Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Bacon/tørrfisk

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 00:38   #1
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Bacon/tørrfisk

Er det en god ide med 200g baconcrisp og 300g tørrfisk daglig? Da ligger man på 2020 kalorier ca. Burde være underskudd om man fortsette å trene muskler og intervaller. Har ikke testet det enda. 285 g proteiner(85%), 15 % fett. Kan eventuelt kjøre ertestuing for økt fiberinntak og vitaminer(extra fettforbrenningsproteiner l- carnitine).

Jeg har altså trent i 6 måneder for å komme i bedre form(var 103 kg), men sluttet å miste vekt(stoppet på 95 kg), jeg er 170 cm. antagelig relatert til enten at jeg stoppet med intervaller, eller at jeg har snacket litt for mye. Jeg har ligget høyt i karbs i flere måneder, og veldig lavt i fett, da jeg tilførte kosten fett ble jeg fort mett men også veldig sulten på karbs. Da jeg trente 2-3 timer 5 ganger uka langdistanse istedet for å kjøre muskeltrening stoppet vekten, så må prøve noe nytt. Er adkins å anbefale med dette matinntaket, eller må jeg spise noe annet?

avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 07:37   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: bacon/tørrfisk

Jeg har ikke peiling, men jeg synes vel det høres noe ensidig ut? En kropp som skal forbrenne trenger ulike vitaminer og mineraler for å nyttegjøre seg fettet den skal forbrenne?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 07:41   #3
lille_trille
Seniormedlem
 
lille_trille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 1.568
lille_trille er ny på veien

Sv: bacon/tørrfisk

Det er vel mye salt i både crispen og tørrfisken. Hadde ville prøvd meg uten en periode for å se om det hjelper Iallefall kutta ned eller kutta ut crispen.

__________________


lille_trille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 09:01   #4
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Bacon/tørrfisk

Det er ikke mye salt i tørrfisk, man tørster av den fordi den er tørr. den blir ikke saltet før den henges.

Baconcrisp er ikke mat.
Mye salt og tilsetningsstoffer. Se på oppskriftene her inne, så er det sikkert noe du liker, og får et kosthold du kan leve med i lengden.
Lykke til

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:32   #5
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Er det matinntaket du vurderer? Kun baconcrisp og tørrfisk?

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:27   #6
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ja, jeg tenkte å kjøre det en ukes tid. For å få bort karbs fra systemet. Dessuten er jo bacon nesten like godt som sjokolade Det er sjokolade som er fienden min. Dessuten vil jeg prøve å gå ned i vekt, vekta stoppa litt for lenge her ja. Stopper meg i fjellene. Er det sånn at man går ned 5 kg i uka eller noe? Litt redd for overflødig skinn. Kan jo gjøre matinntaket annerledes også, om det er bedre valg der ute. Er det sånn at dere kjøre full kaloriinntak, eller kutter dere kalorier også?

avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:33   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

ja, jeg tenkte å kjøre det en ukes tid. For å få bort karbs fra systemet. Dessuten er jo bacon nesten like godt som sjokolade Det er sjokolade som er fienden min. Dessuten vil jeg prøve å gå ned i vekt, vekta stoppa litt for lenge her ja. Stopper meg i fjellene. Er det sånn at man går ned 5 kg i uka eller noe? Litt redd for overflødig skinn. Kan jo gjøre matinntaket annerledes også, om det er bedre valg der ute. Er det sånn at dere kjøre full kaloriinntak, eller kutter dere kalorier også?

Om du spiser "mat" (kjøtt, smør, svinekoteletter med fettet på, egg) og litt grønnsaker for å komme fram til de kaloriene du tenker å innta så tror jeg det vil være mye lettere for deg å gå ned uten løst skinn og uten sjokoladesprekk.

5kg i uka er urealilstisk for de aller fleste om du ikke sulter deg og mister masse vann samtidig. Som regel får man en pang-start med opp til et par kilo første uke og deretter 0-2kg ukentlig i rykk og napp (mest for de som har mye å ta av...)

Jeg vil anbefale deg å lese litt om de ulike diettene og velge en kurs som passer deg før du hiver deg utpå. Da vet du mer om hva du kan forvente deg og hva som er realistisk. Husk at maten du spiser ikke bare skal inneholde energi, men også næringsstoffer (vitaminer/mineraler).

Lykke til.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:34   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

5 kg minus er det det færreste som opplever, da må du ha en vesentlig overvekt.

Synes du skal kjøre Atkins induksjon, spise skikkelig og ren mat og gi kroppen næring

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:55   #9
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

hva med dette? tallene bak er gram, kcal, protein, karb, fett, fiber. Du ligger på 30 % fett, 195g protein, 45g karbs.

Polarbrød Extrem - 78g
Bacon - 150g -
Tørrfisk-Hyse -100g
Ertestuing (ferdig tilberedt) - 100g
Grillet kylling, uten skinn - 200g
Egg kokt - 200g
1570 kalorier omtrent, må litt høyere tror eg.
Jeg er 30 kg overvektig, men noe er muskler.


Sist redigert av avuna : 05-07-11 kl 12:00.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:10   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Du kan f.eks spise kyllingen med skinnet for å få litt mer fett med. Jeg hadde nok også lagt til salat/grønnsaker. De er vesentlige for å holde magen i fart under omleggingen, og selv om de ikke bidrar med så mye kalorier så tilfører de en del av de vannløselige vitaminene.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 12:16   #11
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ja selvfølgelig med skinnet på. Sliter med å spise grønnsaker. Erter, kålrot er vel det beste. Jeg kan jo ta karbonader i stedetfor også. Bare må prøve å kutte ut brødet. Italiensk frittata kan vel være godt, lage brød av soyamel.

så litt på proteiner.no. Lite karbs i
soyamel
hvetekli
hvetekim
vannbakkels
Vafler med egg, helmelk
Vafler med egg, lettmelk
pasta grønn kokt
napoleonskake
couscous
pasta naturell
delfiakake
sukkerbrød med eggekrem, bær, gele

Usikker hva som er i de som gjør at det blir lite av det men.


Sist redigert av avuna : 05-07-11 kl 12:46.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:21   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

ja selvfølgelig med skinnet på. Sliter med å spise grønnsaker. Erter, kålrot er vel det beste. Jeg kan jo ta karbonader i stedetfor også. Bare må prøve å kutte ut brødet. Italiensk frittata kan vel være godt, lage brød av soyamel.

så litt på proteiner.no. Lite karbs i
soyamel
hvetekli
hvetekim
vannbakkels
Vafler med egg, helmelk
Vafler med egg, lettmelk
pasta grønn kokt
napoleonskake
couscous
pasta naturell
delfiakake
sukkerbrød med eggekrem, bær, gele

Usikker hva som er i de som gjør at det blir lite av det men.

Jeg lurer veldig på hvordan du har kommet frem til at disse varene inneholder lite karbohydrater. Du følger Atkins??? Couscous, ertestuing, napoelonskake, delfiakake med vanlig sukker i, sukkerbrød, vannbakkels, pasta- alt dette er NO-NO på lavkarbodiett.

Tror virkelig du bør lese deg opp litt på kosthold og næringsinnhold i matvarer, fra bedre kilder enn du har hentet info fra til nå.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:35   #13
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon/tørrfisk

Anbefaler at du leser denne geniale brosyren ’LCHF på 3 minutter’
Den og masse annet nyttig vedrørende lavkarbo finner du her: Til alle nybegynnere på lavkarbo…

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:46   #14
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ser ut til at kilden er feil ja kjører kjøtt og diverse annet for å komme i gang. sykt vanskelig å finne det i hylla mi bare, så måtte ut en tur for å kjøpe inn.) Det er nok svært spesielle diettoppskrifter på disse kakene også, men regner med at det går an å lage seg et skikkelig måltid(som smaker like godt) med en lavkarbodiett som en med mye karbs. Regner med at delfiakaker inneholder egg og smør som regel.


Sist redigert av avuna : 06-07-11 kl 00:35.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 08:40   #15
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Synes du først og fremst skal satse på å spise mat...så kan du jo spise kaker(Lavkarbo) ved spesielle anledninger

Selv om du kan lage lavkarbo kaker, desserter og godis...så er det ikke å anbefale i det daglige kostholdet.

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 23:27   #16
Timiane
Seniormedlem
 
Timiane sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Lørenskog
Innlegg: 513
Timiane er en juvelTimiane er en juvelTimiane er en juvel

Sv: Bacon/tørrfisk

Dette virker som en spøk...? Eller noe annet enn lavkarbo.
Hva enn du driver på med- håpet det funker for deg.
Lykke til

__________________
Timiane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse og redusert inntak av kunstige søtningsmidler og mere trim i hverdagen! Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 02:04   #17
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

ahh nei da. jeg så på proteiner.no under korn. Så puttet eg alt i excel og fant den med lavest sukkerinnhold pr 100g.
Dette er strengt tatt ikke noe du spiser hver dag på en lavkarbokur, men det som gir lavest kaloriinntak med karbohydrat innhold som inneholder korn i forhold til matvaretabellen ihvertfall. Ikke godt å si hvilken oppskrift som er brukt i matvaretabellen.Testet også med kjøtt, og fant ut at tørrfisk med hyse hadde høyest proteiner pr 100g. Ser ut til at du kan spise en del erter, kålrabi, linfrø(tested med hamburgerbrød men ble ikke noe særlig, men veldig mettende). Må bare finne noe tilbehør til kjøttet som gjør at det ikke blir så tørt og kjedelig, som er lett å lage. Siden poteter er ut, ris er ut, brød er ut, er det ikke mye som gjør at maten blir god i forhold til gamle vaner. Kjører baconsnacks nå, men lei etter 1/3 pakke. Iskrem er i det hele tatt alt som smaker godt i løpet av dagen(kanskje litt kylling nå i begynnelsen). bare jeg ikke gidder mer og slutter å spise heh. Da blir det iskrem for alle penga.

__________________




avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:01   #18
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Lurer litt på hvorfor du ikke bare kan spise vanlig lavkarbomat? Ketolysekuren, Atkins, Fedon osv, er kurer som man VET fungerer på en hyggelig måte for kroppen.
Hvorfor finne opp hjulet på nytt?
I oppskriftsdelen av forumet vil du finne masse masse masse oppskrifter, behøver slett ikke å bli hverken ensformig eller kjedelig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 09:37   #19
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Det virker rett og slett som du ikke helt vet hva du driver med og bare tester vilt ut ifra en eller annen forestilling du måtte ha om lavkarbo (som også ser ut til å være en gal forestilling. Iskrem har ingenting med lavkarbo å gjøre med mindre du lager den selv). Det lykkes ikke i lengden. Jeg foreslår at du bruker litt tid på å i hvert fall lære deg grunnprinsippene før du setter i gang.

Har du lest linkene som arnakristin la inn? Det er et kjempeflott sted å begynne.

Du har satt Atkins som kostholdsfilosofi. Har du lest en av bøkene som omhandler Atkins filosofi? Hvis ikke, gjør det. Her er forøvrig Atkinsdelen av forumet.

Lykke til

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:56   #20
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Har ikke akkurat lest noen bok om noe av dette nei men jeg har lest mesteparten av forumet. Blir dyrt å kjøpe inn en masse bøker for å finne ut av det. Vet sånn cirka hva det går ut på, så lenge man går langt ned på carbs er vel det ikke så nøye hva man spiser, så lenge man kan leve med det og at det ikke er søtstoffer i det du spiser, jeg gidder ikke spise bare mat jeg ikke liker. Skulle funnet en oppskrift på iskrem(er sjokolade i denne). KJøpte visst feil bøker før jeg kom på å gjøre det på denne måten. Dietter i bøker er ofte problemer med som gjør at du ikke vil ha det, så lettere å finne på ting du vil ha.
Får man vondt i magen når man er i ketose, og går man på do mye bare for å få ut vann? Litt vanskelig å vite at man er i ketose uten stix. Jeg har litt mer varmeutvikling også.

__________________





Sist redigert av avuna : 08-07-11 kl 14:20.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 13:57   #21
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Har ikke akkurat lest noen bok om noe av dette nei Blir dyrt å kjøpe inn en masse bøker for å finne ut av det. Vet sånn cirka hva det går ut på, så lenge man går langt ned på carbs er vel det ikke så nøye hva man spiser, så lenge man kan leve med det. Skulle funnet en oppskrift på iskrem(er sjokolade i denne).

Det fins biblioteker Og det er faktisk veldig nøye hva man spiser. Spesielt på Atkins. Det fins mange oppskrifter i oppskriftsforumet, også på iskrem.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:08   #22
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Opprinnelig lagt inn av avuna, her.

Har ikke akkurat lest noen bok om noe av dette nei Blir dyrt å kjøpe inn en masse bøker for å finne ut av det. Vet sånn cirka hva det går ut på, så lenge man går langt ned på carbs er vel det ikke så nøye hva man spiser, så lenge man kan leve med det. Skulle funnet en oppskrift på iskrem(er sjokolade i denne).

Kroppen lever ikke av kalorier alene. Du må sikre at du får i deg de vitaminer, mineraler, enzymer og fettsyrer kroppen trenger. Det gjør man best med å spise en variert kost som man lager av enkle råvarer.

Som en bonus (etter en tid) vil man oppleve at man har fått sunne vaner som vil bidra til å holde deg frisk(ere) i lang tid, samt mindre cravings.

Er man ute etter en quick-fix kan det gå bra, men MIN erfaring tilsier at kiloene da kommer tilbake "før man får snudd seg" - fordi man ikke underveis har laget seg et kosthold som holder vektreduksjonen på plass - samtidig som kroppen får det den trenger. (Jeg kjenner f.eks ingen som har gått på cambridgekuren og beholdt nedgangen... men mange som har gått ned mye på den. )

Og, om man går ned på quick-fix-måten så bidrar det som regel til å ødelegge forbrenningen slik at det blir vanskeligere og vanskeligere å få det til å fungere... snakker jeg av erfaring?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:27   #23
avuna
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 63
avuna er på en erverdig vei

Sv: Bacon/tørrfisk

Jeg vil bare ned så fort som mulig så jeg kan begynne å trene hardt og spise som jeg vil igjen, må få meg litt vitaminkurer, om jeg er nødt å spise under 72 karbs så kan jeg jo likegjerne droppe alle karbs og bare spise vitaminer for å holde meg selv ved like, men må jo holde ut seff, og bli vandt til å ikke spise karbs gjør at jeg nesten dør av krise. Tviler på at jeg går opp igjen om jeg kommer ned i normal vekt, jeg er god til å tilvenne meg, men jeg vil fortsatt ikke spise mat jeg ikke har lyst på. Nå er jo brødskiva innbarka i dette distriktet, så er nesten umulig å ha en annen diett i lang tid enn resten av bygda, især om man spiser sammen med dem. Heh jeg ble litt irritert over å stå stille i 2 måneder med vanlig diett, og med sykt mye trening, dritt å bruke mer energi enn man forbrenner, uten å gå ned. Er mulig jeg var på nippet til diabetes, og ja jeg er ikke normalt enn som tar quick fix, men det må jo være noe galt med dietten jeg hadde om jeg ikke gikk ned, så jeg må prøve noe nytt, så får vi se hvor det ender til slutt, men jeg vil helst spise snacks nå i starten for å venne meg til det. Blodsukkeret virker til å ha stabilisert seg, for jeg er ikke sulten.

__________________





Sist redigert av avuna : 08-07-11 kl 14:41.
avuna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:39   #24
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Jeg vet ikke helt om jeg skal ta deg seriøst, avuna? Om du er seriøs har du åpenbart misforstått noe helt fundamentalt med kostholdet. Enten må du lese deg litt opp og få litt kunnskap om dette kostholdet sånn at du faktisk får i deg det du trenger. Hvis du ikke gidder å bruke ressurser på det kan jeg nesten garantere deg at du kommer til å tryne big time, for dette du gjør nå funker bare ikke. Hverken for varig vekttap eller for å bevare en god helse.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 14:40   #25
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Bacon/tørrfisk

Veldig enig med Cyan!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Crisps/ Bacon Gull Mankell Spørsmål og svar 4 18-05-11 10:56
Tørrfisk bmf Kake/dessert og snacks 4 03-09-10 18:28
Grillet tørrfisk!? Kanutten Generell diskusjon 34 01-06-09 13:47
Tørrfisk Monna Ketolysekuren 12 05-05-08 22:51
God snacks- tørrfisk! Michelle Kake/dessert og snacks 9 05-05-08 22:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no