Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppes?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-02-12, 15:12   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppes?

...fordi formen er elendig og man overhode hverken orker tanken på å dra å handle mat eller lage den (ikke engang steke et egg) og bare tanken på all mat vokser i munnen (er ikke kvalm, bare overhode ikke lyst på noe)
Jeg tør ikke spise pizza pga at jeg reagerer på gluten og all ferdigmat er jo laget med gluten...

Hva gjør man? Hva erstatter man takeaway med???
Akkuratt nå vurderer jeg heller å sulte enn å begynne å tenke på hvordan man lager mat og ikke minst faktisk gjøre det...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:23   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestillt en pizza fra pepp

da venter jeg til jeg får lyst på noe å lage

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:24   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestillt en pizza fra pepp

Tja, siden jeg bor noen og tjue mil fra peppes eller dolly, er det ikke mulig for meg og bli fristet til slike utskeielser.
Har jeg ikke lyst på mat, så hopper jeg enkelt og greitt over det måltidet, eller tar meg ei skål buljong og litt stekt ost; det sklir alltid ned. Eventuelt noen nøtter.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:26   #4
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestillt en pizza fra pepp

Eg har alltid nøtter for hånd

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:27   #5
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestillt en pizza fra pepp

Snakker ikke om å hoppe over et måltid... snakker om at jeg bare er så nedfor at jeg egentlig bare kunne tenke meg å legge meg og sove resten av uka og fått næring intravenøst (nei jeg tuller ikke).
(Det går over igjen, men ikke i dag, kanskje ikke i morra heller)
Noe mat må jeg ha i løpet av helgen og jeg har allerede gått flere dager på "levd på noen skiver ost"-taktikken...

Helt seriøst - hva erstatter jeg take-away med?

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:35   #6
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

jeg kjøper ferdiggrillet kyllinglår.. ellers gumler jeg pålegg...

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 15:40   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Take away chinamat med ekstra grønnsaker i stedet fo ris

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 16:09   #8
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Kyllingvinger eller kyllinglår! Eller ringe og bestille en salat.. Håper det går over snart

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 16:18   #9
annex
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Alder: 62
Innlegg: 816
annex har en fantastisk aura rundt segannex har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Smoothie glir alltid ned her
Kyllinglår er godt å knaske på (har nesten alltid i fryseren, bare å pensle litt og smukke inn i stekovnen)
Eggerøre ala Gordon Ramsey
Krem med bringebær
Nannahs vafler
Gode teer

Ellers så reddes jeg av å kunne ta opp rester i porsjonspakninger fra fryser'n, så jeg har noe som er lett å tilberede de dagene jeg ikke har lyst/energi/ork til å lage mat. Mikroen er god å ha noen ganger.

__________________

Høyde: 163 cm - Startvekt: 77 kg - Sluttmål: 58 - 60 kg

Sist redigert av annex : 18-02-12 kl 16:32.
annex er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 50 karber, kutte alkohol og røyk Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 16:53   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Peppes har mange glutenfrie varianter, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 17:09   #11
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Når jeg depper, så tenker jeg ikke lenger på og sette sammen mest mulig riktige måltider, da spiser jeg f.eks bare kyllingvinger til et måltid og kanskje bacongull innimellom og så blir det grønnsaker med en delikat dip senere, eller kanskje bare nøtter.
Ponget mitt er at jeg bruker heller energien på og stable meg selv på bena igjen enn på kjøkkenet
God bedring!

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 17:38   #12
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

For meg er matlaging terapi Lag deg favoritten din

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 17:46   #13
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Peppes har mange glutenfrie varianter, da!

Tusen takk for tips Kitt (Mangler en klemmesmilyes her, så jeg stjal din)

Jeg fikk ikke linken til å virke, men fant ut av det på egenhånd.... Jeg har bare helt avskrevet pizza for all fremtid jeg, men nå er det jo håp
Ble omsider til at mannen dro for å hente tapas til oss... tungvindt siden han må ta bussen, men det var hans forslag så da skal jeg vel ikke ha altfor dårlig samvittighet
Det er noermalt jeg som arrangerer og organiserer alt som har med mat å gjøre her i huset, og når vi lever lavkarbo og jeg lever ketogent og på toppen av det hele reagerer så voldsomt på gluten, så er det helt kollaps her i huset når jeg ikke fungerer

Desverre har vi ikke fryser som er stor nok til å fryse ned porsjoner av noe som helst, når vi flytter SKAL jeg ha stor fryser igjen. Her vi bor nå har vi ikke plass desverre.

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 18:23   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Skjønner ikke hva som skjedde med linken. Den virket da jeg prøvde den!
Men du skjønte poenget i hvert fall. Naboen og søsteren hennes + datteren til en venninne har cøliaki og jeg vet derfor at glutenfritt på Peppes faktisk er glutenfritt. Ingen av dem har noen sinne reagert på maten der!

Rart med det når matmor er satt ut av spill. Så langt jeg kan planlegger jeg når jeg vet jeg skal ha en operasjon eller noe i den dur, men innimellom skjer det ting man ikke kan planlegge for og da ser man virkelig hvilken jobb man gjør til daglig. Her i huset spiser de jo all junkfood som er oppfunnet, og i slike "nødsituasjoner" er det godt å kunne ha noe slikt å ty til. Det er jo ikke noe de spiser ofte uansett!


Og du, jeg tror til og med du får kjøpt glutenfrie pizzabunner i vanlige matvarebutikker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:02   #15
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Kebab uten chips, hamburger uten brød og kyllig uten chips er junk jeg pleier å spise innimellom

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 20:36   #16
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Når jeg depper, så tenker jeg ikke lenger på og sette sammen mest mulig riktige måltider, da spiser jeg f.eks bare kyllingvinger til et måltid og kanskje bacongull innimellom og så blir det grønnsaker med en delikat dip senere, eller kanskje bare nøtter.
Ponget mitt er at jeg bruker heller energien på og stable meg selv på bena igjen enn på kjøkkenet
God bedring!

Bra skrevet Bente, kunne sagt det samme!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 18-02-12, 21:43   #17
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Take away chinamat med ekstra grønnsaker i stedet fo ris

Og koker litt blomkålris til.

Dette skjer heldigvis ikke så ofte her. Lager av og til lettvintpizza, etter oppskrift fra Lilalife: Fullkorn tortillalefse med valgfritt fyll på, f.eks. tomatpuré, skinke, løk, paprika, oliven og masse ost. I ovnen i 5 min på 225-250 grader. Det blir litt karber av lefsa, men det blir det trolig av kinamaten også (eller maten fra Peppes).

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 00:17   #18
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Da pleier jeg å tenke :
1)Hvor lenge siden er det sist?
2)Hvis det er ei stund siden sist jeg tillot meg den maten så kan det hende jeg sier ja, men da bestiller vi en.
3)Er det ikke så lenge siden sist så bestilles det ikke.

Men stort sett bestemmer jeg meg for å spise ordentlig og deretter ei treningsøkt. Trening gir alltid energi

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 12:35   #19
surfeline
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2011
Innlegg: 93
surfeline er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Når jeg depper tenker jeg at jeg skal iallefall ikke trøste meg med mat... Jeg koser meg med te og knekkebrød og venter til det går over. Ikke alltid jeg greier - men en av grunnene til at jeg har blitt så tjukk er at jeg alltid har erstattet dårlige følelser med mat og gode følelser med mat (feiret). Det er det slutt på her i gården. Lykke til - god bedring!

surfeline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sofie Hexeberg - Fedon Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:00   #20
Sunniva37
Juniormedlem
 
Sunniva37 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Midt-Norge
Innlegg: 36
Sunniva37 er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Opprinnelig lagt inn av surfeline, her.

Når jeg depper tenker jeg at jeg skal iallefall ikke trøste meg med mat... Jeg koser meg med te og knekkebrød og venter til det går over. Ikke alltid jeg greier - men en av grunnene til at jeg har blitt så tjukk er at jeg alltid har erstattet dårlige følelser med mat og gode følelser med mat (feiret). Det er det slutt på her i gården. Lykke til - god bedring!

Helt enig med deg! Hvis jeg skal trøste meg selv/feire/unne meg noe, så skal det i så fall bli med noe annet enn høykarbomat...

__________________


Sunniva37 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbo, bedre helse. Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:10   #21
Serenio
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 143
Serenio er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Jeg skjønner problemstillingen VELDIG godt, for jeg sliter alt for ofte med det samme eller noe lignende i hvertfall. Jeg har ofte ikke energi nok til å stå på beina mer enn tiden det tar å åpne kjøleskapet finne noe og så må jeg til sengs igjen.

Pizza på døra er et realistisk alternativ når ingenting annet lar seg gjennomføre og man ikke har noen til å hjelpe seg. Men det fins, som innleggene over viser, bedre valg enn pizza. Her hos oss er vi så heldige og ha en pizzasjappe (med utkjøring) drevet av tyrkere (gjetter jeg?) i nærheten og der er det mulig å få kebab med salat eller gresk salat med mye fetaost.

Jeg skulle ønske jeg kunne trene, det savner jeg så inderlig. Eller å ta seg en tur ut og bable med folk. *drømme*

Serenio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert (DS i 2003) men vil gjerne leve LCHF Svar med sitat
Gammel 19-02-12, 18:55   #22
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Hva gjør dere når dere ellers ville blitt på sofaen og bestilt en pizza fra Peppe

Jeg prøver å ha en ladning av Nannahs knekkebrød. Dytte på smør og pålegg. Cherrytomater og sukkererter blir alibiet for grønnt. Ingen tilberedning. Ellers som det sies. Fryser og micro er uunværlig. Kyllingklubber ferdigstekt i slike småposer, sikkert noen karber i det utenpå, men likevel langt bedre enn mye annet. Type Meny butikker har også ferdigstekt omelett, karbonader osv... Sende mannen ut kanskje? Hardkoke egg og legge klart, jeg putter på kaviar, men smør eller majones er jo mer ketogent da. Egg holder seg en stund ferdig kokt, kanskje mannen lager matpakke til seg selv og koker et par ekstra egg til deg?

Har "god" erfaring med å ikke kunne forlate sofaen, heller krype i senga... Spiste meg opp 1kg i uka sånn jeg. MYE ufornuftig mat. Sunn norsk hk mat + alverdens godteri.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 22:51
Hva gjør dere i situasjoner der dere ikke kan planlegge og lage mat fra bunnen? FrkMarge Spørsmål og svar 35 12-08-11 22:12
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 13:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no