opp svaret

Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 18:31   #15
otika
Medlem
 
otika sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 461
otika har en fantastisk aura rundt segotika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av TrineG, her.

Jeg prøver å finne ut om de er glutenfri. noen som vet ?

http://www.iherb.com/Atkins-Advantag...Bar/29612?at=0
Hjalp dette ?

__________________
Otika

Otiki

otika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1800 kcal, 150 gr fett og maks 20 gr karbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 21:10   #16
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg drikker verken lettbrus eller lettsaft, men inni mellom unner jeg meg en skål med sukkerfri gele med krem til (kanskje 3 ganger i uken).... Har vært i ketose i 4 uker nå, ligger på mellom 10 og 15 karber om dagen. Spiser fett kjøtt hver eneste dag, selvfølgelig alltid med grønnsaker til.. Å jeg drikker masse masse vann, kanskje opp mot 4 liter daglig! Å jeg trener MYE, 5-6 dager i uken... Da kan det vel umulig skade med en atkins bar inni mellom? Eller kanskje det er best å bare skygge unna?

Tja....du må nesten bare prøve for å finne ut om det skader, hvis du veldig gjerne vil spise litt atkinsbarer, eller du kan skygge unna

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:18   #17
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Litt Atkins-barer er ordet....de er jo rååådyre da....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:23   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Litt Atkins-barer er ordet....de er jo rååådyre da....

Billigere å kjøpe dem fra iHerb.com

Mengden Atkins barer er vel en faktor her - det er nok ikke så bra å spise flere barer daglig vil jeg tro....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 22:39   #19
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Om jeg skal velge en sjokolade er atkins decandense førstevalg fordi den inneholder mer proteiner enn vanlig sukkerfri sjokolade. Den metter derfor mer.På rema er den ikke så verst på pris.Ligger ved kost-tilskuddene.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 08:54   #20
TrineG
Medlem
 
TrineG sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Sør-Trøndelag
Innlegg: 280
TrineG er på en erverdig vei

Sv: Kan du hjelpe meg å forstå innholder i Atkins barene?

Opprinnelig lagt inn av otika, her.

http://www.iherb.com/Atkins-Advantag...Bar/29612?at=0
Hjalp dette ?

Litt.. Har lest der før, men skjønner ikke alt. Men takk for hjelpen

TrineG er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Atkins-barene? akkeber Spørsmål om matvarer og oppskrifter 45 16-03-11 13:28
Kan noen Atkins-slankere hjelpe litt? mor til to tette Atkins kosthold 25 15-10-09 09:50
Hvor får jeg tak i Atkins Morning Shine barene i Oslo? Lillemille Ketolysekuren 2 05-05-09 11:23
Forvirret ang. atkins-barene ... marit 29 Spørsmål og svar 12 12-11-07 23:30
Atkins-barene winter_pixie Induksjonen 1 23-03-06 23:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no