Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Tråd for junistartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-10, 19:32   #26
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Hei,

jeg er også ny. Jeg startet på tirsdag og er altså på min 5. dag. Jeg er ikke overvektig, har en BMI på 24,5 men jeg vil gjerne ned 5-7 kilo. Jeg prøvde meg på under 20g. kh for dagen, men det gikk ikke. Jeg ble så skjelven, kvalm, fikk hodepine og "bomullshode" at jeg var nødt til å øke til 50-60. Jeg har fortsatt bomullshode og føler meg generelt ikke helt i toppform. Er det bare meg som har problemer???

Magen min, som har vært trøblete i mange år, har derimot blitt mye bedre. Jeg tålte ikke grønnsaker før, men kan spise mye nå uten å merke noe som helst. Fantastisk!

Hva spiser dere til frokost forresten? Før jeg begynte på lavkarbo tålte jeg ikke å spise egg til frokost, fikk skikkelig diaree. Jeg kan fortsatt ikke spise egg, så lurer fælt på hva jeg skal spise nå, som metter godt nok og som ikke føles som middag. (Er redd for at jeg, som alltid har vært et middagsmenneske, skal bli veldig lei av middag...)

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:03   #27
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg prøvde å starte opp 2 ganger kort tid før denne gangen, som nå har klart å vare. Første gangen merket jeg også at jeg ble vanvittig slapp og hadde vondt i hodet. Selvfølgelig, jeg var jo vant til en diger posjon godis nesten hver dag. Vil anbefale en slags nedtrapping. Det gir også mulighet til å forberede seg og bli vant med hva slags matvarer man vil spise. Jeg driver fremdeles og tester ut mye rart, og kjøleskapet har nok aldri vært så fullt som nå :O I det jeg gav meg første gangen på lavkarbo, sov jeg nesten en hel dag. Jeg var helt kake og pendlet bare mellom senga og sofaen. Men det er over nå, kjenner energi piple opp, og det er MYE lettere å stå opp om morgenen (til min andre halvdels store fortvilelse )

Hva med en liten "delikatesse"-tallerken til frokost? Noe spekeskinke (eller bare vanlig salami), noen sticks av ost og noe agurk. Det metter kanskje ikke helt fantastisk, men.

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:26   #28
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Mitt problem har ikke vært at jeg har villet sove, mer at jeg IKKE har fått sove pga. hjertebank og svimmelhet. MEN det virker som om det har gitt seg litt nå. Sov tålig bra i natt.

God idee med den "delikatessetallerkenen". Skal kjøpe inn litt spekeskinke i morgen. Regner med at Serranoskinke er for mye sukker? Det er den jeg liker best...:-) OK., har nå sjekket og det ser ut for at Serrano har 0 kh. JIPPI!

Haha, jeg er glad vi har to kjøleskap, hvis ikke hade jeg hatt et lite problem for jeg har også kjøpt inn masse mat som jeg skal eksperimentere med. Har nå laget knekkebrødene som jeg fant oppskrift på her. De står i ovnen. For å være helt ærlig så ser de ikke så gode ut....:-D

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:38   #29
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Mitt problem har ikke vært at jeg har villet sove, mer at jeg IKKE har fått sove pga. hjertebank og svimmelhet. MEN det virker som om det har gitt seg litt nå. Sov tålig bra i natt.

Tar du magnesium? Mange som opplever kramper i beina (urolige bein), hjertebank osv, opplever at magnesiumtilskudd hjelper. Husk i så fall å ta tabelettene sammen med mat, og av egen erfaring vil jeg anbefale å ta dem til dagens siste måltid.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:38   #30
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Delikatessetallerken var en god idé, det skal jeg prøve Kan vel funke like fint til lunch det, og så har man jo mange muligheter i forhold til grønnsaker og slikt også der.

Ellers kan jeg kanskje foreslå en annen variant? Jeg vet ikke hva den heter () men sånn stoooor skinke som man får kjøpt på vanlige butikker.. den koster litt mer, men er knallgod og ketosevennlig - bare å kikke rundt og finne noe man liker Jeg legger ut en sånn, dekker den med gräddost eller norvegia, og legger agurk og paprika på. Så ruller jeg sammen og koooser meg. KAn jo varieres på mange måter også

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:43   #31
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Regner med at Serranoskinke er for mye sukker? Det er den jeg liker best...:-) OK., har nå sjekket og det ser ut for at Serrano har 0 kh. JIPPI!

Hei,
Vil bare nevne at produsentene kan sette 0 kh dersom varen inneholder mindre enn 1 kh pr 100 g. Dvs dersom det faktiske innholdet av kh er 0,99 så kan produsenten med loven i hånd sette 0 kh på varedeklarasjonen.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:45   #32
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
Vil bare nevne at produsentene kan sette 0 kh dersom varen inneholder mindre enn 1 kh pr 100 g. Dvs dersom det faktiske innholdet av kh er 0,99 så kan produsenten med loven i hånd sette 0 kh på varedeklarasjonen.

Pleier å regne ca 1g. likevel jeg, bare for sikkerhets skyld

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 21:55   #33
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Ja, jeg tar magnesium når jeg husker det. Skal kanskje prøve å bli flinkere. hva skjer forresten hvis du ikke tar de tmed mat og hvorfor til kvelds (fordi man blir trøtt av det, tror jeg, kanskje jeg har hørt...:-))?

Mange gode tips her! Vel, jeg får satse på 1 g. kh. i Serranoen da...:-) Takk for tipset! Weee, gleder meg til å handle igjen i morgen... (Og pengene bare renner ut...:-))

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 22:05   #34
Cec1973
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Innlegg: 139
Cec1973 er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Knekkebrødene er nå ferdig og... fy søren så gode! Spesielt med masse "Synnøve Findens smør med maldonsalt". YUMMI! Da får vi bare vente og se om magen tåler det... :-)

Cec xxx.

Cec1973 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: tja.... Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:22   #35
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av SnartGudinna?, her.

Jeg har syndet litt og smakt på disse atkinsbarene(de var jo gode da )og har jo lest at det kan være en partystopper. Så jeg sneik meg til å veie meg idag, og nå hadde vekta rast ned svimlende 8kg på 10 dager! Kanskje kommer straffen om noen dager!? Noen som har efaring med disse og stopp i vektnedgang eller ei?

Åj, DET var vektnedgangen sin det Grattis

  Svar med sitat
Gammel 13-06-10, 23:51   #36
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Ja, jeg tar magnesium når jeg husker det. Skal kanskje prøve å bli flinkere. hva skjer forresten hvis du ikke tar de tmed mat og hvorfor til kvelds (fordi man blir trøtt av det, tror jeg, kanskje jeg har hørt...:-))?

For min del blir jeg seriøst løs i magen når jeg tar magnesium på tom mage, og da mener jeg skikkelig diare
Jeg ble anbefalt å ta magnesium på kvelden, etter at jeg fortalte legen om kramper i beina etter at jeg la meg på kveldene. Har søkt litt rundt på nettet, og ser flere referanser til at andre gjør det samme

Fant forøvrig dette om magnesium;
Magnesium inngår som ko-faktor i over 300 enzymer som deltar i kroppens energiomsetning, dannelsen av nye proteiner og nukleinsyre-stoffskifte. Ut over dette spiller magnesium også en viktig rolle ved overføring av nerveimpulser til muskler og ved hjertets impulsledning.
Magnesium er altså en nødvendighet for at kroppens stoffskifte, og dessuten muskler og hjerte, skal fungere normalt. Som legemiddel og kosttilskudd, inngår magnesium i behandlingen av magesår (antacida) og som avføringsmiddel.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 00:08   #37
MAR
Medlem
 
MAR sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 327
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Cec1973, her.

Knekkebrødene er nå ferdig og... fy søren så gode! Spesielt med masse "Synnøve Findens smør med maldonsalt". YUMMI! Da får vi bare vente og se om magen tåler det... :-)

Cec xxx.

Hvilken oppskrift brukte du? Fikk lyst til å prøve, jeg

__________________


MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:24   #38
Dessi
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Follo
Innlegg: 4
Dessi er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Så var det mandag, og første veiedag etter start. Blei veldig skuffa, for her har det ikke rikket seg et gram. Har holdt meg under 20 karb om dagen, og fått i meg masse fett. Kanskje formye?. Magen har stoppet mer eller mindre opp, er ikke vant til dette, for den har fungert som ei klokke bestandig. Men på den andre siden, er jeg ikke så oppblåst som jeg har vært på høy-karbo mat. OG det er deilig. Gubben har nå også hivd seg på dette opplegget, han satt og var veldig misunnelig på maten jeg spiste. Synes det var så mye godt. Og han har gått ned, 3 kg siden fredag.

Nå skal ukas mat planlegges, handles inn, også fortsetter vi det nye livet.
Ønsker alle en god uke, og stå på.

Dessi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:52   #39
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Hei Dessi - selv om vekta ikke har rørt seg, så vil jeg anta at du har mistet centimeter. Foreslår at du i tillegg til vekta bruker målebåndet, for jeg ser at selv om vekta i perioder ikke beveger seg så blir jeg mindre i cm.
Lykke til med matplanleggingen

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:53   #40
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Ukas veidedag er alltid like spennende, men dagens tall var veldig beroligende;
- 700 gram, og i tillegg så har jeg gått sammen 6 cm

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 08:58   #41
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av marteamanda, her.

Hvilken oppskrift brukte du? Fikk lyst til å prøve, jeg

jeg bakte iallefall nannahs supergode knekkebrød i går De er så gode at jeg må virkelig styre meg for ikke å overspise

  Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:00   #42
~Hilla~
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Tråd for junistartere

I dag er det veie og måle-dag... Spent Men regner med å ha stangnert litt nå. Raste jo tross alt ned 4,5-5 kg bare de første dagene jo men sukk.... jeg savner frukt jeg

  Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:18   #43
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Ja, blir litt molefonken når man skal gå en hel sommer uten melon og druer
Veiedag viste 114,5 (ish.. at en digitalvekt skal være så ustabil, altså..) Det er altså 3,5 ned første uka. Fornøyd med det. Tror tante rød kommer på besøk nå, så regner ikke med noe voldsom nedgang til uka.

Dessi: så flott at gubben ville være med! Var det noe spesielt du laget som fanget hans øye? Jeg laget baconskilpadder i går, men de bare freaket ut gubben

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 09:40   #44
u-no-hoo
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 23
u-no-hoo er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Første veiedag og jeg er ganske fornøyd. -2,7

u-no-hoo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 10:55   #45
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av Vintergumman, her.

Jeg laget baconskilpadder i går, men de bare freaket ut gubben

Baconskilpadder - forklar!!
Dette høres jo spennende ut, så oppskrift og framgangsmåte hadde vært veldig kjekt

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:21   #46
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=33265

Smakte alldeles fortreffelig, og var overhode ikke vanskelige å lage

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:25   #47
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Stilig - ser jo ut som skilpadder jo
Disse jeg bare prøve ut
Fantastisk hvor kreative folk er altså!

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 11:29   #48
Vintergumman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Spydeberg
Innlegg: 154
Vintergumman er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Enig!
Jeg spiser mer spennende mat nå enn jeg noensinne gjorde på vanlig kost

Vintergumman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - trur eg Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 12:20   #49
pingunn
Medlem
 
pingunn sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Ski
Alder: 42
Innlegg: 112
pingunn er på en erverdig vei

Sv: Tråd for junistartere

Jeg slenger meg med på junigruppa. Gikk på kuren for to år siden, med veldig bra resultat, men raste opp alle kg etter en tøff og lat tid. nå skal det bort og målet er minus 20 kg

__________________


Pingunns journal

Uke 1: -3,1
Uke 2: +1,5
pingunn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-10, 13:44   #50
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Tråd for junistartere

Opprinnelig lagt inn av pingunn, her.

Jeg slenger meg med på junigruppa. Gikk på kuren for to år siden, med veldig bra resultat, men raste opp alle kg etter en tøff og lat tid. nå skal det bort og målet er minus 20 kg

Velkommen tilbake

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Eggehvite-tråd Adriane Annen mat 23 03-09-11 02:19
Eggeplomme-tråd Adriane Annen mat 0 03-01-09 16:40
MCT tråd? Distrea Spørsmål og svar 2 30-05-07 18:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no