Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt > Artikler

Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Artikler Artikler om lavkarbokosthold og om helse.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-02-12, 12:53   #1
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere


Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Men forskningen er gjort på to personer i 1930, skriver lege Lars Thore Fadnes.

I en artikkel om lavkarbo for få dager siden hevdes det at lavkarbo ikke gir kreft.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 13:26   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

... men såvidt jeg kunne se så var det ikke et inuittkosthold som ble trukket fram i http://sprek.aftenposten.no/sprek/--...eft-14428.html ?

Derimot så nevnes grønnsaker, frukt og bær som kilde til fibre flere ganger... Det der kaller jeg et stråmannargument.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-02-12, 16:15   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Og hvorfor trakk hun frem studien med kun to stk når det var snakk om hele folkeslag?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 18:43   #4
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Og hvorfor trakk hun frem studien med kun to stk når det var snakk om hele folkeslag?

Du mener han, tror jeg?

Jeg syns denne er veldig fin ....

Noen som vet hvem NNdiet er? Om du er her på forumet vil jeg gjerne ha kontakt...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 19:09   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

....

Noen som vet hvem NNdiet er? Om du er her på forumet vil jeg gjerne ha kontakt...

Vil tro det er Bjørn som har bloggen Natural nordic diet ?

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 19:23   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Vil tro det er Bjørn som har bloggen Natural nordic diet ?

Tusen takk skal du ha.. Bra med hjelpsomme folk

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 19:58   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Du mener han, tror jeg?

Jeg syns denne er veldig fin ....

Noen som vet hvem NNdiet er? Om du er her på forumet vil jeg gjerne ha kontakt...

Takk for at du minnet meg om denne! Det er lenge siden jeg leste den, og nå må jeg nesten lese (og lagre) den på nytt.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 20:13   #8
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Veggpryd, her.

Takk for at du minnet meg om denne! Det er lenge siden jeg leste den, og nå må jeg nesten lese (og lagre) den på nytt.

Aldri så galt at det ikke er godt for noe....han som skrev den artikkelen det dreier seg om i innledningsinnlegget la inn en link til en studie , eller hva jeg nå skal kalle det, som også er vel verd for oss å ta med som bevis for våre argumenter...mange har den nok fra før, men en god ting...osv.

Han la inn en link til en nyere studie om inuitter som bekrefter det vi visste fra før - at det vestlige kostholdet/livsførselen ikke er god for noen...spesielt ikke når karbohydrater kombineres med mye kjøtt og fett som de har i tradisjonen sin fra før...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 20:58   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Aftenposten 1/12-2012 Kildefeil hos lavkarboforkjempere

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Du mener han, tror jeg?

Ja, jeg mente visst han. Trodde det var Mette Helvik Morken som sa dette, men det var visst bare en referanse til en annen artikkel.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hennesrittet 2012 nellie Trening 78 02-06-12 19:05
Ryp 2012 Aline Trening 171 10-05-12 22:28
Februarstartertråd 2012 bjorg Lavkarbo generelt 43 28-02-12 12:13
Januartrening 2012 ToreH Trening 408 01-02-12 18:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no