Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Min første uke på ketolysedietten

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-11, 18:14   #1
Minimus
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 27
Minimus er på en erverdig vei

Min første uke på ketolysedietten

Nå har jeg vært på ketolysedietten i en hel uke allerede, og synes egentlig det går ganske greit.

Hadde 1,5 "pytondager" i forbindelse med forrige helg, men dette er helt over nå. Kom i ketose samme dag jeg startet og har vært der siden, men merker ingenting til acetonlukt. (Har spurt samboer som heller ikke merker noe). Har ikke hatt noen sprekker.

Den største forskjellen hos meg er at jeg absolutt ikke får i meg mat tidlig på morgenen. Prøvde å være "flink jente" de første dagene, men det endte med at jeg brakk meg mens jeg prøvde å få meg frokost. Derfor har jeg nå rett og slett kuttet ut frokost. Drikker heller et par glassm med vann/farris, tar vitaminer/omega 3 samt at jeg tar med meg noen få nøtter som jeg spiser på jobb før lunsj. Det har nå fungert supert i tre dager.

Men så var det de andre måltidene. Jeg er rett og slett ikke sikker på om jeg får i meg nok fett..? Nå skal det sies at jeg ikke veier maten selv om jeg VET at jeg burde, jeg tar ting litt på feelingen, men bruker bare "lavkarbo-produkter" når jeg laget maten + at jeg lager alt fra bunnen av. Kunne noen sett på om dette høres ut som en grei uke?

Lunsjen består av ca 170-200 gram salat (blander da salat, litt agurk, litt paprika, fetaost, skinke, vanlig ost og noen få brune salatbønner), ett egg og noen ganger litt kyllingkjøtt. I tillegg har jeg over rømmedressing på salaten og majones på egget.

Middagene denne uken har vært alt fra hjemmelaget taco, til biff og medisterkaker. Har fløte og rømme i sauser/stuinger/dressinger og alltid noe salat/grønnsaker som tilbehør. Steker i rent smør. Dvs at jeg får i meg adskillig mer fett enn tidligere, men jeg er altså usikker på om det er nok. Fisk står på menyen til helgen.

Kveldsmaten varierer veldig. Er jeg ikke sulten så tar jeg meg kanskje bare noen få nøtter, er jeg sulten så tar jeg meg feks litt middagsrester, litt avokado eller steker meg en lavkarbopølse.

Dvs at jeg noen dager bare får i meg to måltider.

I tillegg drikker jeg masse i løpet av dagen, både vann og farris. Drikker ikke kaffe/te, og har foreløpig kuttet ut alt av brus.

Vekta har jeg vært på, men den er så ustabil at jeg ikke helt vet hva jeg skal tro. Kjøpte den forrige helg, så det spørs nok om det ikke bærer tilbake til butikken for å få byttet den.
Vet at jeg veide ca 85 da jeg startet med kuren. Veide meg i dag tidlig og fikk alt fra 79,4 til 82,8 kg. Har ikke fått meg målebånd enda, så har ikke fått målt meg. Synes muligens jeg kjenner en BITTELITEN forandring på klærne, men dette kan også være en ønsketenkning.
Uansett er det vel mye vann som forsvinner i starten og det merkes/synes vel kanskje ikke uansett?

Nå er i hvertfall den første uken unnagjort og jeg ser positivt på fortsettelsen

Hilsen Minimus som kanskje blir litt mindre snart

Minimus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Andre Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 22:21   #2
Euphita
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: nordvest
Alder: 51
Innlegg: 314
Euphita har en fantastisk aura rundt segEuphita har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Min første uke på ketolysedietten

Så bra du trives med ketolyse da
Ser ut som du får i deg godt med grønnsaker, og det er viktig. Syns igrunn det ser ut som du har nok fett og jeg, men om du legger inn det du spiser på diett.no så får du rene fakta foran deg. Det er helt genialt. Jeg skjønte ikke bæra av det første gangen, men når jeg satt meg litt inni det- fungerer det gull. Og det er igrunn ikke vanskelig heller
Nå legger jeg inn alt jeg spiser hver dag, og da ser jeg på kvelden om jeg må ha mere fett, karber eller proteiner.

Hørtes ut som ei alternativ vekt du har fått deg ja

__________________



Euphita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: prøver meg på egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oppstart av ketolysedietten Karoline123 Ketolysekuren 15 01-08-10 14:16
MIN solskinnshistorie (Ketolysedietten) Nala23 Ketolysekuren 1 14-07-10 21:49
Hvor mye gikk dere ned første uka på ketolysedietten? Nitja Ketolysekuren 25 14-12-08 16:47
Aktiv CLA og Ketolysedietten emma1 Informasjon 1 08-05-08 11:06
Ketolysedietten og Svangerskap Lille Du Lavkarbo generelt 13 22-06-06 08:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no