Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-04-11, 19:33   #26
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg syns det er viktig å presisere at dette med å "droppe frokost" kan ha forskjellige årsaker, og dermed ulikt utfall:
1. Dersom du vanligvis spiser frokost med en gang du står opp, vil kroppen etterhvert forvente å få mat når du står opp. Hvis du da noen dager skipper frokosten, så vil du forstyrre kroppens naturlige måltidsrytme, og faren for matsug og overspising melder seg.
2. Dersom du aldri spiser frokost når du står opp, men spiser første måltidet et par timer senere, venner kroppen seg til dette. Dette gir grunnlaget for bl.a. periodisk faste.

Dette er to totalt ulike situasjoner, og man kan ikke sette disse to i samme bås og si at dette er to personer som hopper over frokosten og det er det eneste som er forskjellen...

Ashley: Du legger fram dine egne meninger som om de skulle være fakta. Fint om du presiserer at dette faktisk bare er egen synsing og meninger.

Hvordan blir blodsukkeret mer stabilt av å spise mye tidlig på dagen og lite om kvelden?
Med tanke på mine to eksempler over, hvordan kan du kategorisk si at frokosten er grunnen til at folk ikke overspiser?

"beklager jeg lever ikke i noen boble om jeg spiser frokost som normale mennesker."
Så de som ikke spiser frokost er da ikke normale?

Jeg spiser frokost selv, men det er ikke fordi det er noe magisk med frokost i seg selv. Frokosten setter ikke "igang forbrenningen", og jeg spiser ikke noe mer eller mindre i løpet av dagen pga frokosten. Jeg spiser frokost fordi jeg trives med det, og er sulten om morningen.

Det er forresten mange overvektige som spiser frokost

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:06   #27
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Beklager om jeg sprekker boblen du lever i her nå, men alt det du skriver her er faktisk bare tull...

Å ikke spise frokost fører ikke til ustabilt blodsukker. Det er ujevne måltider med mye karbohydrater som fører til dette, uavhengig av når de inntas.

Frokost "kickstarter" IKKE forbrenningen. Forbrenningen durer og går uavhengig av når på døgnet du spiser.
At kroppen skal lagre det neste måltidet er også helt ulogisk.

Jeg kan absolutt se poenget ditt, men dette var skikkelig frekt lagt frem...

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:11   #28
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Maylinn26, her.

Jeg kan absolutt se poenget ditt, men dette var skikkelig frekt lagt frem...

Jeg leste det helt motsatt av deg og oppfattet det ikke frekt men derimot veldig tydelig og klart. Dette var et veldig tydelig eksempel på at vi leser med forskjellige briller alle sammen her inne og det bør vi ha i bakhodet.

Vi har alle våre erfaringer, våre måter å si og oppfatte ting på og noen få setninger kan oppfattes så veldig, veldig forskjellig.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:33   #29
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg leste det helt motsatt av deg og oppfattet det ikke frekt men derimot veldig tydelig og klart. Dette var et veldig tydelig eksempel på at vi leser med forskjellige briller alle sammen her inne og det bør vi ha i bakhodet.

Vi har alle våre erfaringer, våre måter å si og oppfatte ting på og noen få setninger kan oppfattes så veldig, veldig forskjellig.

Georgine, jeg forstår absolutt hva du sier Men hadde jeg sendt en lik formulering til enten en kunde eller sjefen min hadde det ikke blitt godt mottatt. Nå vet ikke jeg hva du jobber med, men vi er lært opp til hvordan ting skal formuleres videre i skrift sammenheng. Du og jeg mener akkurat det samme om kostholdet Georgine, så er ikke det det går på Men en ting som ble sagt er jeg utrolig enig i! Det ble skreve i en alt for tydelig fakta form. Det kunne blitt gjort ganske annerledes i dette tilfelle

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:44   #30
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Ser at det kan ha blitt litt vel krasst, og beklager om noen oppfattet meg som frekk.

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 20:51   #31
Maylinn26
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Gol
Alder: 39
Innlegg: 690
Maylinn26 har en fantastisk aura rundt segMaylinn26 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Ser at det kan ha blitt litt vel krasst, og beklager om noen oppfattet meg som frekk.

Det sier veldig mye positivt om deg at du er moden nok til å se det!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/w1Lm5H8/]
Maylinn26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 10-04-11, 22:19   #32
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Da avblåser jeg hele frokosten, og tar med lunsj og middag i samma slengen. Jeg kaller det mat. Nå er det på tide med mat, liksom.
Jeg spiser heller ikke kvelds, om det er noe som heter det i min verden (ja, jeg er litt forvirret nå, men likevel ikke), men jeg spiser tre ganger om dagen, og da blir det gjerne rundt seks timer mellom måltidene, og følgelig blir det siste noe sent på kvelden.



Jeg kunne ikke vært mer enig! Disse måltidsbegrepene har ikke lenger noen betydning for meg. Jeg gjør som deg, kaller det for mat

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 08:03   #33
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av supah, her.

Jeg kunne ikke vært mer enig! Disse måltidsbegrepene har ikke lenger noen betydning for meg. Jeg gjør som deg, kaller det for mat

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kom til å tenke på dette nå, men dette er fra et intervju med Egil Hegerberg:
Reporter: Hva er favorittretten din?
Egil: Middag!

Jeg spiser jo gjerne hva folk anser som middagsmat tre ganger om dagen, om det passer seg sånn!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 08:32   #34
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Photo, tror du glemte å nevne brunch, så kanskje er det du spiser?

Er enig i at begrepene er utdatert og jeg snakker også om at det er på tide med mat. Foringstid i zoologisk hage.

Men det henger nå igjen i samfunnet at frokost er det man spiser om morgenene (første måltid), lunch er det man spiser midt på dagen, middag når man kommer hjem fra jobb og kvelds litt seinere for de som trenger det. Skaldeman siser noe sånt som at man skal spise når man er sulten og ikke når klokka "viser" at det er lunchtid og jeg holder meg til den filosofien. Får ofte spm her på jobb om jeg har hatt lunch og da pleier jeg å svare at jeg har spist, men jeg har ikke hatt pause. Det er for at jeg normalt spiser rundt kl. 11 også spiser jeg ikke igjen før ca kl. 15-16. Mens "lunch er typisk rundt kl. 11.30 - 12.30.

Selv spiser jeg ikke "Frokost" før i 11-tiden, for hos meg avler mat sult og spiser jeg i 7-tiden er jeg ulidelig sulten i 10-tiden og det blir alt for mye i løpet av en dag.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 08:46   #35
Supah
Seniormedlem
 
Supah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Alder: 34
Innlegg: 1.067
Supah er en juvelSupah er en juvelSupah er en juvel

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg vet ikke helt hvorfor jeg kom til å tenke på dette nå, men dette er fra et intervju med Egil Hegerberg:
Reporter: Hva er favorittretten din?
Egil: Middag!

Jeg spiser jo gjerne hva folk anser som middagsmat tre ganger om dagen, om det passer seg sånn!

Haha, ja. Egil får sagt det! Han er en skikkelig herlig fyr!

__________________


Supah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 09:05   #36
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Photo, tror du glemte å nevne brunch, så kanskje er det du spiser?

Brunch, ja. Artig og temmelig måderne begrep! Eller kanskje brunchupper? Breakfast/lunch/supper. Ja, det er det jeg spiser. Nå er det på tide med brunchupper!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:45   #37
Deanna
Medlem
 
Deanna sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 322
Deanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlysDeanna er et fyrlys

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Jeg gleder meg til påskeferie, da skal jeg leve på Liddag og vin.

__________________
Vintereple. Sommerjordbær.



Don't look for happy endings in vicious circles.
Deanna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 20:59   #38
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Brunch, ja. Artig og temmelig måderne begrep! Eller kanskje brunchupper? Breakfast/lunch/supper. Ja, det er det jeg spiser. Nå er det på tide med brunchupper!

Herregud om bare hodet hadde fungert. Jeg klarte å lese brunchpupper her tidligere i dag og lurte på hva i alle dager det er? Noe du får ved inntak av for mye soya??

Først nå så jeg hva som står, litt treig og trøtt i dag. Bare en episode til nå av The Corner så bærer det rett i bingelingen.



__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:00   #39
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Brunchpupper, ja. Det er vel sånn jeg får om jeg tar en soya latte mellom frokost og lunsj. Haha.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-04-11, 21:02   #40
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Vektklubben lærer deg om slankende frokost!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Brunchpupper, ja. Det er vel sånn jeg får om jeg tar en soya latte mellom frokost og lunsj. Haha.

Hæhæhæhæ, var det jeg trodde ja utfra de reaksjonene du beskriver på soya. Gå og legge seg nå tenker jeg.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Stigmatiserende fra VG Vektklubben EmilyB Lavkarbo generelt 13 26-11-10 14:38
Aviser lærer aldri ... snoopie Trening 4 18-03-10 07:45
Vektklubben.no? Majja Generell ernæringsdebatt 4 25-04-09 21:10
Te med slankende egenskaper smosje Smoothies / drikke 15 24-09-08 13:13
At jeg aldri lærer safran Lavkarbo generelt 15 03-11-07 15:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no