Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Påskekake- suksessterte!

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-11, 21:20   #1
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Påskekake- suksessterte!

Jeg baket denne i dag! Nam!!!

Bunn:
- 250 g. nøttemasse (vi bruker ofte paranøtter)
-5 eggehvitter
- 2 ss sukrinmelis
Bland eggehvitter og melis lett sammen og ha i nøttemassen. Ha alt over i en form og stek det i bunnen av ovnen på 180 grader i 15 min.

Gul krem:
- 5 eggeplummer
- 1 dl fløte
- 1 ss sukrinmelis
- 75 g. usaltet smør
- 75 g. meierismør
- 1 ts vaniljepulver
Bland plummer og fløte i en kjele og varm til det blir en tykk røre. Rør hele tiden og ikke la det koke, da vil det dele seg. La røren stå å hvile et par minutter på benken. Bland inn smør og vaniljepulver tilslutt.

Når bunnen og eggekremen har blitt kalde har man kremen over bunnen og vips så er man ferdig!

ca 12 karbs i hele kaka.

Jeg brukte litt mer vaniljesukker og sukrinmelis i kremen.

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:13   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Påskekake- suksessterte!

mmm denne må jeg prøve, ser ut til at jeg har alt liggende allerede Men det går vel greit å bruke mandler eller hasselnøtter i bunnen? har ikke paranøtter enest.
Og det går greit å bruke sukrin i stedenfor sukrinmelis? evt "kverne" det..

Jeg laget 'gulkake' med sukker 1 gang for lenge siden og den ble så failed at jeg er litt flau :P Håper det går bedre med denne og 12 karbo er jo ingenting på ei hel kake!

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 22:24   #3
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Påskekake- suksessterte!

Av erfaring anbefaler jeg litt flytende natreen for å balansere den litt "kalde" sukrinsmaken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-04-11, 23:50   #4
Nunne Mor
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 50
Nunne Mor er på en erverdig vei

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg brukte mandler, kjempe godt! Sukrin blander seg ikke like godt som melisen, jeg ville nok holdt meg til melis vs sukker.

__________________


Nunne Mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo som passer helsen min ;) Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 00:24   #5
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg brukte en blanding mellom mandler og hasselnøtt jeg, og jeg blendet sukrin til det ble melis, fungerte kjempebra og kaka ble kjempegod. Litt mild smak for samboer som er høykarbospiser.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 14:24   #6
maynard
Medlem
 
maynard sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 133
maynard har en fantastisk aura rundt segmaynard har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg lager "ofte" suksessterte. Men er det ikke vel lite søtning?
Bruker en blanding av sukrin (melis) og splenda. I orginale oppskrifter er det ofte 125-150g sukker i bunnen, og det samme i kremen.

maynard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-jevnt blodsukker Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 17:11   #7
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Påskekake- suksessterte!

Opprinnelig lagt inn av maynard, her.

Jeg lager "ofte" suksessterte. Men er det ikke vel lite søtning?
Bruker en blanding av sukrin (melis) og splenda. I orginale oppskrifter er det ofte 125-150g sukker i bunnen, og det samme i kremen.

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Ser andre oppskrifter med mye mer søtning.

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 17:30   #8
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Påskekake- suksessterte!

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

Skulle akkurat til å spørre om det samme. Ser andre oppskrifter med mye mer søtning.

Man kan kanskje smake seg fram? Det gjør ihvertfall jeg Smaker hele tiden jeg! *ler*

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 17:32   #9
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Påskekake- suksessterte!

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Man kan kanskje smake seg fram? Det gjør ihvertfall jeg Smaker hele tiden jeg! *ler*

God idè

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 18:56   #10
Saphire
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 126
Saphire er på en erverdig vei

Sv: Påskekake- suksessterte!

Spør det samme her som i to andre tråder. Kan sukrin byttes ut med stevia?? Har overhode ikke sukrin og jeg skal lage en kake til i kveld.

__________________


Saphire er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 20:25   #11
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Påskekake- suksessterte!

Denne kaka i høykarbo versjon er en av mine absolutte favorittkaker!!! Har prøvd å lage den lavkarbo m Splenda en gang og det bli IKKE bra...Kanskje jeg skal prøve på nytt nå som jeg har Sukrin / Sukrinmelis....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 02:57   #12
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg laga denne i kveld, men jeg ble skuffa. Lett å lage og grei på alle måter men den ble for tam for meg, dessverre.
Enstemmig dom fra gjengen min var at det er for lite smak
Neste gang går jeg tibake til mi oppskrift selv om det er mer karber der. Vil heller ha et stykke som smaker mye enn flere som smaker lite.

I min variant bruker jeg 1/2 dl sukrin, 1 knivsodd stevia og 1 strøken ss sukker både i bunnen og i kremen og da smaker den som suksessterte pleier.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 03:03   #13
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg tror min kake ble god fordi jeg brukte søte nøtter, som hasselnøtter og mandler i bunn og som topping. Jeg pyntet også med litt sjokolade som dere ser på bildet lengere oppe, og det hevet smaken mye!
Men som sagt, for de som er vandt til sukker, så blir den nok ganske tam.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 00:39   #14
Randy69
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 11
Randy69 er på en erverdig vei

Sv: Påskekake- suksessterte!

Jeg brukte Tagatesse som har ikke samme rare ettersmak som andre sukkererstatninger- Dessuten brukte jeg gresskarkjerner pga mandelallergi og soyafløte pga melke allergi. Synes at kaken smaker utrolig godt
Min oppskrift

Mandelbunn (ref.mat.no)
5 eggehviter
75 g tagatesse
150 g gresskarkjerner (madel eller andre nøtter er ok)

Suksesskrem (uten melk)
5 stk Eggeplommer
50 g Tagatesse
1 dl kremfløte/aprosoya (mindre karbo!)
1-2 ts Vaniljesukker ev frø fra vanilje stang
100 g melkefri margarin
opprinellig oppskrift: http://www.allergikokken.no/oppskrif...zFa1c.facebook

Randy69 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Suksessterte guro Bakst 44 26-10-10 23:00
Suksessterte Svadadama Kake/dessert og snacks 15 13-07-10 02:06
Påskekake inspirert av Gerd Løvetann Kake/dessert og snacks 12 16-04-09 15:11
Suksessterte Millsi Oppskrifter 14 09-01-08 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no