Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tips-tråden

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-12, 01:08   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Tips-tråden

Hei. Tenkte det ville være kuult å ha et sted å poste tips som er gode å ha med på lavkabovegen, jeg, når man finner ut noe nytt man vil dele.

Jeg begynner med en liten ting. Om man vil bruke melk eller fløte er det minst karbo i de laktosefrie variantene av disse.http://www.tine.no/produkter/melk/me...sefri-lettmelk

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-12, 21:10   #2
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hei. Tenkte det ville være kuult å ha et sted å poste tips som er gode å ha med på lavkabovegen, jeg, når man finner ut noe nytt man vil dele.

Jeg begynner med en liten ting. Om man vil bruke melk eller fløte er det minst karbo i de laktosefrie variantene av disse.http://www.tine.no/produkter/melk/me...sefri-lettmelk

Oi! I didn't know. Passer meg greit - jeg tåler ikke laktose. Og liker å ha litt melk i proteinshaken min

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 28-01-12, 20:17   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Inne i arkaden senter, nederst i karl johan er det en stor butikk med alt mulig til svært lav pris. Der, ikke langt fra kassa, er det urter, krydder etc til 10 kr posen. Jeg kjøpte nypepulver til ti kr som koster mye, mye mer andre steder. Og timian osv. Notatblokker med penn til 10 kr, jesus og maria-lysestaker til 5 kr stk. Gå og se!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:25   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Ikke kjøp walden farms karamell dip på iherb. Den smaker fælt, kvalmende.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:27   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ikke kjøp walden farms karamell dip på iherb. Den smaker fælt, kvalmende.

Ha too late på vei i posten.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 21:49   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Ha too late på vei i posten.

Så synd. Forundrer meg at noen kan legge noe slikt ut på markedet. De må jo ha testa smaken først.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:23   #7
Mella
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 4
Mella er på en erverdig vei

Sv: Tips-tråden

Uffda! En på vei hit også

Mella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-12, 22:35   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Mella, her.

Uffda! En på vei hit også

Huffda. Den marshmellows dipen sto det anmeldelse om at var ekkel. Synd, det høres så godt ut.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:28   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Mange som elsker de dippene da.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 00:51   #10
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ikke kjøp walden farms karamell dip på iherb. Den smaker fælt, kvalmende.

Min tanke var å bruke den i kake/kjeks. Kanskje den ikke blir så ille da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 09:01   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Min tanke var å bruke den i kake/kjeks. Kanskje den ikke blir så ille da

Samme her, men jeg tar ikke sjansen, den har en kvalmende smak og er ikke engang noe seig i konsistensen.Ikke spesielt søt heller. Bortkastet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-02-12, 22:38   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Kom tilfeldigvis over dette produktet i søk etter noe helt annet. Noe for de med lavt stoffskifte? Skal visst ifølge brukerne øke energien og føre til vekttap.http://www.iherb.com/TPCS-Iosol-Form...0-ml/4785?at=0
Verdt en titt kanskje?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 01:29   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Vaniljepulver er dyrt. Men på ebay får du mye for pengene. Den lille jeg fikk tak i i Norge på Jacobs var det bare 10 gram i, på ebay får man 28g, 56g og 70 g.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 06:54   #14
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Tips-tråden

Når Rema har disse kampanjene sine, er det greit å sjekke ut ferdigsuppene deres, for oss som stadig er på farten. Under den nå meksikanske kampanjen har de meksikansk tomatsuppe med 4 karber pr 100 gram

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 10:05   #15
Angeliqa
Juniormedlem
 
Angeliqa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 23
Angeliqa er på en erverdig vei

Sv: Tips-tråden

For de som bor i Oslo; Det kan være ganske lønnsomt å handle inn grønnsaker på innvandrersjappe på f.eks Grünerløkka. Jeg og samboer pleier å ta en liten harrytur dit én gang i uken for å handle inn litt ekstra. :P Vi finner mye spennende og eksotiske matvarer.

Husker spesielt den ene gangen hvor vi fikk en del grønt m.m. til 150 kr! Begge fikk nesten bakoversveis, for alt vi handlet, ville i hvert fall kommet på minst 250 + på Kiwi her på Frogner.

Angeliqa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-02-12, 23:15   #16
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Vaniljepulver er dyrt. Men på ebay får du mye for pengene. Den lille jeg fikk tak i i Norge på Jacobs var det bare 10 gram i, på ebay får man 28g, 56g og 70 g.

Jeg har kjøpt vaniljestenger fra iherb og malt selv. Jeg puttet dem bare i en kjøkkenmaskin og kjørte til det ikke kom mer pulver (blir avsatt på kantene og jeg stoppet maskinen og skrapte av litt med jevne mellomrom). Det ble litt igjen som ikke ville bli malt til fint pulver. Det brukte jeg i müsli.

Disse tre pakkene finner jeg: 1 | 2 | 3

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 18:04   #17
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Så synd. Forundrer meg at noen kan legge noe slikt ut på markedet. De må jo ha testa smaken først.

Sjokoladedippen er også FÆL, og for Guds skyld, ikke kjøp "peanøttsmøret", det smaker ikke godt blandet ut med 70% vanlig peanøttsmør engang..,

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 16-02-12, 18:54   #18
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ikke kjøp walden farms karamell dip på iherb. Den smaker fælt, kvalmende.

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

Sjokoladedippen er også FÆL, og for Guds skyld, ikke kjøp "peanøttsmøret", det smaker ikke godt blandet ut med 70% vanlig peanøttsmør engang..,

He, he. Smaken er tydeligvis forskjellig. Vi har begge 2 i hus nå, og synes de er helt greie

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 15:44   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Tips: de har fått inn påleggslaks i skiver fra lerøy på rema. De smaker nydelig!! Litt mindre fettinnhold enn vanlig røkelaks. Herlig herlig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-12, 22:24   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Jeg har kjøpt vaniljestenger fra iherb og malt selv. Jeg puttet dem bare i en kjøkkenmaskin og kjørte til det ikke kom mer pulver (blir avsatt på kantene og jeg stoppet maskinen og skrapte av litt med jevne mellomrom). Det ble litt igjen som ikke ville bli malt til fint pulver.]

hele stangen skal ikke med i vaniljepulver, det er kun frøene inni. Barken utenpå ødelegger smaken. Mener å ha lest at den ikke er spesielt sunn heller? Er hvertfall veldig viktig å fjerne den når man koker ting med vaniljestang i f.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:58   #21
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

hele stangen skal ikke med i vaniljepulver, det er kun frøene inni. Barken utenpå ødelegger smaken. Mener å ha lest at den ikke er spesielt sunn heller? Er hvertfall veldig viktig å fjerne den når man koker ting med vaniljestang i f.eks.

Eh, nei? Les her f.eks.

Sitat:

Om Sana Bona rått vaniljepulver:
Vårt vaniljepulver er fremstilt fra vaniljestenger. Vaniljebønnene/stengene soltørkes og blir deretter malt til vaniljepulver.

Noe av stengene ville ikke bli til fint pulver, så det brukte jeg til müsli. Det var ikke så mye smak i det som ikke ville bli pulver. Og hvis barken hadde ødelagt smaken, så hadde man vel ikke kokt ting med barken i i det hele tatt?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 13:08   #22
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Eh, nei? Les her f.eks.

Noe av stengene ville ikke bli til fint pulver, så det brukte jeg til müsli. Det var ikke så mye smak i det som ikke ville bli pulver. Og hvis barken hadde ødelagt smaken, så hadde man vel ikke kokt ting med barken i i det hele tatt?

Det var jamie oliver som sa det på et program, at barken ikke måtte med i maten. Så han la ned den i et glass med sukker i stedet, etter han hadde skrapet ut frøene, for å få hjemmelaget vaniljesukker. Og jeg har lest det flere plasser ang vaniljestang, at man skal skrape ut frøene, men passe på at barken ikke blir med fordi da blir det bittert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:41   #23
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det var jamie oliver som sa det på et program, at barken ikke måtte med i maten. Så han la ned den i et glass med sukker i stedet, etter han hadde skrapet ut frøene, for å få hjemmelaget vaniljesukker. Og jeg har lest det flere plasser ang vaniljestang, at man skal skrape ut frøene, men passe på at barken ikke blir med fordi da blir det bittert.

Vel, mulig det smaker bedre med kun frøene, men vaniljepulveret man kjøper er hele vaniljestenger som er malt, så da gjør jeg også det. Selvfølgelig skal ikke vaniljestangen være med maten. Hvor kult er det å knaske på en hel vaniljestang?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 11:55   #24
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Kom tilfeldigvis over dette produktet i søk etter noe helt annet. Noe for de med lavt stoffskifte? Skal visst ifølge brukerne øke energien og føre til vekttap.http://www.iherb.com/TPCS-Iosol-Form...0-ml/4785?at=0
Verdt en titt kanskje?

Greit å opplyse om at dette ser ut til å være helt ordinære joddråper. Jod kan være et tveegget sverd for stoffskiftets del. Mange med stoffskifteproblemer (meg selv inkludert) lider av jodmangel og ofte også struma, men for noen kan jodtilskudd gjør det verre, særlig de som er medisinerte bør være obs. Det kan være en fordel å sjekke at man har reell mangel før man begynner å ta tilskudd.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-02-12, 14:59   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Tips-tråden

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Greit å opplyse om at dette ser ut til å være helt ordinære joddråper. Jod kan være et tveegget sverd for stoffskiftets del. Mange med stoffskifteproblemer (meg selv inkludert) lider av jodmangel og ofte også struma, men for noen kan jodtilskudd gjør det verre, særlig de som er medisinerte bør være obs. Det kan være en fordel å sjekke at man har reell mangel før man begynner å ta tilskudd.

Det står at det er jod i innholdsfortegnelsen. De som allerede tar jod vil neppe kjøpe den da, tenker jeg.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store tips-tråden Pruttilutt Ketolysekuren 9 13-10-10 22:33
Tips tråden! Tiki Generell diskusjon 1 30-09-09 18:51
Tråden for oss som er 50 + Bathory Spis deg ned i vekt med Skaldeman 0 08-05-08 14:17
Bok- TrÅden Tips?? Fridolina Generell diskusjon 11 23-07-06 12:39
Tips/ønske til tråden om bøker Fedonisten Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 1 17-06-04 00:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no