Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 17:03   #51
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Nå har jeg gått opp og ned den samme kiloen lenge lenge.. Var nede på 55 før jul, la på meg et par kilo, og nå kommer jeg ikke lenger ned enn 56, 5 uansett hvor hardt jeg prøver. Er det noen som har erfaringer med 80/80/20 eller Proteinsparende Modifisert Faste? Kan det anbefales å følge PSMF i 10 dager for så å legge om tilbake til generell lavkarbo der jeg holder meg under 50 g kh? Eller bør jeg prøve 80/80/20 alla AnnikaDahlqvist? Noen som har noen tips? Tror kanskje jeg trenger en mer "ekstrem" diett da lavkarbo er vektregulerende og super for de som er overvektige. Nå sikter jeg meg inn på drømmekroppen, og trener masse =)


Du har ikke opplyst noe om hvor gammel du er, men jeg gjetter på at du er svært ung? Med din nåværende vekt i forhold til høyde ligger alt til rette for at du kan leve et sunt og langt liv. Velg et eller annet lavkarbokosthold som passer deg bra. Ikke gå over 50-100 gram karbohydrater om dagen og få i deg masse fett fra naturlig animalsk mat. Hvis du i tillegg er fysisk aktiv - styrketrening er helt konge - vil du få en kropp og helse som er optimal for deg.

Den veien du antyder at du ønsker å begi deg inn på her, vil du egentlig ikke gå. Jeg syns det er en skam at du får anbefalinger om et ekstremt kosthold med altfor lite næring, selv om det kun er for en kort periode. Det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med muskelmasse, og det er lite gunstig for forbrenningen når sulteperioden er over.

Spis sunt, tren moderat, nyt livet og vær fornøyd med en sunn kropp. Drit i venninner som er enda tynnere enn deg selv. Det skal vel ikke være en konkurranse om å være tynnest?


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:04   #52
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Har du forskning som underbygger dette du sier med at det går helt fint ann å leve på en høyproteindiett hele livet?

Det er jo en lavkarbo diett, ikke høy protein diett. Det er mere proteiner enn karber og fett.Kjøtt og fisk er jo veldig anbefalt på lavkarbo kosthold det. Det blir endel grønnsaker og lavkarbobrød også på dette kostholdet. Skjønner ikke hva du mener er usundt med det? Kaloriinntaket er jo normalt også.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:06   #53
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er jo en lavkarbo diett, ikke høy protein diett. Det er mere proteiner enn karber og fett.Kjøtt og fisk er jo veldig anbefalt på lavkarbo kosthold det. Det blir endel grønnsaker og lavkarbobrød også på dette kostholdet. Skjønner ikke hva du mener er usundt med det? Kaloriinntaket er jo normalt også.

Ja, har du noe forskning som underbygger dette, eller er det din synsing?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:09   #54
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg har ikke annbefalt noen å gå på psmf kuren en mnd,jeg gjorde det og syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt,men enig i at sunt er det ikke.Lavkarbo/lavfett er ikke usundt når en får i seg variert med karber 30-70 g,fett ca 30-40 og protein ca 165, og et bra kaloriinntak på ca 1300-2000.Det er et kosthold en fint kan leve med.

Anbefalt eller ikke. Noen vil se på det som en anbefaling og oppfordring når du deler de erfaringene dine. Og når du vet at det ikke er sunt, hvorfor må du da dele erfaringen din i så mange tråder på en slik måte som kan oppfattes som en oppfordring eller klarsignal til å gjøre det samme?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:11   #55
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Aline, her.

psmf er lavkarbo OG lavfett. Så det blir mer som kylling og eggehvite...

Ok. Takk for svar!

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:12   #56
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Selv om du ikke ser på det som en anbefalning, så må du huske på at det er mange som kan lese svarene, som tenker at "går det bra med henne, går det bra med meg". Jeg vet ikke nok om deg til å uttale meg om din fysiske helse, men ikke et normalt menneske har godt av det du har drevet med. Du sier jo selv at det ikke er sunt.
Å kombinere lavfett og lavkarbo er det samme som å frarøve kroppen tilførsel av næring. Det blir ikke noe bedre uansett hvordan du formulerer det!

Lavfett/lavkarbo er sunt slik som jeg formulerer det, det står jeg fast på. Men psmf er ikke sunt, det har jeg sagt hele tiden.Det går bra for en liten periode,men ikke lenge.Jeg svarte på det hun spurte om,og det er ikke å annbefale noen noe. Voksne folk må vel velge selv hva de mener er best for dem .En kjenner jo sin egen kropp best.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:14   #57
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Ja, har du noe forskning som underbygger dette, eller er det din synsing?

Hvorfor leser dere trådene som omhandler lavfett/lavkarbo kurer når dere bare prøver å få til krangler.Det er faktisk en person som startet denne tråden og ønsket svar.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:15   #58
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Så det er ingen som har noe svar til hva jeg kan gjøre? Har testet ut lavkarbo med ulik mengde karbo og fett i en stund nå, men har ikke kommet noen vei.

Det var derfor jeg ville prøve ut 80/80/20 - som jeg ikke har fått noen tilbakemeldinger på enda, eller PSMF. Som en kickstart til å motivere nå som det ikke går veien.

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:17   #59
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Anbefalt eller ikke. Noen vil se på det som en anbefaling og oppfordring når du deler de erfaringene dine. Og når du vet at det ikke er sunt, hvorfor må du da dele erfaringen din i så mange tråder på en slik måte som kan oppfattes som en oppfordring eller klarsignal til å gjøre det samme?

Sier det samme til deg,trådstarter ønsket svar og det fikk hun av meg.Du trenger ikke lese tråden hvis det provoserer deg.Jeg orker ikke å krangle med noen av dere,alle må få mene hva de vil.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:17   #60
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Jeg synes du har fått mange bra svar, blant annet dette:

Opprinnelig lagt inn av Kula

Du har ikke opplyst noe om hvor gammel du er, men jeg gjetter på at du er svært ung? Med din nåværende vekt i forhold til høyde ligger alt til rette for at du kan leve et sunt og langt liv. Velg et eller annet lavkarbokosthold som passer deg bra. Ikke gå over 50-100 gram karbohydrater om dagen og få i deg masse fett fra naturlig animalsk mat. Hvis du i tillegg er fysisk aktiv - styrketrening er helt konge - vil du få en kropp og helse som er optimal for deg.

Den veien du antyder at du ønsker å begi deg inn på her, vil du egentlig ikke gå. Jeg syns det er en skam at du får anbefalinger om et ekstremt kosthold med altfor lite næring, selv om det kun er for en kort periode. Det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med muskelmasse, og det er lite gunstig for forbrenningen når sulteperioden er over.

Spis sunt, tren moderat, nyt livet og vær fornøyd med en sunn kropp. Drit i venninner som er enda tynnere enn deg selv. Det skal vel ikke være en konkurranse om å være tynnest?

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:17   #61
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Så det er ingen som har noe svar til hva jeg kan gjøre? Har testet ut lavkarbo med ulik mengde karbo og fett i en stund nå, men har ikke kommet noen vei.

Det var derfor jeg ville prøve ut 80/80/20 - som jeg ikke har fått noen tilbakemeldinger på enda, eller PSMF. Som en kickstart til å motivere nå som det ikke går veien.

80/80/20 vet jeg ingenting om, men som du skjønner på tråden her er det stort sett enighet om at PSFM ikke er den anbefalte veien å gå.

Har du forsøkt å luke ut partystoppere?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:17   #62
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hvorfor leser dere trådene som omhandler lavfett/lavkarbo kurer når dere bare prøver å få til krangler.Det er faktisk en person som startet denne tråden og ønsket svar.

Fordi vi alle har et kollektivt ansvar her inne, både vi som er moderatorer og medlemmer ellers. At forumet er brukerstyrt er ikke det samme som at det er fritt fram å anbefale (eller hva du nå vil kalle det) helsefarlige kostholdsråd! Det er i fullstendig konflikt med forumets agenda, nemlig å fremme god helse!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:18   #63
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Hvorfor leser dere trådene som omhandler lavfett/lavkarbo kurer når dere bare prøver å få til krangler.Det er faktisk en person som startet denne tråden og ønsket svar.

Prøver å få til krangel? Fordi at jeg spør om du har noe forskning som underbygger det du sier? Jeg er nysgjerrig på om det er noen med peil som anbefaler denne slags kosthold resten av livet, og det må du vel tåle å bli spurt om? Hvis ikke du har noe forskning å vise til, så får du si det isteden..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:18   #64
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Og jeg har på ingen måte blitt villedet av noen svar. Bare hyggelig at folk vil hjelpe! Det er jo det foumet er til for.. Å finne svar på det man måtte lure på... Og det er ikke alltid man er velproposjonert og slank selv om man har normal BMI. Er forresten 25 år.

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:23   #65
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Og jeg har på ingen måte blitt villedet av noen svar. Bare hyggelig at folk vil hjelpe! Det er jo det foumet er til for.. Å finne svar på det man måtte lure på... Og det er ikke alltid man er velproposjonert og slank selv om man har normal BMI. Er forresten 25 år.

Jeg tror ikke du skal satse på at en diett uten noen reell næringstilførsel vil gi deg bedre proposjoner. Og da handler det jo ikke om vekt lenger heller, men fordeling!
Trener du? Hvor lenge har du holdt på med lavkarbo totalt? Har du mange utskeielser? Har du fulgt Atkins etter boken (jfr spørsmålstegnet i kostholdsfilosofiboksen din). Jeg vil tro det er andre ting å ta tak i før du gjør et så desperat tiltak som psmf. Det er også en kjennsgjerning at det går mye tregere med å se endringer når man er nromalvektig.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:24   #66
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Det er da vel mange som lever på et Lavkarbo /lavfett kosthold som er sunt. Det er sikkert mye forskning på det. Det er jo forskning på alt mulig rart. Sånn som jeg ser det så kan man da ikke svare trådstarter om det hun lurer på hvis det ikke er sunt da eller?Men nå må dere bare mene hva dere vil om svarene mine,for jeg har ikke annbefalt noe uansvarlig.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:26   #67
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Sier det samme til deg,trådstarter ønsket svar og det fikk hun av meg.Du trenger ikke lese tråden hvis det provoserer deg.Jeg orker ikke å krangle med noen av dere,alle må få mene hva de vil.

Jeg snakket generelt og ikke bare om denne tråden. TS spurte jo om erfaringer om akkurat dette og da er det forsåvidt greit, dog syns jeg du godt kunne slengt på at det ikke er sunt og at man ikke bør gjøre dette over lengre tid. Jeg snakket om alle de andre trådene hvor du kommer med den erfaringen. Det kan oppfattes som en anbefaling av andre.

Jeg leser de trådene jeg vil, svarer på de trådene jeg vil, og fraråder folk å starte på slike ekstremdietter som er skadelige så mye som jeg vil. Jeg er ingen kranglefant av den grunn.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:26   #68
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Det er da vel mange som lever på et Lavkarbo /lavfett kosthold som er sunt. Det er sikkert mye forskning på det. Det er jo forskning på alt mulig rart. Sånn som jeg ser det så kan man da ikke svare trådstarter om det hun lurer på hvis det ikke er sunt da eller?Men nå må dere bare mene hva dere vil om svarene mine,for jeg har ikke annbefalt noe uansvarlig.

Fakta er, Kari Marita, at kroppen enten bruker karbohydrater eller fett til næringsomsetning. Med såpass lite av noe av delene, så er det ikke sunt! Dette er ikke noe å diskutere, og det er ikke noe vi mener. Det er ikke subjektivt. Nå synes jeg det er på tide at du tar det som sies til etteretning, i stedet for å kverulere i all evighet!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:28   #69
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Det er da mange som har gjort sånn uten å bli syk også kjære deg? Man kan ikke ta til seg alle andres erfaringer, for alle kropper er forskjellige. Noen går jo ikke ned på lavkarbo engang, mens andre raser ned...

Aner ikke om hun er insulinresistens, men denne magen, den har alle i familien.. epleform er vel epleform, trenger vel ikke være insulinresistent fordiom eller? Hun er jo rimelig slank ellers, og jeg kjenner meg igjen der. Jeg har samme magen selv om resten av kroppen begynner å bli rimelig normal..

Det er en grunn til at jeg ble syk, og det er en grunn til at mange reagerer på dette her inne. Jeg sier ikke at alle blir syke, men jueg sier at man kan bli veldig syk. Er det verdt å risikere å bli syk og måtte slite med dette resten av livet?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:29   #70
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

hun skrev jo at hun trener masse, så å si at hun må trene mer blir jo dumt, hun trener jo 4-7 ganger i uken..

Men kanskje feil type trening.. Vet ikke hva hun trener jeg..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:31   #71
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg snakket generelt og ikke bare om denne tråden. TS spurte jo om erfaringer om akkurat dette og da er det forsåvidt greit, dog syns jeg du godt kunne slengt på at det ikke er sunt og at man ikke bør gjøre dette over lengre tid. Jeg snakket om alle de andre trådene hvor du kommer med den erfaringen. Det kan oppfattes som en anbefaling av andre.

Jeg leser de trådene jeg vil, svarer på de trådene jeg vil, og fraråder folk å starte på slike ekstremdietter som er skadelige så mye som jeg vil. Jeg er ingen kranglefant av den grunn.

Ja men hvordan andre oppfatter det jeg skriver kan vel ikke jeg noe for.Da er det de som missforstår det jeg sier da.Å ja jeg er ikke for et høyt fett lavkarbo kosthold, og jeg kommer ikke til å annbefale det heller. Det har jeg min fulle rett til. Ferdig med denne saken jeg nå.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:34   #72
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Det har alltid blitt slått ned på ekstremkurer her inne. Det har alltid vært en policy om at slikt ikke skal promoteres, og det har blitt sagt fra om at det ikke er akseptabelt. Når folk kommer inn her og spør om erfaringer med en ekstrem diett og det svares med utgangspunkt i at dette er en helt grei måte å gå ned i vekt på for en normalvektig person bidrar det til oppmerksomhet rundt denne dietten og flere ønsker kanskje å henge seg på. Vi ønsker ikke et forum som bidrar til spiseforstyrrelser og usunne idealer! Er det så vanskelig å forstå?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:34   #73
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Fakta er, Kari Marita, at kroppen enten bruker karbohydrater eller fett til næringsomsetning. Med såpass lite av noe av delene, så er det ikke sunt! Dette er ikke noe å diskutere, og det er ikke noe vi mener. Det er ikke subjektivt. Nå synes jeg det er på tide at du tar det som sies til etteretning, i stedet for å kverulere i all evighet!

Jeg respekterer det dere sier,men mener ikke det samme som deg/dere. Det var ikke jeg som begynte å kverulere denne gangen,men da slutter vi alle å kverulere da. Men ferdig med denne saken jeg nå.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:36   #74
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Ja men hvordan andre oppfatter det jeg skriver kan vel ikke jeg noe for.Da er det de som missforstår det jeg sier da.Å ja jeg er ikke for et høyt fett lavkarbo kosthold, og jeg kommer ikke til å annbefale det heller. Det har jeg min fulle rett til. Ferdig med denne saken jeg nå.

Merkelig at det er så mange som oppfatter det som en anbefaling da Kanskje det er på tide å se litt på hvordan man formulerer seg i stedet for å legge skylda på at andre misforstår en hele tiden?

Men greit, dette trenger ikke å bli en lang krangletråd igjen, så da har jeg sagt mitt.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 17:37   #75
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg respekterer det dere sier,men mener ikke det samme som deg/dere. Det var ikke jeg som begynte å kverulere denne gangen,men da slutter vi alle å kverulere da. Men ferdig med denne saken jeg nå.

jeg kverulerer ikke. jeg sier ifra for jeg er edd for hva dine anbefalinger og erfaringer kan føre til. Synes ikke du har din fulle rett til å fortelle om en usunn kur og diett. Så jeg håper virkelig ikke vi er ferdig med dette!
Eller, kanskje du er ferdig med å spre erfaringer og dele kunnskap som kan være til skade for andre?

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 22:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 18:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 17:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 18:30
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 19:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no