Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-07, 22:40   #1
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

... har blitt helt sprø! Gikk tilfeldigvis på vekta etter to dager og ble så happy da jeg hadde gått ned to kilo! Men da måtte jeg jo liksom sjekke hele tida nå da... Og til morran i dag hadde jeg gått opp 200 gram siden i går og blei skikkelig deppers! Enda jeg vet jo at det ikke betyr en dritt!!! I sta' måtte jeg ta en titt etter at jeg hadde tissa, så nå håper jeg inderlig at klærne mine veier minst 800 gram.... (Jeg sa jo at jeg hadde blitt sprø!!! )

Offisiell veiedag er mandag, så nå skal jeg klare å holde meg frem til det! *svært bestemt*

Kanskje jeg må pakke vekta ned i kjelleren og bare ta den opp hver mandag morgen....

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:44   #2
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Det er ikke lurt å bli hekta på vekta altså.. Min erfaring er at rett før litt større jump nedover så går vekta litt opp og da blir man desperat pga vektøking.... Tantebesøk, vannansamling og annet kan drive en til vannvidd og gjøre en på gråten.

Om du ikke kan la vær å veie deg så pakk den bort eller send den til loppis!

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 22:57   #3
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Om du ikke kan la vær å veie deg så pakk den bort eller send den til loppis!

Hehe Loppis er vel litt drøyt, vel??? Ellers helt enig med deg... Får prøve å legge den litt bort i et skap eller noe, så jeg ikke ser den hver gang jeg går inn på badet...

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:12   #4
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Kast vekta. Gjem den bort. Si til gubben at han skal ta den frem en dag i uken og ellers gjemme den.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:16   #5
safran
Seniormedlem
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 565
safran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snillsafran er virkelig snill

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Du må ikke veie deg så ofte, men det har du vel skjønt av deg selv. Sett vekten på loftet.

safran er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:34   #6
Multi
Medlem
 
Multi sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 116
Multi er ny på veien

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Jeg bare ......må veie meg hver morgen jeg.
Det er det som får meg opp av senga. Ve det er dumt. Sjekker ofte kvelden før for å være forberedt. Hvor teit er det da.
Ja da Sprøøøøøøøø jeg og .

__________________


Multi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-08-07, 23:55   #7
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Veier meg flere ganger om dagen jeg også... Og minimum morgen og kveld. Kvelden for å være forberedt
jeg VET det ikke er bra, men klarer ikke la være..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 00:07   #8
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Jeg er også hekta på vekta. Veier meg hele tiden. Jeg må liksom følge med...

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 00:31   #9
Chia
Medlem
 
Chia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 88
Chia har en fantastisk aura rundt segChia har en fantastisk aura rundt seg
Red face

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Litt letta nå! Godt det ikke bare er jeg som er sprø!

__________________


Tickeren oppdateres hver lørdag

Slanke-blogggen min
Chia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 08:45   #10
LilleRosin
Seniormedlem
 
LilleRosin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 58
Innlegg: 1.244
LilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlysLilleRosin er et fyrlys

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Jeg er ikke hektet på vekt, men veier meg også hver morgen. Dette gjør jeg fordi jeg synes det er litt gøy å se opp og nedturer. Jeg skriver alle data fra morgen veiing inn i ett excell ark, og når jeg er ferdig, så skal jeg prøve å lage ett diagram. De dagene jeg har gått opp, blir jeg litt skuffet da, men vet at de går av igjen, og at det er hormonforstyrrelser, vann eller noe lignende.

__________________


LilleRosin sin journal
LilleRosin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 08:58   #11
nettie
Medlem
 
nettie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 48
Innlegg: 54
nettie er på en erverdig vei

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Multi, her.

Jeg bare ......må veie meg hver morgen jeg.
Det er det som får meg opp av senga. Ve det er dumt. Sjekker ofte kvelden før for å være forberedt. Hvor teit er det da.
Ja da Sprøøøøøøøø jeg og .


huff ja..jeg har det på samme måten..klarer ikke la være å veie meg flere ganger om dagen..har jo blitt helt panisk...å det værste er at det ikke hjelper en dritt..klarer jo ikke se framgang når vekta varierer fra dag til dag...må vel gjemme vekk den dumme vekta...

__________________
nettie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 09:01   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Jeg har på tidligere slankekurer veid meg flere ganger om dagen, og det ble en avhengighet som ikke var noe god. Enda opp med å kaste hele vekta i søppla. Rett og slett fordi det styrte dagen min.

Ny vekt ble innkjøpt (etter gubbens ønske) når vi starta kuren nå. På den betingelse at viss vekta fikk makta over meg igjen, så går den i søpla.
Så jeg veier meg en gang i uka vanligvis. I sommer gikk det 3 uker mellom også

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 10:33   #13
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Men jeg skjønner ikke hva dere skal foreberede dere på ved å veie på kvelden?
Om kvelden så er man som regel tyngre enn om morraen.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 15:50   #14
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Men jeg skjønner ikke hva dere skal foreberede dere på ved å veie på kvelden?
Om kvelden så er man som regel tyngre enn om morraen.

Ja, men etter å ha veide seg morgen og kveld en stund så danner det seg et visst mønster. Vet ca. hvor mye tyngre jeg er på kvelden. Og hvis man veier ca. like mye på kvelden som man gjorde på morgenen, er det jo temmelig sikkert at man har gått ned til neste dag
Sier ikke at det er bra, altså, kommer bare med den forklaring..

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:14   #15
Villemo
Sperret
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 74
Villemo er ny på veien

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Hei!

Du er ikke alene! Jeg er også vei-oman. Men jeg har vært verre før, da veide jeg meg opptil 8-9 ganger per dag. Det var rett før mennene i de hvitre frakkene kom gitt.

Nå har jeg kuttet ned og veier meg hver morgen. Men jeg har en avtale med meg selv og det er; den dagen jeg begynner å bli lei meg for at jeg går litt opp og ned, som jo er litt vanlig, da må vekta vekk. Vekta har imidlertid vært hos mine foreldre på sommereferie, (siden juni) og kom hjem sist mandag da jeg begynte på Ketolyse. Ferien kom pga at jeg lot humøret påvirkes for mye av vekta.

Huff, men det er bare fordi jeg blir så himla glad når det går nedover. Da tenker jeg woo hoo!! Spesielt fordi jeg har strevd og strevd dette året, og til ingen nytte. Men nå går det nedover. 3,5 kilo siden mandag. Herlige greier!

Villemo

Villemo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ingen Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:20   #16
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Pia skal ned 30!, her.

Kanskje jeg må pakke vekta ned i kjelleren og bare ta den opp hver mandag morgen....

Hva har du lyst til å gjøre, da?

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 16:40   #17
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Uff, er sånn jeg og. Bor jo nesten på vekta, noe jeg ikke bør gjøre da vekta mi varierer mye fra dag til dag og i løpet av dagen.
Skal veie meg i morgen da det er veiedag, men etter det så tror jeg at mannen min får gjemme den.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Gammel 19-08-07, 18:52   #18
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Det er hundrevis av ting som kan varierer vekta gjennom dagen. Så mange at det ikke engang er mulig å liste dem opp.

Å veie seg hver dag er ille nok, men å veie seg flere ganger til dagen er absolutt IKKE å anbefale. Det skaper unødig stress og frustrasjon og kan faktisk ødelegge vekttapet for enkelte. Stress = stresshormoner = hemmer vekttap.
Bare det faktum at man veier seg flere ganger til dagen er tegn på stress.

Den beste tiden er å veie seg om morgenen med en gang man har stått opp. Gjerne etter å hva vært på do. Det er også viktig at man bruker samme vekt som står på samm sted hver gang. De fleste anbefaler å veie en gang pr uke. Atkins fr så langt som å si at man ikke bør veie seg de første 14 dagene. Men det er jo få som klarer å vente så lenge da.

Om man velger å føre statistikk vil man se at grafen vil se ut som et sikksakkmønster. Dess oftere man veier seg, dess mer sikksakk.

Viktigere enn å veie seg er faktisk å måle. Hos mange står vekta stille mens målene minker !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile

Sist redigert av Nille : 20-08-07 kl 16:32.
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 15:58   #19
Tusta85
Seniormedlem
 
Tusta85 sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.811
Tusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastiskTusta85 er bare helt fantastisk

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Monen, her.

Ja, men etter å ha veide seg morgen og kveld en stund så danner det seg et visst mønster. Vet ca. hvor mye tyngre jeg er på kvelden. Og hvis man veier ca. like mye på kvelden som man gjorde på morgenen, er det jo temmelig sikkert at man har gått ned til neste dag
Sier ikke at det er bra, altså, kommer bare med den forklaring..

Dersom du da blir avhengig av å veie det samme på morraen og kvelden så er faren stor for at du får i deg altfor lite mat.
Man må ikke bli avhengig av vekten. Det er som nille sier en stor stressfaktor, og det ødelegger mer enn man tror.

__________________
Jornalen min
I første omgang...


Tusta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 16:01   #20
Monen
Medlem
 
Monen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Lier
Alder: 40
Innlegg: 403
Monen har en fantastisk aura rundt segMonen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Opprinnelig lagt inn av Tusta85, her.

Dersom du da blir avhengig av å veie det samme på morraen og kvelden så er faren stor for at du får i deg altfor lite mat.
Man må ikke bli avhengig av vekten. Det er som nille sier en stor stressfaktor, og det ødelegger mer enn man tror.

Har da aldri sagt at målet er å veie det samme på kvelden som på morgenen. Du lurte på hva man mente med å "forberede" seg, og det var det jeg svarte på Jeg har nå klart å slanke meg 30 kilo, så tror nok ikke det har ødelagt så altfor mye, selvom jeg vet jeg bør veie meg sjeldnere.

__________________
-13.1 kilo
Monen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Under 20 karber om dagen Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 18:17   #21
nettan
Medlem
 
nettan sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Ålesund
Alder: 46
Innlegg: 386
nettan er ny på veien

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

De to ukene jeg har holdt på har jeg nok gjort det samme selv...TRAVELT!!
veide meg i dag og nå skal jeg ikke veie meg før neste mandag!!
Har lagt vekta på lofftet så den ikke er så lett tiljengelig!!

__________________


nettan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-08-07, 08:14   #22
Tussi jenta
Seniormedlem
 
Tussi jenta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 45
Innlegg: 513
Tussi jenta er ny på veien

Sv: Herregud... Veier meg flere ganger om dagen jeg nå...

Jeg har klart og ikke veie meg i dag. Veide meg i går og la bort vekta, nå skal jeg ikke veie meg før mandag.

Tussi jenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no