Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Canderel med stevia

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-04-12, 17:42   #1
wlp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 2
wlp er på en erverdig vei
Question

Canderel med stevia

Moren min kjøpte med denne til meg fra Sverige i dag:
http://www.tesco.com/groceries/Produ.../?id=272063497

Nå ser jeg at den inneholder maltodextrin. Er den ikke ok å bruke da? Jeg har lest igjennom en del tråder her, men blir ikke klok på dette med søtningsmiddel . Er fortsatt ganske fersk i dette... Takknemlig for alle svar.

wlp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:07   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

teit produkt, ødelegge stevia med maltodextrin for å øke mengden og så gir det 2 kcal pr teskje. nei, den ville jeg droppa. maltodextrin har en ekstremt høy GI, 105-110!!

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:11   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Canderel med stevia

Det er maltodextrin i det meste av strø. Jeg hadde nok brukt opp glasset. Hadde ikke kastet det om jeg først hadde fått et sånt glass. Mulig høy GI, men det er snakk om små, små mengder maltodextrin.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:11   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

kjøp heller denne på iherb http://www.iherb.com/NuNaturals-NuSt...5-oz-98-g/4891
den er blandet med litt sukrin(erythritol) som har GI 0 og ingen kalorier.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:12   #5
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Det er maltodextrin i det meste av strø. Jeg hadde nok brukt opp glasset. Hadde ikke kastet det om jeg først hadde fått et sånt glass. Mulig høy GI, men det er snakk om små, små mengder maltodextrin.

små mengder? det er jo det det er mest av og når en teskje tilsvarer en teskje sukker er det mye maltodextrin i

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:20   #6
wlp
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 2
wlp er på en erverdig vei

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

kjøp heller denne på iherb http://www.iherb.com/NuNaturals-NuSt...5-oz-98-g/4891
den er blandet med litt sukrin(erythritol) som har GI 0 og ingen kalorier.

Tusen takk for svar! Denne er allerede i bestilling fra iherb, venter på pakke ! Canderelen tar jeg med på jobben, der er det sikkert noen andre som vil bruke den.

wlp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:39   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

små mengder? det er jo det det er mest av og når en teskje tilsvarer en teskje sukker er det mye maltodextrin i

I volum, ikke i vekt. Husk at mange her inne bruker både natreen strø og splenda. Selv om DU personlig mener at maltodextrin er skikkelig no-no, så er det noen av oss som bruker slik innimellom.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 19:42   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

I volum, ikke i vekt. Husk at mange her inne bruker både natreen strø og splenda. Selv om DU personlig mener at maltodextrin er skikkelig no-no, så er det noen av oss som bruker slik innimellom.

Jeg hadde også brukt den uten problemer

Man kan feks blande de med feks sukrin, null problem

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 20:33   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av wlp, her.

Tusen takk for svar! Denne er allerede i bestilling fra iherb, venter på pakke ! Canderelen tar jeg med på jobben, der er det sikkert noen andre som vil bruke den.

God ide. Ikke noe vits i å innta mer karbo enn nødvendig.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:34   #10
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Canderel med stevia

Om man reagerer på korn og kilden til maltodekstrinet ikke er oppgitt så bør man iallfall være mistenksom siden maltodekstrin kan lages på korn.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:49   #11
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

kjøp heller denne på iherb http://www.iherb.com/NuNaturals-NuSt...5-oz-98-g/4891
den er blandet med litt sukrin(erythritol) som har GI 0 og ingen kalorier.

Det var rart. For denne kjøpte jeg og den inneholder jo Maltodextrin....

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 21:50   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Det var rart. For denne kjøpte jeg og den inneholder jo Maltodextrin....

Nei, denne er med sukrin, men det finnes en som ligner med maltodextrin. Viktig å sjekke innholdet.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:16   #13
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Nei, denne er med sukrin, men det finnes en som ligner med maltodextrin. Viktig å sjekke innholdet.

Gjorde det. Fant ikke ut om Maltodextrinen før den kom i posten. Står nemlig ikke listet på sidene til iherb...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 28-04-12, 22:53   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Gjorde det. Fant ikke ut om Maltodextrinen før den kom i posten. Står nemlig ikke listet på sidene til iherb...

Klag - da har de sendt deg et annet produkt enn det du kjøpte...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 00:19   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

Gjorde det. Fant ikke ut om Maltodextrinen før den kom i posten. Står nemlig ikke listet på sidene til iherb...

Det er en med maltodextrin der de sikkert har sendt deg ved en feiltakelse, nemlig denne som merkelig nok er bestselgeren http://www.iherb.com/NuNaturals-NuSt...-oz-340-g/4319

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-04-12, 17:05   #16
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Canderel med stevia

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Klag - da har de sendt deg et annet produkt enn det du kjøpte...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er en med maltodextrin der de sikkert har sendt deg ved en feiltakelse, nemlig denne som merkelig nok er bestselgeren http://www.iherb.com/NuNaturals-NuSt...-oz-340-g/4319

Har hatt den i flere måneder kanskje jeg bestilte feil.... blir å bruke opp (vil ta resten av livet for det er lite jeg bruker lol) eller gi den bort som andre gjør. Så får jeg passe bedre på neste gang...

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
stevia frø Okie Spørsmål og svar 0 15-06-11 22:22
Canderel Simpfan Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 18-03-11 21:01
Stevia ... lett med fett Generell diskusjon 3 27-02-10 15:11
Eggedosis med canderel? Blir kjempeglad for svar! Jente 1980 Spørsmål og svar 7 16-08-09 23:45
Stevia prilla Ketolysekuren 6 07-10-06 20:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no