Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 02-04-12, 10:25   #13451
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Vi skal leie ut en leilighet, å lurer på hvor beste plassen å få laget en leiekontrakt. Ta kontakt med advokat eller hva? Kom med tips

Elin

Forbrukerportalen skal ha en standardkontrakt (huseiernes landseierforbund, mener jeg) som de fleste benytter seg av. Kan ikke tro at det er nødvendig med en advokat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 02-04-12, 13:48   #13452
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Vi skal leie ut en leilighet, å lurer på hvor beste plassen å få laget en leiekontrakt. Ta kontakt med advokat eller hva? Kom med tips

Elin

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Forbrukerportalen skal ha en standardkontrakt (huseiernes landseierforbund, mener jeg) som de fleste benytter seg av. Kan ikke tro at det er nødvendig med en advokat.

Slett ikke nødvendig med advokat, bare sørg for å få med alt dere i deres villeste fantasi tror kan bli nødvendig. Hvem som skal stelle hagen, fikse vannkraner, måke snø eller klippe gress! Vi slet med en som ikke ville la våre barn leke i den delen av hagen(ikke en gang sammen med hennes to), men klippe gress og holde sin del i orden, det ville hun ikke!

Mener vi bare kjøpte en standardkontrakt i bokhandelen, men det er leeeeenge siden vi hadde ny leieboer nå.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 02-04-12, 14:23   #13453
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hei folkens

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å planlegge påskemenyen til familien (mine foreldre, to brødre og meg). Jeg får ikke lov å gjøre så mye annet (for jeg gror et stort operasjonssår), men mamma ble så glad for hjelp til planlegging. Dette har jeg planlagt:

Gammellår med fløtesaus og mos av kålrot, gulrot og sellerirot.

Pinnekjøtt med lignende mos som det over.

Hjortebiff med soppstuing, rødvinssaus og pannestekte grønnsaker (muligens også ovnsstekt sellerirot og søtpotet)

Jeg har også lyst å lage hjertemat sine fløtegratinerte reker en dag som forrett.

Til frokost må vi ha cabaret, røkelaks, oster, hjemmelaget syltetøy, egg.. Og mamma lager Nannahs knekkebrød og møllerens lavkarbobrød. Jeg lurte også på å ha en kveld med ost og kjeks. Fant noen oppskrifter på kjeks som så ganske gode ut..

Er det noen som har gode ideer til andre påskeretter man burde ha? Og er det noe annet tilbehør man kunne hatt til Gammellår (gammellår er et saltet lammelår som har hengt til tørk i ca 1-2 mnd)? Hvor mye pinnekjøtt trenger jeg til fem personer?

Alle gode ideer tas imot med takk

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-04-12, 15:22   #13454
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Hei folkens

Jeg har fått det ærefulle oppdraget å planlegge påskemenyen til familien (mine foreldre, to brødre og meg). Jeg får ikke lov å gjøre så mye annet (for jeg gror et stort operasjonssår), men mamma ble så glad for hjelp til planlegging. Dette har jeg planlagt:

Gammellår med fløtesaus og mos av kålrot, gulrot og sellerirot.

Pinnekjøtt med lignende mos som det over.

Hjortebiff med soppstuing, rødvinssaus og pannestekte grønnsaker (muligens også ovnsstekt sellerirot og søtpotet)

Jeg har også lyst å lage hjertemat sine fløtegratinerte reker en dag som forrett.

Til frokost må vi ha cabaret, røkelaks, oster, hjemmelaget syltetøy, egg.. Og mamma lager Nannahs knekkebrød og møllerens lavkarbobrød. Jeg lurte også på å ha en kveld med ost og kjeks. Fant noen oppskrifter på kjeks som så ganske gode ut..

Er det noen som har gode ideer til andre påskeretter man burde ha? Og er det noe annet tilbehør man kunne hatt til Gammellår (gammellår er et saltet lammelår som har hengt til tørk i ca 1-2 mnd)? Hvor mye pinnekjøtt trenger jeg til fem personer?

Alle gode ideer tas imot med takk

Regn med ca 500 gram pinnekjøtt per pers. Det pleier jeg å gjøre, og det holder fint

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 02-04-12, 15:29   #13455
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kitt og Photo tusen takk, skal inn å lese men sliter med leseproblem. Skal prøve å få hjelp til å lese. Her er det NAV som skal betale, det er sikkert lurt å få med i kontrakten.


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 02-04-12, 15:32   #13456
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk Anarko

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-04-12, 16:44   #13457
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor lar jeg meg trigge av poden på 17 når han begynner banne? Jeg misliker bannskap og i allefall når han serverer det til meg. Jeg blir sur og hissig og rykker ganske raskt ned på hans nivå. Jeg vil jo være saklig og behersket! Bannskap er barnslig med mindre det er humor ala Oluf.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-04-12, 17:27   #13458
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og der kom poden med en kopp lavkarbomikrobrownies

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 02-04-12, 21:16   #13459
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Her er det NAV som skal betale, det er sikkert lurt å få med i kontrakten.


Elin

med de sakene som stadig florerer i media om leietakere via NAV bør man kanskje få ordnet en god avtale via advokat.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 02-04-12, 21:25   #13460
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Til middag i dag ble det to frossne karbonader, slike med ost inni. Men jeg aner ikke innhold i disse og husker ikke hvem som har laget dem. De lå da de ble kjøpt i en sånn avlang rosa pose, gjennomsiktig, i frysedisken.
Noen som vet hvor mye karbohydrater det er i disse?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 02-04-12, 23:51   #13461
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Normalen på karbonader etc. er vel rundt 8%. Det er vel max av hva man har lov å tilsette, hvis jeg ikke har misforstått helt...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg
Gammel 03-04-12, 00:27   #13462
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Går det an å få lagt det inn på diett.no uten navn på karbonadene? Og få reknet ut antall karbohydrater i den middagen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 03-04-12, 07:22   #13463
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

med de sakene som stadig florerer i media om leietakere via NAV bør man kanskje få ordnet en god avtale via advokat.

Enig. Vi leier ut og har ikke funnet "betalt av NAV" til å være en garanti, akkurat....

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-04-12, 09:05   #13464
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Enig. Vi leier ut og har ikke funnet "betalt av NAV" til å være en garanti, akkurat....


Det er et søskenbarn som skal leie av oss betalt av NAV, hadde ikke gjort det med noen vi ikke kjenner


Elin

elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 03-04-12, 09:41   #13465
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Det er et søskenbarn som skal leie av oss betalt av NAV, hadde ikke gjort det med noen vi ikke kjenner
Elin

Jeg mente at selv om leietakeren "er grei" så har det ikke alltid vært like greit å få NAV-samarbeidet til å fungere. Brått skal man forholde seg til 3 parter ... hvor NAV kun vil forholde seg til leietaker, men er den som skal betale kaka.

Selvfølgelig kan det fungere, men vår erfaring er atså at tre i en tango er vanskelig.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-04-12, 11:07   #13466
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

For de som er under Nav av diverse årsaker, så må det være utrolig tungt å møte folk med slike holdninger. De er som oftest ikke så høye i hatten fra før av.
Jeg skjønner jo at folk bekymrer seg for å ikke få pengene sine, men ha en leiekontrakt der alt står svart på hvitt inkludert eventuelt depositum, så vil Nav forholde seg til dette. Mange bruker utleiekontrakten fra huseiernes landsforbund, og den godtar Nav med en gang. Så lenge Nav godtar din kontrakt, så vil pengene komme.

__________________



Min blogg
Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 03-04-12, 11:21   #13467
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av elien, her.

Kitt og Photo tusen takk, skal inn å lese men sliter med leseproblem. Skal prøve å få hjelp til å lese. Her er det NAV som skal betale, det er sikkert lurt å få med i kontrakten.


Elin

skal nav betale direkte til deg? går ikke pengene via henne? uansett er hun som leier den ansvarlige. Om nav bare garanterer i mangel på depositum er det bare henne du skal ha i kontrakten. hun får antakeligvis penger to ganger i mnd så du gjør lurt i å akseptere at hun betaler halve husleia hver 14 dag sånn at hun skal klare å betale og få en fin rytme.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-04-12, 11:24   #13468
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Anarko, her.

For de som er under Nav av diverse årsaker, så må det være utrolig tungt å møte folk med slike holdninger. De er som oftest ikke så høye i hatten fra før av.

Jeg bygger holdninger på mine erfaringer, som andre gjør. Og som sagt - jeg har opplevd at det å skulle forholde seg til NAV som medleietaker desverre er en grunn til å være ekstra oppmerksom, ja. Og i noen tilfelle har det vært leietaker som er problemet (dét skjer like ofte i leieforhold hvor NAV ikke er inne i bildet), men i en del tilfelle har selve NAVet vært problemet.
Men ... la folk få gjøre seg egne erfaringer. Om mange nok får gode erfaringer med NAV som medleietaker vil holdninger som mine forsvinne.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 03-04-12, 13:05   #13469
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Til middag i dag ble det to frossne karbonader, slike med ost inni. Men jeg aner ikke innhold i disse og husker ikke hvem som har laget dem. De lå da de ble kjøpt i en sånn avlang rosa pose, gjennomsiktig, i frysedisken.
Noen som vet hvor mye karbohydrater det er i disse?

Fikk vite at det er 8 gram. Men lurer på om noen vet hvilket merke jeg har kjøpt som ligger i rosa plast - for jeg skal legge dem inn under måltider på Diett.no

Går det an å få lagt det inn på diett.no uten navn på karbonadene? Og få reknet ut antall karbohydrater i den middagen?

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 03-04-12, 13:29   #13470
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen tips om man har en skikkelig dårlig kroppsdag?
Sånn "jeg-hater-kroppen-min"-dag.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening
Gammel 03-04-12, 13:41   #13471
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Egwene, her.

Noen tips om man har en skikkelig dårlig kroppsdag?
Sånn "jeg-hater-kroppen-min"-dag.

finne ut hva du har gjort som får deg til å føle sånn og slutte med det, ta på deg pene rene klær du føler deg fin i

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-04-12, 13:43   #13472
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Fikk vite at det er 8 gram.

Går det an å få lagt det inn på diett.no uten navn på karbonadene? Og få reknet ut antall karbohydrater i den middagen?

ja du kan gi de et navn selv

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-04-12, 14:35   #13473
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg forsøker å koke fudge.... Den inneholder fløte, smør, vaniljepulver og sukrinmelis. HVORFOR skiller den seg og blir ... icky? Jeg rører ikke mer enn en sjelden gang, men likevel så bare.. Æsj.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 03-04-12, 14:41   #13474
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

kan man kverne sukrin til melis med mandelkvern?

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 03-04-12, 14:54   #13475
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

kan man kverne sukrin til melis med mandelkvern?

Det tror jeg ikke Yrla. Mandelkverna er nok altfor grov. Men jeg leste på en eller annen blogg at noen brukte stavmikseren til å kverne sukrin til melis. Hvis du har stavmikser da

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no