Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Leverer ikke Amazon til Norge??

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-16, 15:16   #1
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Question

Leverer ikke Amazon til Norge??

Dumt spørsmål kanskje, men jeg har lite erfaring med netthandel, så here goes:
Jeg var så heldig å få en kindle til bursdagen min. Tenkte jeg skulle kjøpe cover til den på amazon.com, men får beskjed om at de ikke kan levere til meg?? Stemmer dette??

Jeg ser at det står at de ikke leverer til 5037 Bergen da (og ikke Norge), er det evt. noe jeg kan endre i innstillingene på kontoen min?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 15:43   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Det er ikke alle varer som kan leveres til Norge. Det de kan levere til Norge inkluderer ofte fortolling, og jeg har opplevd kjapp levering (et par dager).

Denne Kindelen (og de 3 andre jeg får i linjen over) leveres til Norge: https://www.amazon.com/gp/product/B0.../ref=fs_row_mt

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 18:55   #3
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Amazon er blitt komplisert. Du har hva de har til salgs, hvor de muligens har forskjellige produkter til forskjellige geografiske områder. F.eks. så mener jeg du må kjøpe Kindle for ditt land.

Alt du søker på kan selger både nytt og brukt via 3. parter. Disse velger selv hvor de vil levere til og ofte ikke til Norge.

Husk at amazon.com ikke er nærmeste amazonbutikk. amazon.co.uk (Storbritania) og amazon.fr (Frankrike) er nærmere. Samme produkt kan ha både forskjellige priser, leveringspris, betingelser og valuta.
På amazon.co.uk så ble de fleste tilgjengelig når en klikket vekk "With special offers". Tydelig at det ikke finnes annonsører i Norge som er interessert i å ha reklamer på nordmenns kindle.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)

Sist redigert av sylwester : 30-08-16 kl 19:03.
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 30-08-16, 21:49   #4
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Aha - takk for svar, HP og sylwester. Nå skaffet jeg meg konto på Amazon.com jeg da. Kan jeg bruke denne på UK også, eller må jeg registrere meg på nytt?

(Jeg endte opp med å bestille coveret på Multicom.no, så får vi krysse fingrene får at jeg har klart å gjøre det riktig i alle fall )

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 31-08-16, 02:33   #5
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Ja, samme konto på alle sitene. rull ned til bunnen så har du lenker til alle de andre landene. Jeg handler på fr mest siden jeg er 2 ganger i Frankrike i året og får da fri levering dit, mens jeg bruker co.uk eller com hvis det skal sendes til Norge.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 00:24   #6
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Takk for hjelp og tips nok en gang. Jeg skaffet meg kontoen for å kunne kjøpe bøker til Kindle'en, så det spørs om det blir så mye brukt ut over det. Coveret er underveis og kommer i morgen - så noe har jeg da gjort riktig!

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 01-09-16, 22:19   #7
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Amazon.co.uk's kindle sider er kun for briter, oss andre må nok bruke amazon.com eller andre søster sider.. de er litt sære der.
Ellers så sender de mye til norge, men det er litt bingo. Jeg spiller en del, noe sender de til norge, andre ikke, og det er null logikk i det.. Bøker sender de, kjøkkenutstyr ikke.. Skulle ha muffinsformer i silikon, det fikk jeg ikke lov til.
Og uk sidene har begynt med det tullet å forhåndsinnkreve moms til fortollinga som den amerikanske sia har hatt i noen år.. også bingo, og jeg tviler på at jeg slipper unna gebyret til posten for det..

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 00:31   #8
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Grøss og gru, blir for avansert for meg Da får jeg begrense det til e-bøker

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 02-09-16, 02:13   #9
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Jeg mener jeg leste at noen som kjøpte kindle har hatt problemer med at kindle-kontoen deres er knyttet til land. SLik jeg forstår er utvalget av bøker for kindle forskjellig i USA, UK og FR.
Syns du det fungerer grei for deg?

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 04-09-16, 02:34   #10
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill

Sv: Leverer ikke Amazon til Norge??

Foreløpig har jeg bare kjøpt 1 bok for å teste, og det gikk kjempefint. Rakk knapt tenke over det en gang før boka lå på Kindle'en (Tror de reklamerer med 20 sekunder, og det stemte nok i mitt tilfelle).

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Norge på brødtoppen. Dorothy Generell ernæringsdebatt 6 11-07-06 09:01
Forbudt i Norge - eller ikke? Fedonisten Kosttilskudd 10 05-07-06 14:58
Er det lov i Norge? guro Generell diskusjon 7 01-04-06 02:02
Alt for Norge Skorpia Livets lyse side 1 26-04-05 00:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no