Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Lunsj

Lettlaget omelett

Lunsj Har du gode tips til lunsjretter på lavkarbokosthold? Gode erstatninger til den tradisjonelle matpakken? Vi er mange som svært gjerne tar i mot tips.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-11-10, 19:08   #1
Nylivsstil
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 2
Nylivsstil er på en erverdig vei

Lettlaget omelett

Hei! Hadde lyst å dele en oppskrift som hele familen bruker. Visper 12 egg ilag med fløte og heller dette i en langpanne ikledd bakepapir. Har godt med ost på toppen. Stekes i oven i ca. 12 - 15 min på omkring 180 grader. Man kan selvfølgelig også ha grønnsaker, bacon, skinke etc. i omeletten. Ruter den opp med pizzakniv og har den i kjøleskapet. Lettlaget og god både varm og kald!

Nylivsstil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 23:23   #2
Festina lente
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 54
Innlegg: 736
Festina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snillFestina lente er virkelig snill
Thumbs up

Sv: Lettlaget omelett

Kjempegod ide, Nylivsstil!
Da kan en lage opp masse når en har god tid, og ta frem etter behov. Denne skal jeg lage til helgen.

Hvor mye fløte bruker du? 1 ss pr egg eller noe sånt?

__________________


Festina lente er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jobber meg sakte men sikkert inn i ketose etter Ketolysefilosofien :-) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 04:18   #3
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Lettlaget omelett

Jeg gjør også noe sånt. Jeg tar 20 egg, en goood skvett fløte, masse ost, 500g kjøtt og litt purre og paprika i en stor rektangulær ildfast form. 1t på 150 ºC og så er den ferdig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Egg- og rekesalat- veldig lettlaget! tuttifrutti Frokost og kveldsmat 8 17-04-10 02:16
Omelett med en vri Krilys Oppskrifter 2 25-10-09 17:03
Lettlaget gratinerte grønnsaker Gabben Middag 1 08-10-09 14:21
Utrolig god og lettlaget sjokolademousse vharkinn Kake/dessert og snacks 3 05-06-09 21:15
Lettlaget brownie Thomasina Kake/dessert og snacks 37 31-05-09 22:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no