Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 11:06   #1
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei

Hjelp lavkarbo

Har nå gått på lavkarbo sia oktober. Har hatt nokre utskeielser. Men ingen i februar, mars, april. Nå trur eg at eg ikkje tåler mjøl produkt. Er det fleire som har hatt det slik???

__________________
tvillingmor
Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 12:12   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp lavkarbo

Jeg tror ganske mange som spiser lavkarbo ikke tåler melprodukter... men heldigvis slipper man og spise mel på lavkarbo

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 12:43   #3
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp lavkarbo

Glutenintoleranse er slett ikke uvanlig, hos store deler av befolkningen faktisk, men ikke alle vet at de har det. Jeg begynte med lavkarbo pga av glutenintoleranse og bakevarer er ikke noe savn.

Er godt mulig at du også har hatt glutenintoleranse og ikke visst om det og nå etter en periode uten (antar jeg) har kroppen blitt kvitt slaggstoffer og "betennelser" som feil mat forårsaker og da finner man raskt ut hva man tåler og ikke tåler.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:19   #4
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp lavkarbo

Eg veit at eg ikkje tåller melkeprodukt som er lett da blir eg kjempe dårleg. Men vi ha cølliaki i familien så er vel det eg har fått no da. Jaja en bedre grunn til å gå ned i vekt på lavkarbo:-)

__________________
tvillingmor
Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:30   #5
Frøkendings
Medlem
 
Frøkendings sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: På landet :) (utenfor Bergen)
Alder: 42
Innlegg: 108
Frøkendings er på en erverdig vei

Sv: Hjelp lavkarbo

Jeg blir kjempedårlig av mel produkter! Jeg har blitt testet for alt mulig, men iflg legene feiler det meg ingenting i magen. Dette er noe sprøyt. Spiser jeg bakevarer, så blir jeg kvalm, masse luft i magen, diare og trøttere enn trøttest :/ Merker det på minstemann i familien og, så her er vi forsiktige med slikt. .

Frøkendings er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:22   #6
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmor09, her.

Eg veit at eg ikkje tåller melkeprodukt som er lett da blir eg kjempe dårleg. Men vi ha cølliaki i familien så er vel det eg har fått no da. Jaja en bedre grunn til å gå ned i vekt på lavkarbo:-)

Du trenger slett ikke å ha cølikai, men bare en intoleranse for gluten. Jeg har ikke påvist cøliaki, men blir utrolig dårlig av gluten. Kan ha ørsmå mengder dersom det går lang tid mellom hver gang, det kan ikke en person med cøliaki.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 09:30   #7
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 53
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Frøkendings, her.

Jeg blir kjempedårlig av mel produkter! Jeg har blitt testet for alt mulig, men iflg legene feiler det meg ingenting i magen. Dette er noe sprøyt. Spiser jeg bakevarer, så blir jeg kvalm, masse luft i magen, diare og trøttere enn trøttest :/ Merker det på minstemann i familien og, så her er vi forsiktige med slikt. .


Sånn er det med meg også, s¨mel holder jeg meg langt unna!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:57   #8
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp lavkarbo

Veit det at eg ikkje treng å ha cølliaki. Vist eg lager saus til familien bruker eg ofte mel. å kansje eg da til å med finner megg litt saus. Blir ikkje dårleg av det. Men det er ved større mengder over lengre tid. Da blir eg kjempe dårleg.
Men va berre nyskjerig på om andre hadde opplevde det samme på lavkarbo :-D

__________________
tvillingmor
Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:08   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp lavkarbo

Leste for en stund siden at myndighetene skal senke nivået for hva de kaller glutenintoleranse/allergi fordi det viser seg at mange har tydelige symptomer, men ikke faller innfor dagens rammer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 11:20   #10
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Leste for en stund siden at myndighetene skal senke nivået for hva de kaller glutenintoleranse/allergi fordi det viser seg at mange har tydelige symptomer, men ikke faller innfor dagens rammer.

Høres ut som en god ide. I Italia (som er glutenintoleransens høyborg) har de tre kategorier innenfor glutenintoleranse. Det er de som har "bare" en toleranse og kan tåle litt som meg selv, det er de som har utvklet eller er i grenseland for cøliaki også er det de som er hardt rammet av cøliaki og tåler ingenting. Dette ble forklart til meg på gebrokkent engelsk og litt Italiensk så det er mulig jeg ikke gjengir det helt riktig, men de har ihvertfall kategorisert det.

Det er mange som ikke tåler gluten men faktisk ikke er klar over det. Jeg var en av dem. Jeg var ikke direkte syk eller dårlig, men hadde mange småting som plagde meg bl.a. var jeg konstant oppblåst i magen og hadde fordøyelseproblemer. Jeg forstod at noe var galt da jeg gikk på Rode kurs i 8 uker (gjorde alt riktig) men ikke gikk ned. Begynte å leite på nettet og fant dette med glutenintoleranse. Kuttet gluten og begynte å gå ned i vekt og det var min vei inn i lavkarboverdenen. poenget mitt er at jeg tror ikke man utvikler glutenintoleranse på lavkarbo, man har det allerede og når man så kutter det ut og kroppen får "renset" seg blir reaksjonen desto større når man spiser det igjen.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 23:05   #11
Tvillingmor09
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sogn og fjordane
Alder: 38
Innlegg: 10
Tvillingmor09 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp lavkarbo

takk for mangen gode innlegg. Og noko av det lillemy71 skreiv trur eg kan stemme. For du har alt intoleranse men utbrudde kommer pga du holder deg borte.

Har eit anna døme eg på det. Eg har ein heil haug med forskjellige alergier. Hadde ikkje for hund. Vi avlivde hunden vår og nesten eit år etter fikk vi oss ny hund. Eg begynte å reagere og fikk utslag på hund. Har hund nå men eg har ikkje reagert på håra til hunden min. Legen sa den gangen at det låg der men utbrudde kom ikkje før eg var borte fra hund.

__________________
tvillingmor
Tvillingmor09 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp ... er ny på lavkarbo krkess Åpne dagbøker 17 05-04-11 15:23
Skoleoppgave om lavkarbo. Hjelp! Maissa89 Spørsmål og svar 40 29-09-10 15:37
Frå kaloritelling til lavkarbo! Hjelp! Mikro Spørsmål og svar 14 15-07-09 00:36
HJELP! Sp.mål ang generell lavkarbo lily Lavkarbo generelt 8 06-04-08 19:29
Lavkarbo i København??? Hjelp!!! Karin Generell diskusjon 5 28-08-06 22:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no