Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Slapp hud?

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-11, 17:59   #1
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei
Question

Slapp hud?

Jeg lurer litt på hva jeg kan gjøre for å forebygge at huden blir slapp når jeg går ned mye? I skrivende stund har jeg bare gått ned 7-8 kilo, men merker at huden ikke henger heeelt med. Har mistet mest på magen, og huden der blir litt rynkete og rar. Jeg er snart 30 år, så huden er ikke like elastisk som den en gang var, de som er yngre har nok mindre problemer med dette.

Hva funker? Massere med olje? Noen spesielle kremer?

Vil gjerne unngå å måtte bruke penger på plastiske operasjoner etterhvert...

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:42   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slapp hud?

Du er fortsatt ung! Det tar nok litt tid, jeg ser jo også at du har en del å gå ned, men et år etter jeg gikk ned, vel og merke "bare" noe under tjue kilo, så hadde alt trekt seg sammen igjen. Men du kan med fordel smøre problemområdene med en god krem, og massere godt sånn at blodsirkulasjonen stimuleres. Kalddusjer på samme område skal visst også hjelpe.
Men det som hjelper aller best er nok tålmodighet .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 15-02-11, 19:52   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Slapp hud?

Jeg velger i alle fall bare å ta tiden til hjelp. Har alltid hatt 'løs' hud dog, så lurer litt selv - om hertuginneslengen jeg har fått kommer til å forbli, eller om trening kanskje kan hjelpe.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 09:50   #4
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slapp hud?

Jeg har fått veldig slapp hud på magen, men heldigvis ikke sånn at det henger. Jeg synes at jeg ser litt antydninger til å bli bedre etter hvert, men helt bra kommer det nok aldri til å bli uten operasjon. Og det vil jeg helst unngå. Jeg smører forresten magen med en fet krem hver gang jeg har dusjet, og håper at det kanskje kan hjelpe. Hvis ikke så kan det i alle fall ikke skade.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 14:42   #5
gnomen
Juniormedlem
 
gnomen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 30
gnomen er på en erverdig vei

Sv: Slapp hud?

trening er det eneste som hjelper

gnomen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver alt Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 14:46   #6
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slapp hud?

Opprinnelig lagt inn av gnomen, her.

trening er det eneste som hjelper

Det var da veldig bastant, og selvfølgelig bare tull! Og da sier jeg ikke at trening ikke hjelper, men både tid og tålmodighet, stimulering av blodsirkulasjon, ung alder og gode gener hjelper. Og så det er sagt, men kan ikke trene bort en hengemage! Men man kan gi huden bedre forutsetninger ved å holde huden elastisk.
Jeg har ikke trent en pøkk, jeg har gått ned mye, og jeg kan ikke si jeg har så mye løshud.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 15:37   #7
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Slapp hud?

prøv å ikke gå ned for mye på engang.
la huden rekke å følge med på vektnedgangen
det hjelper masse

  Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 20:16   #8
Cecilie68
Nytt Medlem
 
Cecilie68 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 7
Cecilie68 er på en erverdig vei
Smile

Sv: Slapp hud?

Hei!
forhåpentligvis strammer huden seg opp etterhvert, men hvis du har råd kan det hjelpe med Ultratone eller Eximia behandlinger.

Jeg har forsøkt begge deler og mener bestemt at disse hjelper til å stramme opp huden.

Ultratone er elektronisk muskelstimulering, Eximia er ultralyd som visstnok smelter fett, og kombineres med bindevevsmassasje.

Når jeg skal unne meg noe ekstra og ønsker en time i ro og fred bestiller jeg en av disse behandlingene. Er som oftest helt salig etter en Eximia behandling og kunne godt blitt liggende på benken lenge etter at jeg er ferdig, virker deilig avslappende. Dessverre er det ganske dyrt. I tillegg til å stramme opp hud og virke slankende skal dette også kunne hjelpe på fibromyalgi. Du kan jo kikke på eximia.no (vet dessverre ikke hvordan jeg lager kobling til siden, så du må nesten taste inn adressen selv).

Og for ordens skyld må jeg kanskje legge til at jeg ikke arbeider med dette selv.

Cecilie68 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 21:50   #9
Adeleide
Medlem
 
Adeleide sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 72
Adeleide er på en erverdig vei

Sv: Slapp hud?

Takk for tips om behandling. Hadde tenkt å gjøre mest mulig jobb selv før jeg går hen og kjøper meg hjelp. Trening er nok bra for å stramme opp og øke blodsirkulasjonen, det kan jeg skjerpe meg på. I tillegg kan jeg ta meg tid til å smøre og massere, foreløpig bruker jeg kun babyolje for å holde huden myk, en annen krem ville kanskje gi meg litt ekstra boost?

Triks jeg har gogglet meg til er å dusje i vekselsvis kaldt og varmt vann for å kickstarte blodsirkulasjon, og peele med kaffegrut (evt krem med koffein). Noen som vet om en krem / lotion som inneholder slikt som øker blodsirkulasjonen? De jeg har lest meg frem til er ikke lenger i produksjon eller selges ikke i Norge (og kan ikke importeres lovlig heller).

__________________



Adeleide er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-11, 23:24   #10
Kamilla
Medlem
 
Kamilla sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 179
Kamilla er på en erverdig vei

Sv: Slapp hud?

Har noen evt. prøvd en slik stramme-krem? Tenker da på 30 days-kremen, eller lignende? Om disse evt. fungerer?

Kamilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-02-11, 00:50   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Slapp hud?

Du som er så ung vil lettere beholde stram hud. Mange gode tips her, så jeg jeg trenger ikke gjenta de. Om du bygger muskler som erstatter fettet innenfor huden fyller du ut noe av det slappe. Se på Madonna. De store musklene hennes forhindrer henne i å se gammel og slapp ut.Men de færreste gidder å gå så drastisk til verks, selvsagt. Mon tro om det ikke finnes noen apparater på skjønnhets-salonger som kan stramme opp huden?

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:18   #12
gnomen
Juniormedlem
 
gnomen sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 30
gnomen er på en erverdig vei

Sv: Slapp hud?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var da veldig bastant, og selvfølgelig bare tull! Og da sier jeg ikke at trening ikke hjelper, men både tid og tålmodighet, stimulering av blodsirkulasjon, ung alder og gode gener hjelper. Og så det er sagt, men kan ikke trene bort en hengemage! Men man kan gi huden bedre forutsetninger ved å holde huden elastisk.
Jeg har ikke trent en pøkk, jeg har gått ned mye, og jeg kan ikke si jeg har så mye løshud.

jeg gikk ned over 30kg og har trent regelmessig,og jo huden min har iallefall strammt seg mye og jeg ser tydlig forskjell,men det er jo ikke gjort over natten,jeg har trent over et år.

gnomen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver alt Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:22   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Slapp hud?

Opprinnelig lagt inn av gnomen, her.

jeg gikk ned over 30kg og har trent regelmessig,og jo huden min har iallefall strammt seg mye og jeg ser tydlig forskjell,men det er jo ikke gjort over natten,jeg har trent over et år.

Det er jo kjempebra, og gratulerer! Men det er ikke bevis for at trening er det eneste som fungerer mot slapp hud. Jeg gikk ned litt under tjue kilo for ca fire år siden, og et år etter hadde huden stramma seg inn igjen, og jeg trente ikke, kanskje et par yogaøkter en sjelden gang. Men jeg er bortskjemt med gode gener. Hjelper det også, serru!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-02-11, 19:23   #14
Pøsh
Seniormedlem
 
Pøsh sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Akershus
Alder: 45
Innlegg: 738
Pøsh er ny på veien

Sv: Slapp hud?

Hva med rockering da?

__________________
Min journal

Pøsh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Så slapp ... mari10 Lavkarbo generelt 15 12-04-10 20:47
Slapp hud Torleiv Ketolysekuren 4 12-01-10 12:08
Jeg er så slapp! Paris Generell diskusjon 30 23-09-09 09:30
Slapp Marte_mor Ketolysekuren 12 06-03-09 21:53
Slapp kristweh Ketolysekuren 11 17-09-07 18:22


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no