Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Eurodiett

Svimmel/uvel ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-11-08, 12:34   #1
Lillis
Juniormedlem
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
Innlegg: 19
Lillis er på en erverdig vei
Question

Svimmel/uvel ...

Jeg er i gang med min 6. dag på Eurodiett fase 1.
Synes det går veldig bra, liker de fleste produktene og er ikke sulten
Men i dag ved frokosten ble jeg plutselig så svimmel at jeg måtte legge meg ned.....utrolig ekkelt.
Kom meg etterhvert men har faktisk lagt meg i sengen siden det kommer hele tiden.
Føler meg uvel rett og slett.
Noen som kjenner til dette?

__________________


Lillis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 12:54   #2
Nynne♥
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svimmel/uvel.....

Nei, kjenner ikke til dette, jeg har ikke opplevd å være svimmel, så det trenger ikke være noen sammenheng. Du går vel til lege som har godkjent at du har beg på ED?? Drikk litt mer, øk opp evnt til ett måltid til...

  Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 14:58   #3
Lillis
Juniormedlem
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
Innlegg: 19
Lillis er på en erverdig vei

Sv: Svimmel/uvel ...

Takk for svar Nyne...
Ja, jeg går hos ernæringsfysiolog på Fedonklinikken og har
tatt alt av blodprøver etc hos henne.
Jeg tenker vel egentlig at det ikke er så rart det her siden det er enorm omveltning for kroppen det her....
Gir det seg ikke tar jeg kontakt med klinikken i morgen.....

__________________


Lillis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 16-11-08, 20:45   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Svimmel/uvel ...

Når glycogenlagrene er tomme, og kroppen tvinges over i ketogen forbrenning er ikke det du opplever noe enestående. Kroppen må vennes til å bruke fett som drivstoff i stedet for karbohydrater. Du vil antakelig føle deg bedre etter noen dager. Hvis ikke - oppsøk legen din.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-08, 18:01   #5
Lillis
Juniormedlem
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
Innlegg: 19
Lillis er på en erverdig vei

Sv: Svimmel/uvel ...

Er mye bedre i dag selvom jeg har hatt noen "runder" i dag også.
Dog er de svakere enn i går. I går var det som å være i en sentrifuge, så ille at jeg kastet opp et par ganger....
Snakket med kostveilederen i dag og jeg skal begynne med litt kjøtt, fisk eller egg til et måltid for å se om det hjelper....

__________________


Lillis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 12:31   #6
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Svimmel/uvel ...

Jeg var vel på 6. dagen (en søndag) når jeg plutselig ble svimmel - våkna først tidlig på dagen og måtte på do (normalt for meg..), og måtte støtte meg til veggen på vei til badet og tilbake til senga.. Sovna igjen, til tross for at senga snurra veldig rundt (kjentes ut som når man legger seg på stigende alkorus ) våkna igjen, og var like svimmel... Var svimmel hele dagen, til jeg la meg... Var heldigvis hjemme hos mamma da - var godt å ha mamma der Våkna på mandagen og var ikke svimmel, bare slapp... Så en meget bekymret mamma turte under tvil å la meg kjøre tilbake til Oslo alene... Hadde da min første ED-kontroll hos legen den tirsdagen, og tok opp svimmelheta, ho tok prøver og fant ingenting som ikke var som det skulle, og konkluderte med at jeg nok hadde hatt ett blodtrykksfall som følge av dietten

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 19:31   #7
Lillis
Juniormedlem
 
Lillis sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: oslo
Alder: 56
Innlegg: 19
Lillis er på en erverdig vei

Sv: Svimmel/uvel ...

Opprinnelig lagt inn av kikja, her.

Jeg var vel på 6. dagen (en søndag) når jeg plutselig ble svimmel - våkna først tidlig på dagen og måtte på do (normalt for meg..), og måtte støtte meg til veggen på vei til badet og tilbake til senga.. Sovna igjen, til tross for at senga snurra veldig rundt (kjentes ut som når man legger seg på stigende alkorus ) våkna igjen, og var like svimmel... Var svimmel hele dagen, til jeg la meg... Var heldigvis hjemme hos mamma da - var godt å ha mamma der Våkna på mandagen og var ikke svimmel, bare slapp... Så en meget bekymret mamma turte under tvil å la meg kjøre tilbake til Oslo alene... Hadde da min første ED-kontroll hos legen den tirsdagen, og tok opp svimmelheta, ho tok prøver og fant ingenting som ikke var som det skulle, og konkluderte med at jeg nok hadde hatt ett blodtrykksfall som følge av dietten


Takk for svar:-)
Det kan høres veldig likt ut som jeg hadde dette her...
Jeg var aller værst på søndag, hadde et par karusellrunder på mandag, på tirsdag var jeg sånn normalt svimmel hele dagen og i dag er jeg bare slapp og sjelven.....sånn som man er etter noen dager i sengen med feks influensa.
Har snakket med Lindbergklinikken i dag, og det kan komme av dietten. Det er sjelden noen reagerer sååå ekstremt, men det skjer.
Så da håper jeg på enda mer bedring i morgen.....

__________________


Lillis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 20:25   #8
kikja
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Skjetten (Nedre Romerike)
Innlegg: 193
kikja er ny på veien

Sv: Svimmel/uvel ...

Jada, blir nok bedre skal du se Jeg hadde det som sagt bare søndagen, så gikk det greit - var bare litt ekstra sliten og slapp spes mandagen og litt tirsdagen..

__________________
~ Kikja ~
... har pause ...


kikja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen for øyeblikket... Svar med sitat
Gammel 19-11-08, 21:01   #9
valleygirl
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Svimmel/uvel ...

men jeg fikk akkurat det du beskriver så langt tilbake som 1994. Kjørte plutseling sengekarusell og var som om jeg hadde lagt meg på stigende rus. Rommet raste rundt og jeg kunne knapt stå på beina. Holdt på sånn i en uke og så ga det seg. Jeg gikk ikke på lavkarbo i noen form, det var "virus på balansenerven". Standardsvar fra legene når noe sånt rammer og de ikke vet hva som feiler deg.

Jeg har senere fått krystallsyken, og hendelsen i 1994 kan ha vært et forvarsel, men det vet jeg ikke. Så jeg ville bare si at det du har opplevd, kan være helt uavhengig av kostholdet.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trøtt og uvel ... Sesti Ketolysekuren 3 28-08-08 10:37
Er det normalt å bli så uvel av Dr.Atkins? Erfaringer? Sukra Spørsmål og svar 4 09-04-08 23:02
Dag 8, litt slapp og uvel Nea30 Ketolysekuren 1 29-03-08 14:20
Småsvimmel og uvel Embla Fysisk og mental helse 14 26-01-08 11:09
Uvel! Enid Eurodiett 10 04-06-07 00:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no