Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > PCOS og karbohydratkontroll

? til Albertine, eller andre...

PCOS og karbohydratkontroll Lurer du på om du har rett kost? Et kontrollert karbohydratinntak ser ut til å ha gunstig påvirkning på denne hormonelle lidelsen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-05, 21:38   #1
Nutte
Juniormedlem
 
Nutte sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Alder: 49
Innlegg: 41
Nutte er ny på veien

? til Albertine, eller andre...

Når man har c-peptid over 1,0 så er man sannsynligvis så insulinresistent at det kan være fornuftig å forsøke medikamentell behandling med et preparat som heter metformin / Glucophage, i en periode. Dette senker insulinresistensen, og kroppen svarer således med å kunne produsere mindre insulin. Hvilket er ønskelig, i forhold til vektnedgang, da det å forsøke å slanke seg med så høye insulinverdier som f.eks. du har, er som å forsøke å kjøre bil med håndbrekket på."




Så at du skrev dette i en annen tråd. Jeg har PCOS med insulinresistens over 1,0. Slanker meg nå med Atkins. Mener du at jeg hadde hatt bedre virking av ATkins (eller andre dietter) med metformin?

Nutte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 08-05-05, 01:08   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Helt klart ja. Jeg går ned lettere når jeg samtidig går på metformin. Når det er sagt så er jo Atkins eller andre lavkarbodietter det beste man kan gå på når man har PCOS, fordi dietten i seg selv er med på å senke insulinnivået. Metformin kan jo hjelpe på mer enn bare insulinnivået, hårvekst og kviser blant annet.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 18:04
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58
Et bedre forhold Marianne Fysisk og mental helse 4 21-02-06 03:15
hva skal jeg gjøre for å komme igang? Lissa Lavkarbo generelt 7 24-05-04 17:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no