Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-10, 14:15   #1
hildabakk
Medlem
 
hildabakk sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 79
hildabakk er ny på veien

I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Var på helsekosten og fant meg en Provamel bio soya. Det var jo lite karbo i tenkte jeg.... Men den gang ei.

Det var oppgitt hvor nye næringsinnhold som var pr ml og ikke pr gram. De oppgav at drikken inneholder 5.8 gram karbo pr 100 ml. Er det mye? Jeg går på generell lavkarbo og regner vanligvis gram karbo pr gram mat, ikke milliliter.

Noen som har kjennskap til denne drikken?

__________________
Har lest boka til Skaldemann og South Beach. Gikk ned mye på SB første gang jeg gjorde det, men ikke 2. og 3. gang. Gikk opp masse under graviditeten. Har prøvd med generell lavkarbo i perioder. Ønsker HELST å gå på ketolyse, men klarer ikke den karbotellingen. Men www.spisdegslank.no var vellykket - helt til de begynte å kutte ut flere av mine favoritter. Nå tenker jeg bare generell lavkorbo.
hildabakk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker... Generell lavkarbo? Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:23   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Jeg tror ml og gram er ganske likt om en veier det? Så 5,8g karbo pr 100g da?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 14:27   #3
4me
Medlem
 
4me sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 45
Innlegg: 217
4me er ny på veien

Sv: I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Drikke blir målt som cl-ml-dl-liter osv.

__________________


4me er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 15:03   #4
magdalena
Seniormedlem
 
magdalena sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Langt Nord
Innlegg: 1.852
magdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressursmagdalena er en virkelig god ressurs

Sv: I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Jeg mener at det tilsvarer omtrent det samme i gram da. Altså f.eks 1 liter melk veier omtrent 1 kilo.

__________________



Justice for Baby P!
magdalena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 15:04   #5
frkprym
Medlem
 
frkprym sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Røyken
Alder: 48
Innlegg: 213
frkprym er ny på veien

Sv: I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Når det gjelder væske kan man regne at 100 ml = 100 gram sånn ca, litt avhengig av hvor mye annet som er i enn vann.
Det er jo enkelt å finne ut av. Vei en viss mengde...

__________________
Du spør meg hva jeg ler av, lille venn. Jeg ler fordi jeg lever, simpelthen.(André Bjerke)
frkprym er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-04-10, 22:46   #6
LCHF4life
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: I dag ble jeg "lurt av næringsbeskrivelsen"

Opprinnelig lagt inn av hildabakk, her.

Var på helsekosten og fant meg en Provamel bio soya. Det var jo lite karbo i tenkte jeg.... Men den gang ei.

Det var oppgitt hvor nye næringsinnhold som var pr ml og ikke pr gram. De oppgav at drikken inneholder 5.8 gram karbo pr 100 ml. Er det mye? Jeg går på generell lavkarbo og regner vanligvis gram karbo pr gram mat, ikke milliliter.

Noen som har kjennskap til denne drikken?

Selvom måleverdiene er forskjellige, så er det jo akkurat samme måten å regne på Du kan anta at 100 ml=100 gr, men om du vil ha det nøyaktig bør du regne ml. Hvis du regner 250 ml pr. glass (2,5 dl) så vil du få i deg i underkant av 15 gr kh pr glass. Om det er for mye kommer jo an på hvor mye du har tenkt å drikke og hva du tåler av karber

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no