Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkohol, lavkarbo og ketose

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-05-05, 22:43   #1
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Alkohol, lavkarbo og ketose

1 dl drikke:

Tørr hvitvin - ca 1 karb (Tørrere hvitvin inneholder mindre karber)
Rødvin - ca 2 karber
Brandy - 0 karber
Gin - 0 karber
Rom - 0 karber
Vodka - 0 karber
Whiskey (blended) - 0 karber
Likør - halvtørr - 22 karber



En flaske pils 13.5 gram karbo

En halvliter 20.4 gram karbo



Lavkarboøl:

Red light 2.5 gram per halvliter

Hansa Ultra ca 7,5 gram karber pr halvliter

Lysholmer Pure ca 10 gram karber per halvliter

Grans Bright 2.5 gram karber per flaske



I drinker med sprit, er det blandevannet som utgjør karbofaren, ikke spriten.
Blander du selv, så er det ikke noe problem å velge sukkerfritt.
Men er du på byn, så kan det være lurt å holde seg unna drinker



Ja, da vet vi hvor mange karber det er i de forskjellige drikkevarene, hva så med hva de gjør med kroppen? Og hvordan påvirker det ketosen?



Når kroppen forbrenner alkohol så går den ikke ut av ketose, men den forbrenner heller ikke fett. Kroppen forbrenner alkoholen før den forbrenner fettet.

Det kan ta noen dager før kroppen er tilbake i fettforbrennemodus.



Altså, du faller ikke nødvendigvis ut av ketose pga alkohol, men det vil ta noen dager før du forbrenner fett igjen ,fordi kroppen forbrenner alkoholen først.



Drinktips:

Liker du søte drinker? Lag drinker med sprite zero, eller fun light. Mine favoritter er peach eller iste-fersken. Med en liten dæsj sprite zero.



Man kan også kjøpe sukkerfri scweppes tonic, for de som foretrekker det, men da må man nok i en litt større matbutikk.



Hvitvin kan også blandes ut med sprite zero eller farris, for å spare karber.

Men husk: den største faren når du drikker alkohol er det du putter i munnen når du har drukket.

infoen i denne tråden er plukket fra forskjellige "alkoholtråder" på forumet.

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!



Sist redigert av Aline : 14-05-05 kl 12:40. Årsak: oppdatering
Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-05-05, 23:27   #2
Alfie
Seniormedlem
 
Alfie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Byen ved Ælva
Alder: 65
Innlegg: 2.185
Alfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastiskAlfie er bare helt fantastisk

For en nyttig oppsummering nå rett før langhelga!

__________________
Alfie
Alfie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Hexeberg style Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 09:36   #3
Marianne
Livsdesigner
 
Marianne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 4.596
Marianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastiskMarianne er bare helt fantastisk

Jeg har lest at det er noe ulikt innhold i rødvin, og at man kan få opplyst hvor mye det er i de ulike på polet.

__________________
Marianne

I expand my life to include the possibilities of miracles!
Marianne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg m/egne tilpasninger Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 19:43   #4
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

[quote=marianne]Jeg har lest at det er noe ulikt innhold i rødvin, og at man kan få opplyst hvor mye det er i de ulike på polet

Det er mye mindre i enn 2 karber i alle de vinene jeg har undersøkt. ALT MELLOM 0.1 TIL 0.4 I ET GLASS. Gå inn på Ketolyse.no og se under Spørsmål og svar der har Torkil skrevet om utregniger av karber i forhold til sukker innholdet. Du kan også gå inn på vinmonopolet og sjekke sukkerinnholdet på alle viner. Hvitvin er jeg ikke sikker på men tror det er mellom 0.1- 0.4 i de tørre vinene i allefall

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 14-05-05, 19:53   #5
ELLINOR
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2005
Alder: 52
Innlegg: 65
ELLINOR er ny på veien

[quote=Aline]1 dl drikke:

Tørr hvitvin - ca 1 karb (Tørrere hvitvin inneholder mindre karber)

Rødvin - ca 2 karber

Brandy - 0 karber

Gin - 0 karber

Rom - 0 karber

Vodka - 0 karber

Whiskey (blended) - 0 karber

Likør - halvtørr - 22 karber




Kan man drikke øl og vin på kuren ?

Først vil jeg minne om at man tåler alkohol dårligere på ketolysekuren enn ellers. Les om det i boken. I korthet tåler man ca halvparten av den mengde alkohol man normalt tåler.

Man kan nyte vin på kuren. På vinmonopolet kan du få opplysninger om innholdet av restsukker i vinen. OBS sukkerinnholdet angis i gram sukker pr liter vin.

En halvtør/ tør vin vil typisk inneholde 3-5 gram sukker pr liter, det blir mellom 0,4 og 0,6 gram karbohydrat pr glass vin

Dette overforstår på Ketolyse.no

Feks Jackop Creeks inneholder kun 1 gram sukker og det er flere av mine favoritter som ligger på 2-3 g sukker



et annet tips er bacardi og cola light.
kjempegodt 0 karber i tillegg

god helg

ELLINOR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: KETOLYSEKUREN Svar med sitat
Gammel 22-08-05, 22:31   #6
Nomaden
Nytt Medlem
 
Nomaden sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 66
Innlegg: 5
Nomaden er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Aline

Grans Bright 2.5 gram karber per flaske

Jeg skrev en liten e-post til Grans for å få svar på "tallet" i Grans Bright.

Mitt spørsmål:
Hva er karbohydratinnholdet i Bright? Kunne tenkt meg å vurdere dette, men 80% mindre gir jo ingen holdbare data. Ser frem til å høre fra dere! Med vennlig hilsen, Øltørst, men forsiktig karboteller.

Raskt svar:
Hei,
Normal brygget pils med Alkoholinnhold på ca 4,7 % vil ha et karbohyderatinnehold på ca 25 g / liter. Vår lavkarbo øl - Bright inneholder under 5 g / liter ( ca 4,5 g/l). Håper dette gir tall som er lettere å forholde seg til.

Med Vennlig Hilsen

Håkon Gran
Grans Bryggeri AS
Mail: hakon@grans.no


Min kommentar og enkle matematikk:
Grans Bright har 0,45 carbs pr. 100g (Ca. samme som Redlight)
En flaske (0,33l) er da 1,5 carb.

Etter min mening (smaken min kan ingen kritisere, da den er min ) er Grans Brigh bedre enn Redlight, Hansa Ultra og Lysholmers Pure. Men, det er jo min smak da.

Det som er udiskutabelt hyggelig er prisen. 10,- for en flaske på Rema 1000. Dette er 15,- for en halv liter. Redlight koster ca. 27,- for en halvliter, Hansa Ultra ca. 25,- og Lysholmer Pure (0,44l) ca. 20,- (Oslo - her & der priser) Så da er det vel bare dette med smaken da...

__________________
Nomaden,
Veien er målet!
Nomaden er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Høyfett - Lavkarbo - SATS Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 21:32   #7
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Det er mulig at det finnes slike oversikter i andre tråder også, men fant denne informativ for fortsettelsen på denne kvelden...

Forøvrig så er det en ide å slenge inn Tuborg Lite med sin 10 g karb per liter.. Jepp, for mye, men jeg måtte belønne meg selv litt i dag...

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 16:40   #8
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Det er altså mindre karbohydrater i vin enn øl? og hva med sprit?

Legen min sa Budwiser og Corona var de beste øltypene fordi de var laget av mais, ikke sukker. Ellers annbefakte han tequila shots.

Tequilashots har jeg nok desverre blitt veldig dårlig av (les: syk, ikke fyllesyk) likevel. annbefalingen hans var hold meg unna alkohol. Men nå tåler ikke jeg gjær heller da..

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 14-03-07, 21:09   #9
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg synes Bacardi Razz blandet med sprite zero er kjempe godt, men finner ingen opplysninger om hvor mye sukker/ karber det er i Bacardi Razz. Den er jo tilsatt Bringebær-et eller annet så derfor er jeg litt usikker på om den er "lov".

Noen som aner hvor mye det er i denne?

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 15-03-07, 20:55   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Thse, her.

Jeg synes Bacardi Razz blandet med sprite zero er kjempe godt, men finner ingen opplysninger om hvor mye sukker/ karber det er i Bacardi Razz. Den er jo tilsatt Bringebær-et eller annet så derfor er jeg litt usikker på om den er "lov".

Noen som aner hvor mye det er i denne?

De viste det ikke på polet, men det står at det er en kunstig bringebærsmak på den, er nok ikke laga av ordentlige bær sikkert..
Elsker Bacardi Razz og pepsimax.. YAMMI

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:11   #11
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Thse, her.

Jeg synes Bacardi Razz blandet med sprite zero er kjempe godt, men finner ingen opplysninger om hvor mye sukker/ karber det er i Bacardi Razz. Den er jo tilsatt Bringebær-et eller annet så derfor er jeg litt usikker på om den er "lov".

Noen som aner hvor mye det er i denne?

Bacardi Razz Rum

Percent Alcohol = 35.0
Total calories per fl. oz. = 72
Protein (gram/100 ml) = 0
Fat (gram/100 ml) = 0
Cholesterol (mg/100 ml) = 0
Sodium (ppm) = 900
Sugars (gram/fl. oz.) = 3
Carbohydrates (gram/fl.oz.) = 3

Link til ovenstående: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/ar...p/t-98745.html

Så 1 dl = 3.381 fl.oz
3 gram karbo * 3.381 = 10,143 gram karb per dl Bacardi Razz

Så man skal ikke ta så mange.. (hvis dette stemmer da)

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com

Sist redigert av Traxior : 16-03-07 kl 09:25. Årsak: Hadde visst misforstått litt
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 09:29   #12
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Bacardi Razz Rum

Percent Alcohol = 35.0
Total calories per fl. oz. = 72
Protein (gram/100 ml) = 0
Fat (gram/100 ml) = 0
Cholesterol (mg/100 ml) = 0
Sodium (ppm) = 900
Sugars (gram/fl. oz.) = 3
Carbohydrates (gram/fl.oz.) = 3

Link til ovenstående: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/ar...p/t-98745.html

Så 1 dl = 3.381 fl.oz
3 gram karbo * 3.381 = 10,143 gram karb per dl Bacardi Razz

Så man skal ikke ta så mange.. (hvis dette stemmer da)

Det står ikke hvor mye gjær det er i det jo...
Blir så forferdelig dårlig av alkohol men nå som jeg studerer i australia er det ikke så lett å holde seg unna!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 12:30   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Tar det så mye som et par dager før kroppen brenner fett igjen?? Trodde det var til alkoholen var ute av kroppen jeg (det vil si pluss minus tolv timer etter
siste alkoholenehet...)

Når det gjelder det å bli fortere full på ketose, så kan du bremse den effekten en god del med å spise måltider rikelig med fett før du skal drikke, og drikke MINST!! et stort glass vann til hver enhet (glass vin, ølflakse, drink).
Jeg ble akkurat passe på en flaske rødvin. Og ikke noe fyllesyke å snakke om. Og det var i ketose.

Apropos rødvin, så er den som hvitvinen. Det er mindre karber jo tørrere den er. Rødvin er i utgangspunktet ganske tørr uansett.
Men f.eks kjøpte jeg en flaske el Torro forrige helg, og i følge nettsidnene til polet inneholdt den 2 gr sukker pr liter. Itt my!

PS; takk for infoen om den Grans-ølen! Ikke minst at den er billigere, og selges på vanlige butikker! Saavner øl jo

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 14:05   #14
Thse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2006
Hvor: Sotra
Alder: 43
Innlegg: 25
Thse er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Bacardi Razz Rum

Percent Alcohol = 35.0
Total calories per fl. oz. = 72
Protein (gram/100 ml) = 0
Fat (gram/100 ml) = 0
Cholesterol (mg/100 ml) = 0
Sodium (ppm) = 900
Sugars (gram/fl. oz.) = 3
Carbohydrates (gram/fl.oz.) = 3

Link til ovenstående: http://www.lowcarbfriends.com/bbs/ar...p/t-98745.html

Så 1 dl = 3.381 fl.oz
3 gram karbo * 3.381 = 10,143 gram karb per dl Bacardi Razz

Så man skal ikke ta så mange.. (hvis dette stemmer da)

Hmm... Det var jo litt nedsig da, hvis det stemmer... Da får det bli Vodka, med funlight og sprite zero i steden.
Men det er jo rart at det er så mye karber i den da, det blir jo ca. 100 karber på en 1 liter...!! Og det er jo merkelig når vanlig rom ikke inneholder noen slik jeg har forstått.
Det står for øvrig på Vinmonopolet sine sider at den inneholder naturlig bringebær konsentrat, så hvor mye bringebær-greier har de puttet oppi der egentlig..??? Med tanke på at bringebær inneholder 3,2 karber pr. 100g.

__________________
Thse
Thse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Atkins/egenkomponert Svar med sitat
Gammel 16-03-07, 14:39   #15
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.


Legen min sa Budwiser og Corona var de beste øltypene fordi de var laget av mais, ikke sukker.

Dette hørtes merkelig ut ... Alt øl lages av sukker, dvs sukker laget av en eller annen stivelseskilde som bygg (det mest vanlige), hvete, og f eks ris eller mais. Budweiser (den amerikanske) er laget på byggmalt med innslag av ris, ikke noe mais der ...

Men i og med at dette er lette øltyper, er det muligens mindre malt i dem og dermed mindre sukker, akkurat som med lavkarboøl ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 18-03-07, 22:39   #16
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Dette hørtes merkelig ut ... Alt øl lages av sukker, dvs sukker laget av en eller annen stivelseskilde som bygg (det mest vanlige), hvete, og f eks ris eller mais. Budweiser (den amerikanske) er laget på byggmalt med innslag av ris, ikke noe mais der ...

Men i og med at dette er lette øltyper, er det muligens mindre malt i dem og dermed mindre sukker, akkurat som med lavkarboøl ...

Bud har 2.9g/100ml
Bud Light har 1.9g/100ml
Corona har 3.6g/100ml
Corona Light har 1.4g/100ml

Så det er vel ikke det beste ølet man kan drikke, (tatt i betraktning at Redlight har 0.5g/100ml og Ringnes/Tuborg Lite har 1g/100ml)

Dette er ifølge http://www.calorieking.com/

Men at alt øl er basert på hvete/bygg og ett tileggsprodukt som mais eller ris, er en misoppfattelse fra den Norske tragiske renhetsloven som sier at for at det skal hete øl, så må innholdet være basert på minst 50% hvete-/byggmalt. Det eneste den loven har forårsaket er at den eneste typen som finnes i Norge er pils/bayer, altså eksperimentering har vært forbudt.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 02:05   #17
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Men at alt øl er basert på hvete/bygg og ett tileggsprodukt som mais eller ris, er en misoppfattelse fra den Norske tragiske renhetsloven som sier at for at det skal hete øl, så må innholdet være basert på minst 50% hvete-/byggmalt. Det eneste den loven har forårsaket er at den eneste typen som finnes i Norge er pils/bayer, altså eksperimentering har vært forbudt.

Det var ikke noen slags oppfatning av Renhetsloven som lå til grunn for det jeg skrev, bare en litt uklar formulering fra min side. Det skulle stått "eller f eks ris eller mais" og ikke og ... beklager uklarheten .

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 09:23   #18
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Jeg tror han mente at istedenfor hvitt sukker (som er det verste hvertfall jeg kan få i meg) så har de brukt maissukker, ellet et eller annet natursukker. tror ikke han er så hekta på karbohydrater.

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 10:13   #19
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 44
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Lotusia, her.

Jeg tror han mente at istedenfor hvitt sukker (som er det verste hvertfall jeg kan få i meg) så har de brukt maissukker, ellet et eller annet natursukker. tror ikke han er så hekta på karbohydrater.

Ehh.. Nei, Frøy hadde helt korrekt.

OG vennligst ikke tilegg meg egenskaper jeg ikke har gitt utrykk for at jeg har, uten at du vet at jeg har dem. Jeg ga deg ett fornuftig svar på hvor mye karbo det er i det forskjellige ølmerkene utfra hva legen din hadde sagt til deg, og du kommer med noe piss "tror ikke han er så hekta på karbohydrater.

Du skal ikke tro, du skal vite, tro kan du gjøre i kirken, ikke om levende mennesker. Men det er uansett helt riktig, jeg er ikke så hektet på karbohydrater, om du er det, så skjønner jeg ikke helt hva du gjør på ett lavkarboforum.

Og uansett, øl lages tradisjonelt ikke med sukker, men med: malt, humle, vann og gjær. Om det finnes øl som blir brygget med farin i det hele tatt, tviler jeg sterkt på.

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 11:52   #20
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Ehh.. Nei, Frøy hadde helt korrekt.

OG vennligst ikke tilegg meg egenskaper jeg ikke har gitt utrykk for at jeg har, uten at du vet at jeg har dem. Jeg ga deg ett fornuftig svar på hvor mye karbo det er i det forskjellige ølmerkene utfra hva legen din hadde sagt til deg, og du kommer med noe piss "tror ikke han er så hekta på karbohydrater.

Du skal ikke tro, du skal vite, tro kan du gjøre i kirken, ikke om levende mennesker. Men det er uansett helt riktig, jeg er ikke så hektet på karbohydrater, om du er det, så skjønner jeg ikke helt hva du gjør på ett lavkarboforum.

Og uansett, øl lages tradisjonelt ikke med sukker, men med: malt, humle, vann og gjær. Om det finnes øl som blir brygget med farin i det hele tatt, tviler jeg sterkt på.

...inn å megle...: Traxior, jeg TROR at Lotusia med "han" refererte til sin lege, ikke deg...

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 19-03-07, 14:37   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Opprinnelig lagt inn av Traxior, her.

Men det er uansett helt riktig, jeg er ikke så hektet på karbohydrater, om du er det, så skjønner jeg ikke helt hva du gjør på ett lavkarboforum.

Humptidum, er innom for å minne Traxior på at forumet heter LAVKARBO :: KARBOJUNKIE!
Tada! Om man er hekta på karber, så er det f.eks en lavkarbodiett og et lavkarboforum noe som kan hjelpe til å hekte deg av.

Ikke være så krasse og bråsinte nå da. God stemning skaper god debatt. Jeg tror gjerne på utsiden av kirka jeg, men det kan vel ha noe med at jeg ikke er religiøs.

Fridom og kjærleik -Jorun

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 11:11   #22
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

I et anfall av øltørste kjøpte jeg to Lysholmer Lite på Rimi i går. Det stod 70% mindre karbohydrater, men hva betyr det? Er det noen som vet noe om dette ølet? Ser noen nevner Lysholmer Pure her i tråden, men Rimi hadde magert utvalg.

Jeg turde ikke drikke dem, men de står nå her i kjøleskapet og sier "hei, skulle ikke du ha det litt morro også?"

Noen som vet?

Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 29-03-08, 13:54   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

En halvliter inneholder som regel 15 gram karbohydrater, så you do the math

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 30-03-08, 20:42   #24
Stupedama
Seniormedlem
 
Stupedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Østlandet
Alder: 55
Innlegg: 677
Stupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt liktStupedama er veldig godt likt

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

Uhh.. math. Ikke min sterkeste side! Men 15 g pr halvliter er 100%, dvs at 0,15 er 1 %. Kan jeg så gange dette med 30 for å få de prosentene som er igjen eller blir det helt feil?

Min metode fører da til 4,5 pr halvliter.

Nei og nei!
Hvitvin på meg!

Stupedama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 17-04-08, 23:39   #25
mariiahy
Juniormedlem
 
mariiahy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 18
mariiahy er på en erverdig vei

Sv: Alkohol, lavkarbo og ketose

0 karber i Vodka og Gin? Yey, og jeg som hadde hørt at man måtte kutte helt ut drikke når man går på Atkins!? Næmmen dette skal vi greie å få til.

"Når kroppen forbrenner alkohol så går den ikke ut av ketose, men den forbrenner heller ikke fett. Kroppen forbrenner alkoholen før den forbrenner fettet. Det kan ta noen dager før kroppen er tilbake i fettforbrennemodus."

Gjelder dette Atkins? Jeg er helt ny på dette og ekke helt inne i hva denne ketose-greia er. Bør man holde seg unna alkohol, selv om det ikke er karber?

Supert med en liten liste Aline

__________________


mariiahy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skinny Bitch (the book) Svar med sitat
Svar

Emneord
alkohol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alt du har ønsket å vite om ketose Nille Atkins kosthold 110 14-03-14 08:59
Alkohol og ketose deeluxe Vedvarende vekttap 38 08-07-07 01:07
Spørsmål om ketose og ketostix Tiril77 Lavkarbo generelt 6 18-01-05 20:27
Alkohol i julen friflex Lavkarbo generelt 34 24-12-04 00:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no