Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Barns kosthold

Bento-matpakker

Barns kosthold Et karbohydratkontrollert kosthold er det optimale for alle - også for barna våre!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-11, 09:43   #1
Yatta!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 22
Yatta! er på en erverdig vei

Bento-matpakker

Bento er en japansk "matpakke" tradisjon. Jeg ser at flere her inne på lavkarbo-forumet har skrevet litt om det. Mer sunn mat!

Ble litt inspirert da jeg leste om den usunne maten som ble levert på skolen i en tråd her inne.

Så kanskje poste bilder av sunne matpakker/mat man har sendt med poden til skolen/bhg ? Vet at det nå er sommerferie for mange, men kanskje det er nå man har tid til å eksperimentere litt ? I Japan bruker de egne figurer for å forme ris og grønnsaker. På Ikea får man kjøpt mange fine små former som kan brukes i Bento bokser.

Googler du Bento får du veldig mye opp, både som linker og bilder.
F.eks:
Just Bento
J-list
Neo Tokyo i Oslo er positive til å importere flere typer Bento bokser hvis interessen er stor. De har allerede noen, men da jeg var innom synes jeg Hello Kitty bentoene var altfor små.

__________________
Yatta! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:35   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bento-matpakker

Jeg kjøpte en bento-boks som ser omtrent slik ut:
http://www.ebay.co.uk/itm/Lock-Lock-...item84b738aaa6
Min er med japansk kirsebærtremønster på og så jo rettelig så lekker ut, men den er så altfor liten til å være stor nok . Bruker den en sjelden gang, men da har jeg med en boks i tillegg.

De eggeformene synes jeg er kjempefine og bruker de ofte for å bare piffe opp en vanlig matpakke.

Japansk lunchbokskunst ser helt fantastisk ut, men det var dette med å få tid til å gjøre det da (selv om jeg tror at det går fort hvis man først har lært seg kunsten)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 10:44   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bento-matpakker

Mange inspirerende bilder i denne tråden!
Og litt om barns matpakker i denne!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 12:46   #4
Yatta!
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 22
Yatta! er på en erverdig vei

Re: Bento-matpakker

Supert! Nå ble ihvertfall jeg inspirert Takk for tips!

__________________
Yatta! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-07-11, 23:13   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bento-matpakker

Kjempefine paleo-matpakker med bilder her:
http://primalkitchen.blogspot.com/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 01:22   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bento-matpakker

Her er enda en variant!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 09:58   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Bento-matpakker

Ah - my bad - det var boksene,.ikke innholdet du ønsket innspill til? Sjekk disse:
http://lunchopolis.com/
http://www.laptoplunches.com/
http://www.lunchsense.com/home/lun_1..._box_sets.html

Man finner også mye fint på ebay om man søker på bento lunch...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 04-07-11, 10:00   #8
Bonus
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 70
Bonus er på en erverdig vei

Sv: Bento-matpakker

Aaah.. Det var da et knall tips.. Det passer sykt bra med at jeg skal til Japan om to uker

Bonus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon :) Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:37   #9
LadyLike
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Bento-matpakker

Jeg kjøpte meg Laptop lunsh bento matboks og per i dag bruker vi de små boksene inni til ungene i barnehagen slik at de får litt forskjellig mat.

Når jentene blir store og går på skolen skal de få seg en slik hver, også lager vi matpakken ferdig om kvelden sammen med jentene. Slik kan de være med å bestemme hva de skal ha i matboksen, hjelpe til og dermed forhåpentligvis gleder seg til lunsj

Jeg husker at jeg alltid hatet matpakke og kastet den for det meste, brødskive ER kjedelig i lengden!!

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matpakker til skolen kamp Barns kosthold 4 12-09-10 11:44
Fastfood og glemte matpakker Svirre Spørsmål og svar 23 09-09-09 08:53
Matpakker slave Ketolysekuren 12 26-09-07 00:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no