Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Trening som passer overvektige?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-10-05, 23:43   #1
cavatina
Juniormedlem
 
cavatina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 12
cavatina har en fantastisk aura rundt segcavatina har en fantastisk aura rundt seg
Question

Trening som passer overvektige?

Hei!

Jeg driver et trimtilbud for overvektige, og har nå lyst til å utvide "repertoaret" litt med flere aktiviteter. Sitter her og ser igjennom en katalog med masse forskjellig idrettsutstyr, så som baller og ulike ball- og kulespill (boccia, kjeglespill, teppecurling, enkel bowling etc), hoppeballer, trampoliner, matter, og utstyr til ulike vannaktiviteter + mye mer.

Det trimtilbudet vi har nå er vannaerobic og gåturer. Kunne tenke meg å få noen innspill fra overvektige her om hva dere kunne tenke dere å drive med, gjerne som lagidrett i en eller annen form, både ute og inne.

Jeg trenger også tips til hvor jeg kan henvende meg for å lære disse forskjellige ball- og kulespillene, som f.eks. bowling og teppecurling.

Det er snakk om voksne deltakere. Ideer?

__________________
Her skulle det nok ha stått noen glupe ord...
cavatina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: for tiden ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 00:10   #2
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trening som passer overvektige?

Har ikke så mange ideer jeg. Borsett fra Pilates da ..... Kjempegod trening for alle aldre og størrelser.....

Bowling vet jeg ikke om har noe for seg. Blir ikke akkurat svett av bowling nei. Det er jo gøy. Spilte aktivt for noen år siden, men fikk hverken bedre kondis eller styrke eller noe som helst annet av det.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 15-10-05, 00:19   #3
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trening som passer overvektige?

Landhockey er knallgøy! Med store mennesker blir ikke tempoet så høyt (og skadeomfanget så stort) og man blir skikkelig svett.

  Svar med sitat
Gammel 27-10-05, 23:32   #4
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trening som passer overvektige?

jeg synes aerobic er bra, ellers vollyball, løkke fotball
synes kanskje gågruppe hadde vært noe...

uansett var jeg med på vannaerboic en gang, det var knall gøy! burde vært tilbud om det på vanlige trenings sentre.

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 02-02-06, 23:02   #5
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Trening som passer overvektige?

Stavgang er ypperlig for overvektige, da stavene og riktig teknikk avlaster ledd og rygg. Var sånn jeg sjøl starta for å få bukt på kiloene og den elendige kondisen min. Helt herlig for nakke og skuldre.

Ellers er trening med fitnessball veldig ok. Kan være knotete for svært overvektige, i allefall i starten, men når man får inn riktig utgangsposisjon så går alt mye bedre. Styrker kjernemusklaturen og trener opp både mage og rygg. Bedre balanse er en bonus. Forbrenner godt med fett uten at pulsen går skyhøyt.

Thai Chi er er også noe å anbefale..Her går alt i rolig tempo og man får økt bevegelighet og bedre balanse. Samme gjelder yoga og pilates.

Moderat tempo på tredemølla er en fin ting for helt utrente trimmere med mye ekstra på kroppen. En fin måte å starte på.

Styrketrening er flott. Bytter ut fett med muskler og styrker ledd og sener. Bør kombineres med noe cardiotrening.

Vel, det var det jeg kommer på i farta.. Er sikkert mye mer.

Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 16:56
huff, er dette sant? sommerfugl Generell ernæringsdebatt 15 17-02-05 21:34
Glutamin friflex Kosttilskudd 9 08-02-05 15:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no