Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Har jeg begynt riktig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-01-06, 00:08   #1
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Har jeg begynt riktig

Jeg venter fortsatt på Skaldemann boken min. Men, har satt i gang selv så lenge. Men, ble med ett usikker ang kalorier. Jeg mener å ha lest et sted her inne at man ikke skulle tenke på dem. Så jeg har spist masse jeg. Så jeg bare lurer på om dette høres riktig ut.

Mandag.
Frokost. Masse backon i en omelett med fire egg

Middag 3 Svine kotletter med 1 stekt tomat.

Kvelds 2 svine kottletter med 1 tomat.

Tirsdag.

Frokost. Masse backon i en omelett med fire egg

Middag 0,5 kg kjøttdeig med ørlite taco pulver. rømme og to blad salat

Kvelds. Stekt medisterdeig med litt paprika, litt jarlsbergost,og 1 boks sopp.

Går dette rett i ulykka. Eller kan dette faktiskt bidra til at jeg taper vekt.

Drikke. Bare vann i går. Men, to kaffekopper i dag.

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 00:38   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg begynt riktig

Du er på rett kjøl!

Men prøv å få både karber, proteiner og fett inn i hvert måltid (balansert) - så hva med å putte f.eks en avocado inn i frokosten (inneholder masse sunt fett)?

Jeg mener medisterdeig inneholder endel karber, men mulig jeg tar feil..

Og en halv kilo kjøttdeig synes jeg kanskje var i meste laget på ett måltid - hva med å spare 150 gram av det, til et mellommåltid? Det er begrenset hvor mye protein kroppen klarer å ta opp i hvert måltid (mener det er rundt 30 gram = 150 gram kjøtt)

Husker du å drikke nok vann da? Regner med at om du fortsetter slik som nå, vil kroppen komme i ketose - og da er det viktig med vann, OG kalium-tilskudd.

Mye å huske på

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 00:46   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg begynt riktig

Husk også på at variasjon er viktig! Både for helsen, og smakens skyld.

Når du har spist egg og bacon til frokost en uke, så klarer du det IKKE den 8. dagen..

Prøvd cottage cheese? Fin proteinkilde, men magert, så ta en skje med olje ved siden av (f.eks udos, eller lignende.)

Avocado med reker og majones..?

Eggesmør til torsk? Med litt friske grønnsaker ved siden av. Laget på et blunk

Kyllingfilet marinert i yoghurt og urter/krydder, med stekt paprika?

Masse nam man kan lage

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 01:24   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Har jeg begynt riktig

Velkommen Andersdupp!
Jeg har ikke helt klart for meg hvordan Skaldemann dietten er, men jeg vil tro at du bør lese boken hans før du starter opp.
Fortell oss hvordan det går med deg. Det blir spennende å følge med deg her i forumet!
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 09:56   #5
GINOK
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 58
Innlegg: 24
GINOK er på en erverdig vei

Sv: Har jeg begynt riktig

Hei Andersdupp

Du har kommet igang ja. Ligner veldig mye på det som jeg spiser for tiden. Innslaget av egg og bacon har vel vært litt hyppigere i min kost da jeg er glad i det. Selv har jeg kommet til dag 10 og kjenner at jeg ikke har lagt på meg ihvertfall. Dette går riktig vei. Lykke til :-)

(Har du fått tak i boka til Skaldeman foresten. Jeg er snart ferdig med å lese den. Meget bra og fengende bok.)

GINOK

GINOK er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig karbohydrater Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 09:58   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg begynt riktig

Syns det ser veldig greitt i forhold til Skaldemanns filosofi, men på sikt vil du gjerne se at det kan være greitt å kutte litt ned på porsjonsstørrelsen. Litt vel store syns jeg.

Skaldemann kommer sikkert innom en tur, han vet best !

Lykke til videre !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 10:13   #7
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Har jeg begynt riktig

Opprinnelig lagt inn av Nille

[font=Comic Sans MS][color=purple]Syns det ser veldig greitt i forhold til Skaldemanns filosofi, men på sikt vil du gjerne se at det kan være greitt å kutte litt ned på porsjonsstørrelsen. Litt vel store syns jeg.


Hej på er!

Det är en bra kommentar från Nille.

1. Du har startat alldeles rätt. I steg ett handlar det om att tända fettbrasan. Allt annat är oviktigt.

2. I ett senare läge blir det aktuellt att balansera matintaget så att du hela tiden äter mest dietfett men också en smula kroppsfett. Men det behöver du inte bekymra dig om nu.

3. Jag skriver utförligt om detta i boken. Fortsätt som du gör nu, strunta i vågen och läs hela boken ordentligt. Sen vet du vad det handlar om.

Lycka till!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-01-06, 16:58   #8
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Sv: Har jeg begynt riktig

Tusen takk alle sammen. Godt å vite at jeg er på rett vei. Og i dag lå sannelig boken i postkassen også. Så nå skal jeg lese Skaldeman så øyet blir vått.

Bare for å sjekke. Medisterfarse er uten karbohydrater det vel? Jeg tolket det i allefall dithen da jeg kom over et exel ark her på siden.

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 01:29   #9
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Har jeg begynt riktig

Medisterfarse er vel medisterdeig med mel i

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 02:24   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg begynt riktig

Opprinnelig lagt inn av andersdupp

Medisterfarse er uten karbohydrater det vel? Jeg tolket det i allefall dithen da jeg kom over et exel ark her på siden.

MedisterDEIG har ikke karber, men medisterFARSE er som Trolljenta sier, blandet med bl.a. mel og inneholder 5-6 karber pr 100 gram - alt etter hvordan blandingen er.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 11:21   #11
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Har jeg begynt riktig

Opprinnelig lagt inn av Nille

MedisterDEIG har ikke karber, men medisterFARSE er som Trolljenta sier, blandet med bl.a. mel og inneholder 5-6 karber pr 100 gram - alt etter hvordan blandingen er.

Aah.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 14-01-06, 17:14   #12
andersdupp
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2006
Alder: 52
Innlegg: 10
andersdupp er på en erverdig vei

Sv: Har jeg begynt riktig

Takk for svar. Jeg var neimen ikke klar om den forskjellen jeg, mellom farse og deig.

Det leder jo selvsagt til et nytt spørsmål fra meg. Skaldemann opprerer med forhåndstall. Og på min farse har jeg funnet ut at det er en fordeling pr 100 g som er slik. karboh. 5g protein 9,5g og fett 20. Dette gir jo et forhåndstall på 1,38 /1(jeg tror i allefall at jeg har regnet ut det riktig. 20/14,5) Dette er er iflg Skaldemann et fint forhåndstall for folk som vil fort ned. Så jeg tror at man kan spise medisterfarse og likevell gå ned. Er dere enig i det.

Kan godt få en kommentar på utregningen min også. Får når jeg regnet på seter rømme fikk jeg et forhåndstall på hele 9,21/1. 1,5 k 2,2 protein og 27g fett per 100 gram. Jeg gjør dette riktig vel?

Har vært meget flink siden mandag. Og spist kosten som er nevnt før i tråden hele uken. Innbefattet medisterfarse. Vekten har ikke sunket noe ennå. Men, jeg har forstått at det tar litt tid for kroppen før en går ned. Så jeg står på jeg. *S*

andersdupp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: på leting Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavt stoffskifte MHM Stoffskifte / hormonproblemer 64 18-03-07 16:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no