Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

Prevensjon, PCO og ketolyse

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-11-10, 00:07   #26
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 30
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Blødde sammenhengde 9 uker, to uker fri og så seks uker. Men det ser nå ut til å endre litt på seg. Jeg tenker at det jeg har utsatt kroppen min for de siste årene har vært negative, det er viktig for kroppen at den får blø ut litt, slik som er naturlig. Og for å rette opp i ubalansen som jeg føler kroppen min har vært i, så trenger den kanskje tid til å "finne seg selv"?

Nå tror jeg ikke at det er Provera i seg selv som fører til vektøkningen, men den økte matlysten Korriger meg om jeg tar feil.

Jeg er ikke typen til å ta p-piller, for jeg glemmer jo til og med å ta på sokker... Og ikke vil jeg ha p-stav. Så da var det bare ett alternativ igjen, sant? Tenker ta dette opp med legen min når jeg drar hjem til jul, men han var jo i utgangspunktet ikke enig i kostholdsomlegginga... fjotten!

Den økte ikke matlysten hos meg i hvertfall. Har alltid vært småspist av meg og spiste likt som før. Mesteparten av det jeg la på meg var selvfølgelig vann, men det syntes både på kroppen og vekta. Vektøkning ved hormonell prevensjon har forskjellig måte hos alle. Noen får økt matlyst, mens noen får veeldige vannopphopninger pluss litt ekstra kg uten at det er mulig og forklare hvorfor :S

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 09:09   #27
sæterjenta
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 170
sæterjenta er på en erverdig vei

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Tror ikke det er sunt å hindre kroppen i å gjøre det den er ment å gjøre.. Hormontilskudd ER hormontilskudd. Og så lenge man egentlig IKKE trenger hormontilskudd så påvirker man kroppen..

Hormoner er ikke å spøke med nei. Jeg fikk en ekstrem økning av kolesterol når jeg gikk på pillen. Plutselig var det oppe i 9 (bør vel ikke passere 5), og 6 uker etter at jeg hadde sluttet så var det ned i 6. Jeg hadde store blå kuler på leggene, og de forsvant også etter at jeg sluttet.

__________________



Desembertrening 295/1000
sæterjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse - lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 02:00   #28
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Med dagens samfunn, så orker jeg ikke tanken på å bære noen barn inn. Og ikke har jeg helse til det heller. Åkkesom, det burde være et rimeligere alternativ for oss også, en vanlig egenandel på sykehuset...

Moren til barnet er barnets verden i svært mange år. Og inntrykket av hvordan du er blir tillagt andre i mange år også. Gir du barnet det det trenger vil det bli sterk i motgang.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-12-10, 15:30   #29
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Måtte lese det flere ganger, men det er sant. Det er nok flere grunner også.
God jul til alle

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 14:15   #30
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

jeg bruker p-sprøyten pga da slipper jeg å ha mensen, for jeg blør så mye at det rett og slett kjennes ut som jeg tisser meg ut hele dagen, og dette pågår i 3 av 7 dager under mensen... men jeg har alltid hatt regelmessig mens da, så er ikke noe i veien sånn sett... da jeg var hos legen sist, spurte hun meg om jeg hadde vurdert spiral istedenfor sprøyten, men nei, jeg tør ikke sette inn noe sånt, + at da er jeg vel tilbake i samme blødningsmønster igjen... nå kjøper jeg jo aldri bind eller noe, for jeg har jo aldri blødninger. men selvfølgelig, hadde jo vært greit å kunne slippe å sette sprøyte hver 3. mnd da...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 15:02   #31
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av ninasov, her.

jeg bruker p-sprøyten pga da slipper jeg å ha mensen, for jeg blør så mye at det rett og slett kjennes ut som jeg tisser meg ut hele dagen, og dette pågår i 3 av 7 dager under mensen... men jeg har alltid hatt regelmessig mens da, så er ikke noe i veien sånn sett... da jeg var hos legen sist, spurte hun meg om jeg hadde vurdert spiral istedenfor sprøyten, men nei, jeg tør ikke sette inn noe sånt, + at da er jeg vel tilbake i samme blødningsmønster igjen... nå kjøper jeg jo aldri bind eller noe, for jeg har jo aldri blødninger. men selvfølgelig, hadde jo vært greit å kunne slippe å sette sprøyte hver 3. mnd da...


Men hvordan går det med lavkarbo samtidig? Går du ned i vekt? Jeg er så redd jeg skal øke i vekt igjen hvis jeg starter på den igjen. Veldig fornøyd med den de årene jeg gikk på den

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 25-12-10, 18:24   #32
ninasov
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bergen
Alder: 44
Innlegg: 408
ninasov er på en erverdig vei

Sv: Prevensjon, PCO og ketolyse

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Men hvordan går det med lavkarbo samtidig? Går du ned i vekt? Jeg er så redd jeg skal øke i vekt igjen hvis jeg starter på den igjen. Veldig fornøyd med den de årene jeg gikk på den

jeg vet ikke.. sist gikk det sakte nedover, men nå skal jeg starte opp ketolyse etter nyttår igjen, så får vi se da... håper jo at det skal gå fint, for mensen har jeg ikke lyst på igjen... kanskje jeg skal høre med legen min om hun kan hjelpe meg med noe som hjelper på blødningene kanskje... for det er ikke noe gøy med foss mellom beina og vondt så man skulle tro jeg kom til å dø.. kanskje det går an å fikse på en eller måte, at jeg da kanskje hadde gått fortere ned i vekt om jeg kunne sluttet på p-sprøyten... jeg er jo singel, så sånn sett trenger jeg ikke prevensjon da...

ninasov er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er ketolyse best? Og fungerer ketolyse for alle? pityriasis Ketolysekuren 4 07-08-10 11:49
Prevensjon og ketolyse smil! Ketolysekuren 26 22-01-09 11:59
Uregelmessig mens og start av prevensjon? turid PCOS og karbohydratkontroll 12 23-09-04 16:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no