Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mattips?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-06-08, 09:46   #1
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Mattips?

Jeg sliter litt med å få nok karbohydrater i kosten min.
En vanelig dag for meg ser slik ut:
-Frokost: 1 egg, bacon. = 1 gr KH
- Lunsj: 1 lavkarbo-polarbrød m ost: 1 gr KH
- Middag: Diverse kjøtt, fisk, gr.saker, salat...: ca 3 gr KH
- Kvelds: 1 lavkarbo- polarbrød, 1 gram KH.
- Før treningsøkt: 50 gr hasselnøtter = 3 gram KH.
Alt dette i små porsjoner, jeg blir veldig fort mett...

Dette er det jeg vanligvis spiser iløpet av en dag. Totalt ca 6-9 gram KH om dagen, varierer litt fra dag til dag.... Men så sies det at man helst ikke bør ligge under 15gram dagen... Sliter med å finne hva jeg kan spise da, for å få opp KH..

Noen tips?
Jeg vil helst ikke øke mengden av mat, da jeg veldig raskt blir mett...

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 10:15   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat tips?

Du spiser lite grønnsaker..
Hva med å lage litt ekstra middag hver dag, og spise det til lunch dagen etter? Det får fort opp karbene, og grønnsakene. Lag div. former, del de opp i porsjoner, og frys ned. Det er kjempegreit til lunsj, og for de dagene man ikke gidder å lage middag

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 12:49   #3
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

Jeg bruker å lage mye middag slik at jeg spiser det samme til kvelds (med grønnsaker). Eller lag middag 2 ganger om dagen (middag og kvelds).
Eller hva med et knekkebrød til frokost. Jeg spiste de med 5 karber pr skive en stund (1 eller 2). Nå er jeg gått over til de med 10 karber pr skive for å få litt mer karber (2 stk til frokost med smør, kjøttpålegg, ost. majones og agurk).
Grei måte å holde oversikten på også

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:08   #4
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Mat tips?

Bytt ut lunsjen eller kvelds med en god salat, ta en tomat eller litt agurk, paprika eller noe annet grønt ved siden av frokosten

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 13:16   #5
Skytten
Juniormedlem
 
Skytten sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 62
Innlegg: 36
Skytten er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Under 15 g karber om dagen Jeg har bestilt boka der det sikkert står noe om dette, men har ikke fått den ennå (venteliste..). Jeg har holdt meg mellom 5-15 karber om dagen. Er det helt feil??

Skytten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren:) Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 14:35   #6
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Takk takk for mange gode tips! Det å lage litt ekstra middag var jo genialt da, så har jeg til kvelds også! Og ja, gr.saker bør jeg vel bli litt flinkere på, spiser mest salat, men er jo ikke så veldig mye næring i det da..

Knekkebrød med 5 karber pr skive? Finnes det? Fås de kjøpt på butikken, eller må jeg lage selv? ....oppskriften står kanskje i boka? Jeg har ikke sett så nøye gjennom boka enda, så hakke sett.

Ja, det sies så at det er feil å spise så lite karber. 5-15 karber som du sier du spiser daglig er visst ikke bra nok, du bør ligge så nært 15g som mulig. Jeg aner ikke hvorfor, men jeg er blitt fortalt det... Noen som veit hvorfor??

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 15:30   #7
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Mat tips?

Opprinnelig lagt inn av Skytten, her.

Under 15 g karber om dagen Jeg har bestilt boka der det sikkert står noe om dette, men har ikke fått den ennå (venteliste..). Jeg har holdt meg mellom 5-15 karber om dagen. Er det helt feil??

15-20 er nok det mest riktige ja.
m19: du kan jo titte i journalene til folk og se hva de spiser her... det er veldig hjelpsomt har jeg erfart. Mine matlister ligger på hjemmesiden min her om du vil se.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 15:41   #8
Vibekebra
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Voss
Alder: 45
Innlegg: 51
Vibekebra er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Eg bruker¨å ete 1 tynn skive med afroditebrød,i løpet av dagen. (som selges på Rema.) Det inneholder 6 karb på ei skive ( 20 karb pr 100 gr)

__________________


Vibekebra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-08, 18:40   #9
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mat tips?

Sitat:

Jeg har holdt meg mellom 5-15 karber om dagen. Er det helt feil??

5 gr er nok altfor lite ja, bør ha 15 iallefall.

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 24-06-08, 23:27   #10
terry
Medlem
 
terry sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Finnmark
Alder: 57
Innlegg: 264
terry har en fantastisk aura rundt segterry har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

Knekkebrød finner du i de fleste butikker. Wasa Fiber Pluss har 5 karber pr. skive.
Sætres Fiberrik Solsikke har 3,7 karber pr. skive. Tror det er de som har minst karber.

terry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 18:30   #11
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mat tips?

Men man skal jo helst unngå hvetemel på Ketolyse og da bør man vel helst få karbsene fra grønnsaker og fete produkter....

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 18:47   #12
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Mat tips?

lavkarbo polarbrød?? hav er det?

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:10   #13
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Mat tips?

Ja.. hva er det??

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:42   #14
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

lavkarbo polarbrød?? hav er det?

Polarbrød man lager selv, inneholder ca 1 gram karbohydrater pr polarbrød. Lages av egg, ost, cottage cheese. Har spist de leenge nå, begynner nesten å gå lei av dem jeg :P

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:45   #15
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Mat tips?

har du mer nøyaktig oppskrift?
Kunne virkelig tenkt meg å prøvd det

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 21:58   #16
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Du trenger:
150 gr cotta cheese (halv boks)
80 gr revet ost
3 stk egg
Salt, evt annet krydder om du vil.
(Jeg pleier å doble oppskriften) -men første gangen kan det være greit å ikke doble, for å finne ut om du liker disse eller ikke.

Del eggehviten og eggeplommene hver for seg. Stivpisk eggehvitten med saltet. Mos cotta cheese, osten, og eggeplommene i en annen bolle med en stavmikser. Tilsett krydder dersom du ønsker. Jeg veit at noen bruker oregano, jeg foretrekker uten krydder.

Vend så blandingen med cottage cheesen, plommene og osten forsiktig inn i eggehvitten med en slikkepott. Max 1 min, ellers faller eggehvitten sammen.

Stekes på en stekeplate med bakepapir. Bruk spiseskje til og lage små lapper. Stekes midt i ovnen på 175 grader, i ca 25 minutter til de har fått en fin gyllen farge.

10 stk = 0.7 karbohydrater gr pr skive. - kommer ann på hvorr store du lager de.

Da jeg første gang spiste dette polarbrødet syntes jeg ikke de var gode i det hele tatt. Men så når jeg begynte med å ha masse godt pålegg på, var det nesten så jeg ikke klarte å stoppe å spise de :P

Men dere må ikke tro at disse smaker som vanlig polarbrød. Det gjør de ikke i det hele tatt! :P

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:23   #17
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

kanskje jeg skulle prøve meg på disse??

har akkurtat lagd ziggy sine lapper, og de er knusktørre og jeg kjenner soyasmaken laaang vei, noe har jeg gjort galt, siden alle skryter de opp i skyene her, litt oppgitt her ja.

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:27   #18
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Mat tips?

Var ikke det her ziggy sin lapper da?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:35   #19
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

ziggy? hakke peilig jeg.. fikk denne oppskriften av ei venninna som anbefalte meg å lage disse.. men det kan godt være det er "ziggy" oppskriften hun ga meg.. Hva er forresten ziggy?:P

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:37   #20
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Var ikke det her ziggy sin lapper da?

neeei tror ikke det.

for det var cc, kruskakli, vann, ost, egg(6), salt, evtnt oregano, hmmm, hva mer???

de ble bløte, fikk sikkert 30 lapper av den røra og når de ble stekt så knallharde

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:38   #21
m19
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tromsø.
Alder: 34
Innlegg: 36
m19 er på en erverdig vei

Sv: Mat tips?

Opprinnelig lagt inn av quebec, her.

kanskje jeg skulle prøve meg på disse??

har akkurtat lagd ziggy sine lapper, og de er knusktørre og jeg kjenner soyasmaken laaang vei, noe har jeg gjort galt, siden alle skryter de opp i skyene her, litt oppgitt her ja.

ja, de er litt tørre, det kan jeg være enig med deg i. men ha på litt smør, og MASSE godt pålegg

m19 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 22:58   #22
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

ok, har laget de for frokoster fremover, så jeg tenker "knekkebrød jeg"

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:14   #23
søt uten sukker
Medlem
 
søt uten sukker sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Sandefjord
Alder: 53
Innlegg: 214
søt uten sukker er ny på veien

Sv: Mat tips?

Hehe.. man må prøve seg frem litt for å finne ut hva som passer den enkelte. Jeg har drevet å spist lollipop brødet en stund, og var helt frelst på dette. Så enkelt som matpakke! Men nå er jeg litt lei, så må nok prøve noen lapper / polarbrød av ett eller annet slag..

__________________


søt uten sukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-08, 23:21   #24
quebec
Seniormedlem
 
quebec sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: sandnes
Innlegg: 757
quebec har en fantastisk aura rundt segquebec har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mat tips?

ja, de polarbrødene hørtes gode ut, så imorra blir det atter en bakedag

__________________
minus 26kilo -so far




quebec er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lost on the highway Svar med sitat
Gammel 26-06-08, 00:00   #25
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Mat tips?

Opprinnelig lagt inn av Vibekebra, her.

Eg bruker¨å ete 1 tynn skive med afroditebrød,i løpet av dagen. (som selges på Rema.) Det inneholder 6 karb på ei skive ( 20 karb pr 100 gr)

Anbefales IKKE.
De karbene man skal ha i seg, de SKAL komme fra grønnsaker, for det meste.
Sånn er det bare.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no