Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye vann pr dag egentlig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-10, 11:05   #1
lijo
Juniormedlem
 
lijo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 34
lijo er på en erverdig vei

Hvor mye vann pr dag egentlig?

Det er ikke så lenge siden jeg bestemte meg for alvor å gå inn for lavkarbodiett. Gleden er stor over å ha funnet noe som virkelig fungerer. Etter å ha lest rundt her inne skjønner jeg at jeg antagelig får i meg altfor lite vann. Skjønner noen drikker mer enn andre, men har det veldig mye å si for forbrenningen om man drikker 2 eller 4 liter pr dag f.eks?
Jeg har store problemer med å få i meg mye vann, men det er kanskje en vanesak..
Vekta står forøvrig helt stille nå, men stresser ikke mye med det. Har gått ned endel og mister ikke motet. Er vel bedre at man går sakte ned og holder seg der.

__________________


lijo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 11:34   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Jeg drikker mellom 3 -5 liter vann pr dag, men jeg er i ketose så da drikker man ofte litt mer.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:04   #3
lijo
Juniormedlem
 
lijo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 34
lijo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Oj opptil 5 liter ja.. Jeg klarer liksom ikke trøkke ned nok. Drikker vel knapt 2 liter om dagen i rent vann. Kaffe og te drikker jeg også, men regner med at det ikke teller. Så har jeg visst heller ingen selskapsblære, så det blir mye doflyging . Vet at jeg har vært i ketose tidligere, men har nok ikke drukket mer av den grunn. Kanskje jeg bare må lære meg til det. Skal nok gå det og

__________________


lijo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:21   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Ikke få panikk nå!

Du skal ha i deg 2-3 liter væske i døgnet. Alt du drikker av kaffe, te, brus, vann, saft etc teller med. Selvfølgelig er rent vann det aller beste, men det betyr ikke at du skal tvinge i deg litervis med vann!
Også væske fra grønnsaker etc er med i dette tallet! Væske er væske!

Dette er diskutert på kryss og tvers her inne og man skal drikke når man er tørst, men det er ikke nødvendigvis vann og man ska ikke tvinge i seg mer enn man orker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 12:35   #5
lijo
Juniormedlem
 
lijo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 34
lijo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Takk Fungirl og Kitt for gode svar.. Ja da kan jeg kanskje senke skuldrene litt. Blir mer rolig på det om alt av væske teller puh..Hørte det skvulpet når jeg gikk nå Skjønner likevel viktigheten av vann, så jeg har som mål å greie mer vann om dagen og erstatte litt av kaffen med rent vann isteden.

__________________


lijo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:12   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Selv må jeg gjerne "sparke i gang" tørsten om morgenen med en halvliter vann, men når jeg har fått i meg dét, går resten av dagens vanninntak av seg selv, da blir jeg "riktig" tørst og får i meg sånn 2-3 liter, uten å tvinge i meg noe av det.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 13:57   #7
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Drikker 3 liter rent vann om dagen og 2 kopper te ved siden av. Hva jeg får i meg av annen væske aner jeg ikke :P

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 14:06   #8
lijo
Juniormedlem
 
lijo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 34
lijo er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Flott ide med å sparke igang tørsten om morgenen. Det håper jeg fungerer for meg også. Takk 157. Da blir det litt vann før kaffen i mårra.

__________________


lijo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 14:32   #9
Fryda
Medlem
 
Fryda sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: i Nord
Alder: 59
Innlegg: 196
Fryda er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye vann pr dag egentlig?

Det med å "sparke" tørsten i gang om morgenen fungerer faktisk for meg også. Jeg drikker nå alltid 2 glass vann mens jeg venter på morrakaffen, og kjenner at vanntørsten kommer av seg selv utover dagen nå

__________________
80/180 minutter - Novembermålet for rocking



Fryda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Frydas lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye kan man egentlig spise? Devana Ketolysekuren 3 03-12-09 21:16
Hvor mye kan man egentlig forvente (i vektnedgang) matitt Spørsmål og svar 3 30-11-08 16:08
Hvor mye vin kan en egentlig drikke? Princez Ketolysekuren 4 16-02-08 15:29
Hvor viktig er vitamintilskudd egentlig? Veggpryd Lavkarbo generelt 5 27-12-07 21:27
Drikk mye vann - men hvordan er egentlig vannet? Bolla Piggsvin Ketolysekuren 40 10-02-07 12:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no