Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

On the Highway to ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-11-09, 09:26   #1
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei
Cool

On the Highway to ...

Ligget på rundt 130 kg de siste to månedene, til tross for WII fit trenerens oppmuntringer og forslag... Siste dressksjorta jeg kjøpe måtte jeg på tjukkas Dressmann for å finne stor nok... Hrmpf.

Ketolyse anbefalt av venner og kjente... (Bok handlet, remedier handlet)

3dje dagen sånn ca, går litt opp og ned, kroppen føles litt snål... Promper mindre!(glad samboer) OG syns avføringen har vært bedre en På lenge, men reprise på trege ting i gårt kveld. Tisset på pinne for første gang og var gravid (Nei... det var feil kjønn og pinne) fikk litt mellom rosa og mellomste lilla utslaget...

Har vært litt slapp med treninge de siste to ukene fordi jeg har blitt valpe pappa og tror vofferten vil gå berserk om jeg hopper og spretter rundt på WII boarded.

Stor utfordring at jeg bor i Nederland for tiden... Savner Norsk hvitost.

Ikke veid meg siden jeg startet... skal bli spennede å se fremover.

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:34   #2
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: On the Highway to...

Opprinnelig lagt inn av FFF, her.

Tisset på pinne for første gang og var gravid

Hahaha, DA gjør du noe feil iallefall!

De fleste føler seg litt "snåle" i starten siden det er nytt for kroppen at den ikke får karbohydrater og må brenne fett, men det går over. Utslag på stix er utslag, hvis den bytter farge så er du i gang!

Lykke til!

ps. Har de virkelig ikke god ost i Nederland?

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 09:50   #3
Linda Kristin
Medlem
 
Linda Kristin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Askim, Østfold
Alder: 44
Innlegg: 130
Linda Kristin er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Hei og velkommen FFF.

Så moro at du er "gravid"..hehe..

Jeg er 1 uke ut i kuren og kjenner igjen det du beskriver med kroppen. I begynnelsen følte jeg at kroppen på en måte prøvde å kvitte seg med alt det avfallet som kom fra min tidligere dårlige kost. Nå, ca 1 uke etter oppstart, føler jeg meg ganske pigg. Følelsen av å spise seg mett uten å være stappet er deilig.

Lykke til videre og stå på.

__________________

Linda Kristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Sunn fornuft og ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:13   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: On the Highway to ...

Velkommen og lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:16   #5
ketto
Medlem
 
ketto sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 261
ketto er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Hei og velkommen Følte selv det samme som deg i starten. Litt hodepine osv. Men, tror det blir samme reaksjon når en ikke skal ha kaffe som med karbohydrater. Kroppen er vant til å få det. Men det gir seg heldigvis!!

Blir spennende å følge deg nedover!

Jeg har også wii fit. Kjøpte også wii fit plus og det er enda bedre!! Betalte 199 for det da. Så det var en ok pris

Lykke til!!

__________________
Vil i gang etter pause og kilo på 😔
ketto er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:19   #6
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Er masse ost i nederland... men jeg har alltid vært proteksjonisitsk ostespiser...
Syns Jarlsberg og den genersike Norske hvitosten er god...

Jeg har forsåvidt innsett at jeg må stå over Øl en god stund fremover (noe som kanksje har større sammenheng med de 130 kiloen en all den kortbisonen legen sprøytet i meg i forfjor...)

Men hvordan er det med cognac til kaffen? whiskey?

Er også glad i tomater, men fant ikke noe om hvor skumle de er i boka.
Burde jeg stappe i meg andre kosttilskudd en de som Torkil er så gem å selge oss?

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:27   #7
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: On the Highway to ...

Hei og velkomen!
Det er då plenty god ost i Nederland vel, om du likar jarlsberg? Kva med Maasdam? Leerdammer? Jauda, er glad i Norvegia eg også, men den er ikkje eit SÅ stort sakn når det fins då mykje anna godt på ostefronten her! Har dilla på vanlig Maredsous for tida, den får du sikkert der også.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:30   #8
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: On the Highway to ...

Alt brennevin, utenom likører er bra. Til og med rom, som jo er laget på sukkerrør. Men obs obs, hvis du liker å ta mer enn ett glass bør du være klar over at du blir mye fortere brisen.

Kortversjonen:
På vanlig kosthold bruker kroppen glukose + alkohol når du drikker,
i ketose tar den bare opp alkohol når det finnes tilgjengelig.

Er forøvrig ikke anbefalt å drikke noe den første måneden for ikke å bremse fettforbrenningen.

Her er en tråd om dette: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=5185

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 10:49   #9
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Hokay... Ittno brunsprit til kaffin i kveld...
Nå er jeg jo i Nederlad, så det finns jo altids andre alternativer for "fest"... men jeg har hørt at man kan få etekick av sånn, og det er nok heller ikke så lurt

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 13:07   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: On the Highway to ...

Velkommen så mye!

Men du, her sitter jeg i Norge og den beste osten jeg vet er ekte hollansk gauda, så kremte, fet og full av smak. Norveiga er smaksløse greier i forhold

Men, vær litt obs på at alkohol stopper fettforbrenningen mens kroppen bruker opp alkoholen. Men jeg har nå fint kunnet ta meg et glass eller to av vin med minst mulig restsukker i ( holder meg til den med 5g eller mindre pr liter).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:22   #11
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Har begynt å kjenne suget.... men jeg vet ikke etter helt hva. Har vært rimelig slapp med slike ting som å lage spesielle retter (men den første middagen jeg lagde som start var god. Ovnsbakte svinskotteletter med brocooli, sopp, salat, grønne bønner og crem fresh saus var veldig god....) Men har slusket litt i dag og i går, spiser litt kjøtt og ost + agurk når jeg er sulten liksom. Ikke no mer en det.

Sanrt halvveis igjennom den andre flasken med mineral vann... Føler ikke noe spesielt ubehag eller hodepine. Men alt er ukentlig litt snålt...
Kjæresten har lovet å lage omelett med bacon, sopp, brokkoli og ost...
Høres fortsatt godt ut

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 17:32   #12
mamma87
Medlem
 
mamma87 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: trondheim
Innlegg: 412
mamma87 har en fantastisk aura rundt segmamma87 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: On the Highway to ...

tror ikke grønne bønner er ketolysemat.

lykke til videre

__________________
mamma87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 19:20   #13
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Sto i boka... men jeg har blitt litt skeptisk jeg også... HVordan er det med tomat?

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-11-09, 20:19   #14
Shooterr
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 63
Shooterr er ny på veien

Sv: On the Highway to ...

Opprinnelig lagt inn av FFF, her.

Sto i boka... men jeg har blitt litt skeptisk jeg også... HVordan er det med tomat?

Tomat går bra, i hvert fall i moderate mengder. Spiser selv 4-5 cherrytomater om dagen på ketose.

__________________


Shooterr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:19   #15
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Ser på matvaretabellen at grønne bønner inneholder 3,5 gr kh pr 100gr, så det skulle jo gå fint å spise...

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:26   #16
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Whooo....

Vært ekstremt flink i dag (blandt annet logget meg på her, og påbegynt 1,5 liter med mineralvann nr 3.) Men KRISE! (kanksje)

Var på et lokalt studetn arrangement for skandinavisk studenten her i nederland, og dro på pub med dem etter på for en øl eller noe... var flink og bestilte kaffe. Kaffen kom og jeg pratet med hyggelige mennesker. Oppdager pluttselig at jeg har dyttet en halv sukkerbit i munnen . Klarte diskre (Isj) å gå på do og spyttet ut blandingen av kaffe og sukker... men jeg tror jeg også hadde spist den andre halvparten først... sukk. Får tisse på pinne i morgen tidlig også

Men... jeg er litt stolt over at jeg i allefall ikke valgt: Å nei nå er alt ødelagt så nå kan jeg drikke masse søt øl alikevell løsningen...

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 00:44   #17
Thaleia
Medlem
 
Thaleia sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 116
Thaleia er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

En sukkerbit veier vel ca 2-3gr så den helt store skaden er det vel forhåpentligvis ikke. Syns du var flink jeg som holdt deg unna ølet og velkommet hit forresten. Mye bra å finne her inne.

__________________





Thaleia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å redusere karbohydratene nok en gang Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:18   #18
jvb
Seniormedlem
 
jvb sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Kristiansand
Alder: 47
Innlegg: 634
jvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlysjvb er et fyrlys

Sv: On the Highway to ...

Opprinnelig lagt inn av FFF, her.

Men... jeg er litt stolt over at jeg i allefall ikke valgt: Å nei nå er alt ødelagt så nå kan jeg drikke masse søt øl alikevell løsningen...

Så bra

__________________
You think it's FOOD you're eating?
jvb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: IF - LCKD Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 08:38   #19
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: On the Highway to ...

Opprinnelig lagt inn av FFF, her.

Får tisse på pinne i morgen tidlig også

Det er ingen vits i å bruke stixene om morgenen, det er to timer etter dagens siste måltid som er det beste tidspunktet å måle på.
De fleste kan ha ketoner i urinen etter en natts faste, men de er ikke i ketose av den grunn .
Ellers synes jeg at du var flink!
Å legge om kosten og livet sitt er 95% vaneendring og det vil være mange ganger at man trør litt feil. Det er da det gjelder å ikke tro at alt er tapt, men fortsette med det nye, gode livet sitt

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:27   #20
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Oki, Tisse senere i dag altså
Kroppen føles enda litt snodig, men ikke på noen utpreget negativ måte. Definitivt ingen morgen flatulens behov i dag. Kjæresten begynner å like kuren mer og mer...
Fikk endelig funnet frem WII-fiten igjen og tok en rolig økt påe ca 35 minuttet.
Bikkje kreket syns nok det var litt merkelig det matfar holdt på med, men etter å bitt meg litt i tærene mens jeg holdt på med Hoolahoops, fikk jeg stort sett være i fred.

God start da, har gått ned 2,3 kilo de siste 14 dagen (siden jeg veide meg sist) Har ikke gått inn for ketolyse før i de siste dagene dog, så hvem vet...

Forøvrig,
Takk vor alle svar, tips og velkomster så langt!

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 09:37   #21
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Hehe, liker ikke bikkja hoolahoops? (hva nå det enn er)

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 10:37   #22
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: On the Highway to ...

Hoolahoops er rockeringtreninga på Wii fit! Kan tenke meg det ser noko snodig ut at matfar står der og gjer heller rare krumspring "i lausa lufta"

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-11-09, 16:00   #23
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Åja, hehe.

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 07:41   #24
FFF
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 8
FFF er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Grynt...!
Så sa det stopp og vekta stagnerete eller går litt opp før den tar et tak ned igjen. Jeg vet jeg spiser mindre og har ikke drukket øl på snart to uker ...
Mystisk....
Har lest litt rundt på forumet, og erfart at den dagen jeg spsite den feitesete maten var den dagen jeg tror jeg gikk med. Så det må mere fett til i første omgang. (Trur eg) Oppdaget også at jeg muligen spiser litt mye karb i form av ymse grønnsaker? (Har funnet en del fine saltamixer som er gode med 3-4g karb per 100g) Har glemt å regne karbene i egg...

Trener fortsatt minst en halvtime hver dag, men det er ikke blodtrening men blir rimelig svett. (sitter ellers fora pc'n MYE)

Spiser kanksje mye mat?. Lunsj kan være en omelett med 3 egge, fløte, 200g bacon, 100g sopp, 100g salatmix.

Endringer i den siste uka er at jeg har begynt å drikke en del Cola light og prøvd meg på gresk yoghurt naturell (3,5 karb pr 100) med sukker fris saft sirup. Ganske godt faktisk... vannskeligå begrense eg til 200g....

SPiser middag med kjøtt (Har egentlig ikke veid, bør vel kanskje det...) og enten salat eller grønnsaker som rosenkål (fryst) Broccoli osv.
Er ikke forkost mennesek men prøver å spise litt for å få igang systemet hver morgen.
Drikker en del kaffe....

Har ikke sprukket med noe så langt og syns det er greit så langt. Ingen akutte savn (Ikke etter øl en gang)
Men så står jeg her og ser nåla vibrere litt opp og litt ned. Har tatt av ca 3.4 kg på diete siden jeg startet 3-3 uker sisden. Men nå er det litt frust.

Spiser jeg for mye Karb? (Har stort sett lyse utslag, men jeg drikker mye vann, er det noen kilder til sukker jeg ikke har fått med meg?

Spiser jeg for lite Karb?

Spiser jeg for mye mat?

Spiser jeg for lite fett?

Hmmfff....

I dag skal jeg prøve å være bevist, telle karb og veie ting nøye. Satser på mer fett variabelen først.

FFF er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-09, 14:40   #25
Anom
Seniormedlem
 
Anom sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Ved Mjøsa
Innlegg: 595
Anom er på en erverdig vei

Sv: On the Highway to ...

Kan ikke svare deg på annet enn egg.
Er ikke mye karber å regne der.

http://ketose.no/den-store-matvaretabellen/egg/egg.html

Anom er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no