Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Is fra isbilen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-07-10, 22:24   #1
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Is fra isbilen

Noen som har forsøkt den sukkerfrie isen fra Hjem-isbilen?
Er den trygg på ketolyse?
http://www.hjem-is.no/Default.aspx?I...&ProductID=179

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:28   #2
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

På det meste inneholder en slik is 10g karbs, og det er alt for mye for Ketolyse dietten. Karbs på Ketolyse skal helst komme fra grønnsaker over jorden, om også ikke pittelitt meieriprodukter

På generell lavkarbo kunne man sikkert unnet seg en slik is en gang i blant. Men jeg ville absolutt heller anbefalt å lage egen is. Da slipper man masse e-stoffer og annet dritt som gjerne hives i av produsenter

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:43   #3
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen

Den inneholder mellom 2,8 og 5 gram netto karber per is... Det mangler i næringsdeklarasjonen på nettet.

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 22:51   #4
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

Åh? Så tabellen med næringsinnhold på siden er feil?

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 18-07-10, 23:55   #5
tmaria
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 42
tmaria er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen

Jo, men det står totalt karbinnhold inkl. sukkeralkoholer

__________________


tmaria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo - ca. 100 om dagen Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 07:30   #6
tina therese
Medlem
 
tina therese sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Sørumsand
Innlegg: 93
tina therese er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen

jøsses....
ja etter innholdet å dømme er vel noen av de trygge da vel?
Er aspartam i de to nederste...de er kansje best å styre unna da eller?

__________________


tina therese er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 08:13   #7
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

Åhh hjem is bilen kjørte her hos oss også når jeg var ung. Den hadde så mye god og spennende is! Den norske isbilen har og en lettis, den inneholder 5,5g pr stk. Har desverre ikke smakt den enda, så kan ikke si noe om smaken.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:31   #8
Sunroad78
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Larvik
Alder: 46
Innlegg: 298
Sunroad78 er på en erverdig vei

Sv: Is fra isbilen

Er sukkeralkoholer meir "lovleg" enn andre søtningsstoffer? Fekk sjokk når eg las på sukrinpakken, der står det 100g karbo pr 100g, men det var snakk om sukkeralkoholer....

Sunroad78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - 50-100 gr kh pr dag Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:51   #9
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

Er det sukkeralkoholer i en matvare kan de trekkes fra karboinnholdet.

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 09:55   #10
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Det kan jo hende at isen inneholder opp til 10 gram karbo pr hundre gram og da utelukker jo ikke det at selve isen inneholder mindre, da den mest sannsynlig ikke veier så mye som hundre gram.
Sukkeralkoholer kan man trekke fra, ja. Om det er sunt er en helt annen diskusjon . Men 100 gram sukkeralkoholer? Det går jo faktisk ikke an.
Jeg for min del foretrekker hjemmelaget. En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:01   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg for min del foretrekker hjemmelaget. En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

Pisker du egget først? Eller durer du bare alt sammen med en gang? Må det fryses etterpå eller spiser du det straks?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:29   #12
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Pisker du egget først? Eller durer du bare alt sammen med en gang? Må det fryses etterpå eller spiser du det straks?

Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:48   #13
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang

Nammenam! Da blir det bringebæris på meg i kveld! Kjæresten synes sååå synd på meg som ikke "kan" spise vanlig is - kan jeg vel, men jeg har ikke lyst på! Dessuten er jeg mer glad i bær med krem så det så!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 10:51   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Jeg pisker ikke egget og spiser med en gang

Det hun sa! Det er innmari godt! !

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:41   #15
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Is fra isbilen

Bare fløte og halvfrosne bær er også godt. Litt stevia og litt sitronmelisse eller mynte. Vrooom med stavmiksern, og det er myk is-konsistens. Digg!

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:51   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

En neve frosne bær, et kjøleskapskaldt egg, litt søtning, fløte nok til at bærene er ca dekket, og vrooom med stavmikseren = nydeligste isen! Mhm!

Den er enda bedre med om man bytter egget med mascarpone (kan bruke philadefia også)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-10, 21:52   #17
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Den er enda bedre med om man bytter egget med mascarpone (kan bruke philadefia også)

Jeg har faktisk hatt en idé om å også teste det ut med gresk yoghurt i stedet for fløte, ettersom jeg dessverre tåler fløte dårlig ... . Yoghurt-is, liksom?! Lurte faktisk på om jeg skal gi meg selv det i bursdagspresang i morgen

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-07-10, 09:28   #18
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Is fra isbilen

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg har faktisk hatt en idé om å også teste det ut med gresk yoghurt i stedet for fløte, ettersom jeg dessverre tåler fløte dårlig ... . Yoghurt-is, liksom?! Lurte faktisk på om jeg skal gi meg selv det i bursdagspresang i morgen

Grattis med dagen

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan vi spise den isen fra isbilen? Den lettis-isen? -7kgtakk Ketolysekuren 11 19-09-08 22:44


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no