Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hvor fort kommer man ut av ketose?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-02-12, 17:15   #1
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Hvor fort kommer man ut av ketose?

Imorgen er det en "planlagt sprekk".. Har ikke vært ute på byn på et par år og nå er det avtalt en fuktig kveld utpå.
Jeg vet jo at med et par-tre smir. ice innafor så ramler jeg glatt ut av ketosen.
Derfor var fristelsen stoooor tidligere idag når vi var hos bakeren og ungene ville smake på CupCakes.
Det slant ned én og en halv slik hos meg, så søt så nakkehårene nesten reiste seg.
Har vært på toalettet et par ganger etter det, og på siste besøket tok jeg med en ketostik.. og den lyste lilla
Slik jeg har forstått så om man går ut av ketose så lar ikke "reaksjonen" vente på seg.. eller tar jeg feil?
Kan man "tåle" en (tør ikke tenke på antall karber) søt CupCake uten å gå ut av ketose?

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 02:23   #2
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor fort kommer man ut av ketose?

Opprinnelig lagt inn av Rebeldama, her.

Imorgen er det en "planlagt sprekk".. Har ikke vært ute på byn på et par år og nå er det avtalt en fuktig kveld utpå.
Jeg vet jo at med et par-tre smir. ice innafor så ramler jeg glatt ut av ketosen.
Derfor var fristelsen stoooor tidligere idag når vi var hos bakeren og ungene ville smake på CupCakes.
Det slant ned én og en halv slik hos meg, så søt så nakkehårene nesten reiste seg.
Har vært på toalettet et par ganger etter det, og på siste besøket tok jeg med en ketostik.. og den lyste lilla
Slik jeg har forstått så om man går ut av ketose så lar ikke "reaksjonen" vente på seg.. eller tar jeg feil?
Kan man "tåle" en (tør ikke tenke på antall karber) søt CupCake uten å gå ut av ketose?

Tja..hehe, tilfeldigheter råder i sånne tilfeller. I begynnelsen av min diett så var trangen til å skeie ut der som hos de fleste andre, jeg spiste en meny på maccern og datt ikke ut av ketose(i følge stixene)..men dro på meg over 1kg vannvekt dagen etter likevel og stagnerte et par dager i vekttap.
En annen gang jeg skeia ut datt jeg ut av ketose fort og gikk opp 3 kg vannvekt. Så ingenting er selvsagt.

Jeg har som grunnregel at hvis jeg skeier ut en dag er en ukes slanking ødelagt, men det kan bli verre. Som noen sa til meg når jeg var helt ny "hvis du går rundt og tenker på å skeie ut hele tiden er det bare å få det unnagjort, for du ser det ikke er verdt det uansett og forhåpentligvis lærer da". =)

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 08:18   #3
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Hvor fort kommer man ut av ketose?

Veldig individuelt hvor mye man tåler før man faller ut av ketose.
Noen tåler en del karbohydrater uten at de nødvendigvis faller ut, mens andre som meg selv, tåler svært lite.
Nå går ikke jeg på ketosekur nå,men jeg har gjort det tidligere.
Jeg opplevde bla å gå ut av ketose pga jeg spiste grillet kylling, den var krydret med grillkrydder som inneholdt sukker.
Jeg har også opplevd å gå ut av ketose av en del annet småtteri som mange andre tåler.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
cupcakes, ketolyse


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor fort kommer man i ketose? Og flere som fikk diare første dagen? høna Ketolysekuren 6 27-11-10 12:22
Hvor fort kommer du i ketose? Bixen Ketolysekuren 7 19-08-09 21:49
Kommer så lett i ketose og går ned så fort, sliter litt Dietorelle Ketolysekuren 2 28-02-09 22:42
Hvor fort etter overskridelse av karber kommer utslaget på stix'en Tulla 81 Ketolysekuren 2 19-01-09 20:05
Hvor fort ut av ketose? Teletubbien Ketolysekuren 2 18-04-07 12:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no