Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Skal ned 5-8kg nå, hjelp?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-11, 14:54   #1
anjad
Juniormedlem
 
anjad sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 17
anjad er på en erverdig vei

Skal ned 5-8kg nå, hjelp?

Hvilken diett bør jeg følge hvis jeg skal ned 5-8 kg?
Ligger på 58-57kg nå, har gått ned 2,5kg på 5 uker..
Skal ned på 50kg, da det er der kroppen min har det best.
Har tidligere vært nede på 53, men har enda litt kvaps igjen da
Er det noen dietter som er bedre enn andre for sånn liten nedgang?
er ikke spesielt overvektig, men la på meg 10kg på 10 måneder, og der er dem jeg prøver å ta av meg nå.

anjad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosemat Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:16   #2
Tittit
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: skal ned 5-8kg nå, hjelp?

det er som regel vann som forsvinner først og det kan veie noen kg.
å gå ned i fett i løpe av så kort tid når du egentlig ikke er overvektig kan nok bli litt vanskelig men du kan jo sjangse på lavkarbo,men da må du være striks og ikke sjeie ut i hele tatt. Torkil P. andersen sier at om det er så lite mann skal ned, så anbefaler han å justere kosten en smule og bevege seg mer enn å gå på ketose/lavkarbo.

ps: skaldeman sier at om du skal ta av 10+ så går det bra med lavkarbo om du følger den til punkt å prikke, dog alle har forskjellig kropp som reagerer forskjellig men det må man prøve ut underveis.
han mener at det er de som er ekstremt overvektige som raser i vekt den første tiden.

det er noe jeg har lest i bøken deres.

mere tips en det har jeg ikke.
er ikke så gammel i gamet selv

  Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:20   #3
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: skal ned 5-8kg nå, hjelp?

Anbefaler deg å lese deg opp på emnet lavkarbo for det er så mangt og finne den som passer best for deg.
Lavkarbo er vektregulerende, dvs at er du undervektig går du ned og motsatt. Selv om du mener at du skal veie 50 kg er det ikke sikkert kroppen din mener det er riktig vekt for deg. Derfor er det vanskelig å komme med konkrete råd når du kun skal ned noen kg, du skriver heller ikke hvor høy du er så da er det enda vaskeligere.
Men kunnskap er makt så til mer du setter deg inn i temat jo lettere er det å ta kontrollen selv.
Start med å kutte brød, pasta, ris og poteter, da er du langt på vei og selvsagt må det kuttes på sukker generelt

Lykke til

__________________
Følg gjerne min journal:
Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 14-02-11, 15:23   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: skal ned 5-8kg nå, hjelp?

For det første - skal du bare ned disse få kg og så ønsker å spise etter norske kostholdsråd? Da vil jeg anbefale:

Look to Fedon - og reduser inntaket! Tren men ikke hardt i perioden du prøver å gå ned - lange turer hver dag er etter min erfaring best (du vil ikke TRO hvilken effekt 45 minutter så raske som mulig spaserturer vil gjøre med kvapset!!)

Eventuelt - fjern alt av sukker i kostholdet ditt som godteri, brus, og slike ting. Halver porsjonene du spiser i dag med potet, ris, pasta osv. Spis istedet mye grønnsaker - og ha litt fett til hvert måltid - feks spis proteinkilder med fet ti som entrecote, laks, avocado, nakkekoteletter osv.

Hvis du faktisk ser at lavkarbo kan være et ønskekosthold for livet, vil fedon være mest nærliggende ditt nåværende kosthold.
Generell info om lavkarbo-kosthold uten å følge en "retning" finner du her

Det trenger ikke være vanskelig hold deg til så ren mat som mulig!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 18-02-11, 01:03   #5
anjad
Juniormedlem
 
anjad sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 17
anjad er på en erverdig vei

Sv: skal ned 5-8kg nå, hjelp?

Takker så mye for svar!
Er ikke noe brødspiser (bortset fra lysten på brød som kommer nå som jeg ikke skal spise det), potet kan jeg også stå over uten problem!¨
Pasta er litt verre, men det er ikke mye jeg spiser.
Det er brusen og potetgullet jeg sliter med, men har kuttet drastisk ned og nå unner jeg meg stort sett bare litt brus i helgene.
Kan skeie ut uten at jeg blir nedimellom og gir opp, har gitt meg lov å skeie ut en gang i blant, da blir det ikke så ille
Har en liten energisk hund, så jeg får nok av gåturer -alt fra 60min daglig og opp til 3timer.

anjad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kosemat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp, jeg skal handle mokki Lavkarbo generelt 2 11-08-09 12:55
Hjelp, jeg skal i bryllup Raffen Lavkarbo generelt 11 23-07-09 00:17
Hjelp! Jeg skal ut å spise ... Gunhild Ketolysekuren 9 17-01-08 22:29
Hjelp meg, jeg skal bake.... Siss1 Spørsmål og svar 6 30-06-07 22:31
HJELP! jeg skal ha barseltreff Tiril77 Lavkarbo generelt 5 10-01-05 08:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no