Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 14:22   #1
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Å guuuuu hvor skal jeg begynne.....
Har ikke vært herinne på en stund. Har hatt en tøff periode i livet hvor det har vært mye stress, lite søvn og tusen tanker. I denne perioden har vekta stått stille, dvs at den har gått ned til 74, opp til 76, ned og opp ned og opp. Har prøvd mitt beste å holde meg til dietten min, men har sklidd ut (kontrollert sådan) et par ganger, ikke sånn kjempestor utskeielse, men nok til å sette kroppen ut av ketosen. Jeg har fortsatt treningen 3 dager i uken, zumba, afrodans og vekter og noe annet, den har jeg tviholdt på. Nå har jeg vært ute av Ketose en stund og har prøvd iherdig og komme meg inn igjen, men kroppen butter imot. Har ikke så mange kilo igjen, men men vil så gjerne få kroppen min back on track. Merker spesielt at om kvelden så får jeg mye vann i kroppen, føler meg studd og blubbete, men jeg vet ikke hvorfor. 2-3 kg kan jeg gå opp bare iløpet av dagen, neste morgen er de av igjen, men problemet er at jeg ikke går ned videre.

Hvordan kan jeg komme meg inn i ketose igjen? Gjør ingenting annerledes enn første gang jeg begyndte på dette her. Har dere noen gode tips og råd, eller bare en stor peptalk? Alt mottas med takk. Er kjempelei meg for dette her og sliten av å streve........drittovervekt!!!!!!!!!!

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:56   #2
Savagedlight
Medlem
 
Savagedlight sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 74
Savagedlight er på en erverdig vei

Re: Trenger hjelp og moralsk støtte....

Hei!
Kan du skrive noe om hva det er du spiser/drikker i løpet av en dag?
Kan hende du har fått en partystopper som ikke har gjort så mye utav seg tidligere.

__________________
Start: 17. Oktober, 2010.
Savagedlight er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-03-11, 15:27   #3
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Opprinnelig lagt inn av CocoNut, her.

Å guuuuu hvor skal jeg begynne.....
Har ikke vært herinne på en stund. Har hatt en tøff periode i livet hvor det har vært mye stress, lite søvn og tusen tanker. I denne perioden har vekta stått stille, dvs at den har gått ned til 74, opp til 76, ned og opp ned og opp. Har prøvd mitt beste å holde meg til dietten min, men har sklidd ut (kontrollert sådan) et par ganger, ikke sånn kjempestor utskeielse, men nok til å sette kroppen ut av ketosen. Jeg har fortsatt treningen 3 dager i uken, zumba, afrodans og vekter og noe annet, den har jeg tviholdt på. Nå har jeg vært ute av Ketose en stund og har prøvd iherdig og komme meg inn igjen, men kroppen butter imot. Har ikke så mange kilo igjen, men men vil så gjerne få kroppen min back on track. Merker spesielt at om kvelden så får jeg mye vann i kroppen, føler meg studd og blubbete, men jeg vet ikke hvorfor. 2-3 kg kan jeg gå opp bare iløpet av dagen, neste morgen er de av igjen, men problemet er at jeg ikke går ned videre.

Hvordan kan jeg komme meg inn i ketose igjen? Gjør ingenting annerledes enn første gang jeg begyndte på dette her. Har dere noen gode tips og råd, eller bare en stor peptalk? Alt mottas med takk. Er kjempelei meg for dette her og sliten av å streve........drittovervekt!!!!!!!!!!

Jeg syntes du har vært kjempeflink jeg! Selv om du har hatt en tøff periode, har du holdt deg til kostholdet og tviholdt på trening! Vet selv hvordan det er å få livet snudd på hode, siden jeg er midt oppi det selv. Vil bare gi deg en oppmuntrings, så håper jeg at alt blir bedre snart.

Hvordan går det nå da, er du komt inn i ketose enda? Ser det er noen dager siden du skrev dette innlegget, så mye kan jo ha skjedd.

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-11, 11:31   #4
sjokolademomsen
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 81
sjokolademomsen er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Eg og syns du er kjempe flink. Stå på.

__________________


Sankthans mål:
sjokolademomsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 08:45   #5
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Takk for gode ord. Ja jeg har kommet inn i ketose, men tar ikke av meg et gram altså, står bom fast, og det er så frustrerende. Har også søkt om sånn operasjon for å fjerne masse løs hud på mage og armer, men da MÅ jeg også ha gått ned 5 kg til. Trodde liksom man gikk ned i vekt når man er i ketose, men tar visst litt feil der ja.

En vanlig dagsmeny:

Eggerøre og kaffe med fløte i til frokost
Lunsj består av enten 2 tekaker eller en salat med kjøtt og dressing
Middag er det som regel kjøtt, grønnsaker/salat, med en fet saus eller noe annet tilbehør med fett i.
vhis jeg føler meg sulten utover kvelden, spiser jeg enten litt rester fra middagen eller noe ost/nøtter/kjøttpålegg

Bruker ingenting med søtningsstoffer, lager heller alt selv med sukrin hvis vi har noe dessert eller drikke eller noe.
Føler jeg er flink til å få i meg mye fett, er veldig bevisst på den biten. Drikker ikke så mye vann som før, men drikker så mye som jeg skal.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:02   #6
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Hei hei synes du er kjempeflink som har stått på når du har hatt det litt tøft ellers

Jeg har gått på¨ketolyse i 8 mnd ,vekta mi sto også stille.Men så tok jeg 10 dager med mye mindre fett ,masse grønnsaker ,skyr til frokost ,kyllingfilet,svinekjøtt,fisk.
Slik spiste jeg i 10 dager og fikk et raskt kick på vekta ja

Så det går an å prøve litt annerledes kost en stund for å se om det slipper

Men uansettt hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:27   #7
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Opprinnelig lagt inn av butten, her.

Hei hei synes du er kjempeflink som har stått på når du har hatt det litt tøft ellers

Jeg har gått på¨ketolyse i 8 mnd ,vekta mi sto også stille.Men så tok jeg 10 dager med mye mindre fett ,masse grønnsaker ,skyr til frokost ,kyllingfilet,svinekjøtt,fisk.
Slik spiste jeg i 10 dager og fikk et raskt kick på vekta ja

Så det går an å prøve litt annerledes kost en stund for å se om det slipper

Men uansettt hva du gjør så ønsker jeg deg lykke til

Ja det var jo en god ide. Skal jammen meg prøve det. Mindre fett. Takk for råd

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:34   #8
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Må berre seie WOW til bileta du har lagt ut i bildetråden! WOW! Fantastisk innsats!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 10:45   #9
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Må berre seie WOW til bileta du har lagt ut i bildetråden! WOW! Fantastisk innsats!

Tusen tusen takk

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 31-03-11, 11:22   #10
Tiril77
Seniormedlem
 
Tiril77 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 46
Innlegg: 573
Tiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snillTiril77 er virkelig snill

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

Du frøken... Du ser bare helt smæshing ut på bildene da.. Du har vært KANON flink!! Slapp av litt, ro ned kroppen. .Spis fornuftig, tren det du orker å trene. Få litt mere energi, og så tar du de få siste kiloene når du har fått litt mere overskudd

__________________


Tiril77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Pluss size Atkins... Eller noe sånn :P Svar med sitat
Gammel 16-04-11, 09:59   #11
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Trenger hjelp og moralsk støtte ...

hei du, jeg må bare si wow. så flink du har vart.
du spurte om råd. jeg satt litt fast. heldigvis ikke lenge men fikk en tips fra min kjære (sykepleier). han sa at jeg skal gå ned til 1100-1200 kcal per dag. 15 karber og en del fett i de kaloriene. det er en puzzlespill men det går. du kan titte i min journal for noen tips på mat. det hjalp hos meg og skal fortsette.
man burde ikke gå på det mere en en måned men jeg forstår at du vil ned for å få bort ekstra hud
uansett hva du velger, lykke til. jo og fløte i kaffe er partystopper hos meg...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå trenger jeg hjelp og støtte! lynmamma Ketolysekuren 15 23-04-10 09:39
Hjelp, trenger støtte mona42 Spørsmål og svar 9 24-09-09 11:09
Trenger litt moralsk støtte Bubble Spørsmål og svar 9 18-08-09 00:37
Åh, hjelp meg - jeg trenger litt støtte Panterpia Ketolysekuren 7 25-01-09 18:46
Hvis noen trenger din støtte... Hyper Generell diskusjon 2 27-08-07 10:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no