Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-10-13, 18:31   #1
rst024
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 19
rst024 er på en erverdig vei

Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Jeg har et litt rart spørsmål. Dersom jeg skulle holdt meg til 1-3 matvarer en stund, hva skulle det vært? Det bør helst være matvarer som ikke trenger/trenger liten tilbereding, da jeg er student og i en veldig travel periode. Jeg vil gjerne ligge lavt på karbohydratene, men tidspresset "tvinger" meg til litt feile valg, da jeg ikke har tid eller ork til å planlegge. Så har dere noen tips?

rst024 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 18:33   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Opprinnelig lagt inn av rst024, her.

Jeg har et litt rart spørsmål. Dersom jeg skulle holdt meg til 1-3 matvarer en stund, hva skulle det vært? Det bør helst være matvarer som ikke trenger/trenger liten tilbereding, da jeg er student og i en veldig travel periode. Jeg vil gjerne ligge lavt på karbohydratene, men tidspresset "tvinger" meg til litt feile valg, da jeg ikke har tid eller ork til å planlegge. Så har dere noen tips?

Brokkoli, egg og smør.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 18:50   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg, ferdig stekt kylling og kokosolje

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 19:48   #4
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Tunnfisk, egg, blomkål

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 19:59   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg, ferdigskivet ost, tyrkisk youghurt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-10-13, 20:32   #6
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg, kokosmelk, rød paprika.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 16:02   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

egg, tomat, tunfisk

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 16:11   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Moro at ALLE velger seg egg. Snakker om supermat!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-10-13, 16:21   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg, mandler og smør.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 11:26   #10
Nektarin
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2013
Innlegg: 20
Nektarin er på en erverdig vei

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Egg, mandler og smør.

Enig

Nektarin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal blueprint Svar med sitat
Gammel 17-10-13, 18:02   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Om du virkelig har tenkt å leve en stund på bare 3 matvarer vil du bli rimelig lei...

Men egg inneholder vel egentlig alt man trenger bortsett fra c-vitamin så det bør absolutt være en av matvarene i så fall.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 15:18   #12
sveander
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 36
sveander er ny på veien

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

egg,lavkarboknekkebrød og brokkoli/blomkål + olje/smør

sveander er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Det Hexeberg har lært meg om Lavkarbo.Mitt Mantra er at Lavkarbo er ikke slankekur, det er evig endr Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:00   #13
fridr
Medlem
 
fridr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Alder: 37
Innlegg: 217
fridr er på en erverdig vei

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg, paprika og bacon

__________________



fridr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Uten sukker og gluten Svar med sitat
Gammel 22-10-13, 21:24   #14
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Kjøttdeig, Blomkål og Smør.

Blomkål

En halv blomkål i micro 3 minutt, deretter pakket i alufolie med 50g+ med smør og litt gryllkrydder* i 3 minutt til er et fint tilbehør.
Blomkål og smør kan du lage puré av.
Du kan lage jukseris av blomkål, smør og gurkemeie*
Med blomkål kan du tykne sauser

Kjøttdeig
Fini gryter, kan has som klumper og man kan lage kjøttkaker eller svenske kjøttboller.

Kjøttdeig + Blomkål blir en fin gryte som tar kort tid og lage og har du ost blir det grateng. Har du fløte/rømme kan du tykne den med blomkål så har du basis for en grateng.

*Regner med at du har krydder i skapet og noe tilbehør liggende. Uansett hvis du ikke har det er det salt i smør og det er krydder nok :-)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 10:12   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

egg, gulost og kyllingfilet

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-10-13, 22:20   #16
Kathja
Medlem
 
Kathja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 104
Kathja er på en erverdig vei

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Egg,karbonadedeig og ost

__________________
Jeg elsker brød og gjær,derfor jeg har blåst opp...
Kathja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo-Tror jeg??? Svar med sitat
Gammel 25-10-13, 07:20   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Synes det høres dumt ut å leve på så få matvarer, pga næringssammensetningen.

Egg går igjen her, fordi egg er veldig næringsrikt. Å holde seg til kun 1-3 matvarer pga dårlig tid er rart, det går an å lage en stor salat med mange forskjellige grønnsaker, noe som gjør ting lettere i travle perioder. Stek opp kylling el.l og del opp i porsjoner til salat, kok egg og ha i salaten, lag stor prosjon blomkålmos og frys ned om mulig.

Når en har dårlig tid eller mangler krefter til matlaging er det noen lure tips:
- Lag store prosjoner, enten som fryses eller kan oppbevares i kjøleskap. Tips her er omelett i langpanne, mange liter med suppe(feks blomkålsuppe eller tomatsuppe) og helle i porsjonsbokser( liten mattermos er lurt for studenter).
- Skjære opp en haug med grønnsaker du kan bruke som tilbehør, feks agurk, paprika, purre, blomkål osv som kan brukes som tilbehør, da har du lettvinte løsninger de dagene du ikke har så god tid til å skjære opp.
- Gode kjøkkenredskaper i en travel hverdag er: Eggekoker, stavmikser med hakkebolle og visp og stav og matbokser og mattermos.
- LAG MATPAKKER! Kan ikke sies for ofte, å stå i kantina eller på butikken skrubbsulten og slite med å finne et godt lavkarbovalg er et godt kjent problem. Det finnes matbokser med kjøleelementer og små mattermoser til supper og gryteretter.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 27-10-13, 00:09   #18
Filifjonka
Medlem
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 320
Filifjonka er en juvelFilifjonka er en juvelFilifjonka er en juvel

Sv: Maks 1-3 matvarer, hvilke skulle det vært?

Knekkebrød, makrell, brokkoli.

__________________
Filifjonkejournalen
Filifjonka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke matvarer bør stå i skapet? mamma_møø Generell diskusjon 17 30-10-11 22:06
Hvilke matvarer MÅ du ha i hus? Bravo Spørsmål og svar 34 19-04-11 09:44
Hvilke vitaminer var det vi skulle ta? moma Eurodiett 1 04-11-08 12:23
Copper- hvilke matvarer? Lotusia Kosttilskudd 5 17-04-07 15:04
Skulle gjerne vært på do.....:-) Lennor Ketolysekuren 16 22-07-05 15:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no