Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Optimal Ernæring

OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Optimal Ernæring Et kosthold basert på Jan Kwasniewski og Wolfgang Lutz sine anbefalinger. Boka "Bedre uten brød" er skrevet av Wolfgang Lutz.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-07, 00:19   #1
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Det lurer jeg på? Og er det ikke, hva er forskjellen?

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 18:47   #2
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Dyyyytt!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:25   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Nei, det er ikke det samme, men hva som er forskjellen ? Det kommer alt an på deg selv og hva din kropp tåler/liker. Og egentlig vet jeg ikke nok om OE til å uttale med skråsikkert.

Men for å si det enkelt; På Atkins vedlikehold har du funnet ut hva din kropp liker/ikke liker/tåler/ikke tåler/trenger/ikke trenger. Det kan være alt fra brød og andre stivelseholdige produkter til frukt - varer som normalt ikke kalles lavkarbo. Du har funnet ditt eget karbenivå og tåler kanskje 150 karber pr dag. Dette kan ligge utenfor alle rammer til et som tidligere var den Atkins' en du starta med. For en annen er grensen kanskje 45 karber. Når du er på Atkins vedlikehold har du funnet DIN unike diett. Dvs. at det DU spiser passer for deg, - og bare deg. Det JEG spiser passer for MEG og bare meg. Spiser du det jeg spiser vil du legge på deg, spiser jeg det du spiser legger jeg på meg.... om du skjønner hva jeg mener. Forholdet mellom næringsgruppene er ikke lenger ca. 75/20/5 eller 70/25/5 slik det var i starten.

OE er et fastlagt opplegg innenfor visse rammer, med en viss fordeling innen næringsgruppene. Slik jeg har forstått det.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-05-07, 19:41   #4
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Nei, det er ikke det samme, men hva som er forskjellen ? Det kommer alt an på deg selv og hva din kropp tåler/liker. Og egentlig vet jeg ikke nok om OE til å uttale med skråsikkert.

Men for å si det enkelt; På Atkins vedlikehold har du funnet ut hva din kropp liker/ikke liker/tåler/ikke tåler/trenger/ikke trenger. Det kan være alt fra brød og andre stivelseholdige produkter til frukt - varer som normalt ikke kalles lavkarbo. Du har funnet ditt eget karbenivå og tåler kanskje 150 karber pr dag. Dette kan ligge utenfor alle rammer til et som tidligere var den Atkins' en du starta med. For en annen er grensen kanskje 45 karber. Når du er på Atkins vedlikehold har du funnet DIN unike diett. Dvs. at det DU spiser passer for deg, - og bare deg. Det JEG spiser passer for MEG og bare meg. Spiser du det jeg spiser vil du legge på deg, spiser jeg det du spiser legger jeg på meg.... om du skjønner hva jeg mener. Forholdet mellom næringsgruppene er ikke lenger ca. 75/20/5 eller 70/25/5 slik det var i starten.

OE er et fastlagt opplegg innenfor visse rammer, med en viss fordeling innen næringsgruppene. Slik jeg har forstått det.

Takk for svar, Nille!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 20-06-08, 08:11   #5
raptor
Medlem
 
raptor sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: I Lofoten
Innlegg: 256
raptor er ny på veien

Sv: OE og Atkins (pre-)vedlikeholdsfasen; -det samme?

Hva er det ikky00245 skravler om egentlig? Skjønner ikke hva bønnestuing har med denne saken å gjøre???

__________________

raptor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite sukker, lite fett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14
Metabolsk motstand - hva er "normalt"... Nille Lavkarbo generelt 10 24-02-06 11:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no