Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese...

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-02-04, 11:18   #1
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Question

Ned 0.6 kg fra igår tross fløte og cottage cheese...

Jeg hadde egentlig bestemt meg for å ikke gå på vekta idag, men ettersom det plutselig ikke ble "lov" med cottage cheese eller fløte(mer enn 2-3 ss) måtte jeg! Jeg ville se om gårsdagen hadde "straffa" seg...
Men det hadde gått bra! Jeg hadde mistet 0.6 kg..klart det kan være tilfeldigheter, men...

Ble litt deppa..nå som jeg hadde "funnet" noe som smakte godt og kunne brukes som frokost..(cottage cheese) sammen med egg(variasjon)...

Det som forundrer meg er alle dere som har gått på intro. en stund..dere har jo gått ned i vekt OG vært i ketose selvom dere i god tro har spist "masse" fløte samt cottage cheese!?

Jeg skjønner ikke noe..hvordan skal folk som ikke har/leser originalen få rede på hva som egentlig er "lov"???

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 11:29   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

Helt enig Cathrine..;-(

Dumt at det viser seg å være så mye grundige basis"feil"
Men som sagt vi har da tydeligis spist og drukket got av ting "som er ulovlige"og gått ned i vekt for det..jeg synes vi bare skal fortsette med det jeg...stanser vekten opp ettrhvert,kan det være lurt å minske/forkaste enkelte matvarer/mengder av dette!!Tror dette er noe vi må føle på selv jeg

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 11:36   #3
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Smile

Hei!

Ja, helt enig...vi får bare kutte etterhvert som vekta stopper opp...
Men det er jo rart at de kan gi ut en bok med så mange feil, som attpåtil er ganske vesentlig!
Men jeg så at Kristian hadde lagt ut et svar om at det ikke var helt sikkert at cottage cheesen her er lik som "der"...og det kan jo stemme!
Går det bra med deg forresten?
Spiste plettene med et egg til frokost idag, og det var kjempe-godt!! De er litt vanskelige å steke, men er du ikke så nøye på hvordan de ser ut så...

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 11:37   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

dersom vi tåler det så er det jo ingenting i veien for å spise det målet er jo å gå ned i vekt eller hva? og så lenge vi gjøre det og samtidig kan kose oss, så what the heck? jeg drikker lettbrus, og spiser fløte og cottage cheese. stiksen er lilla og jeg går ned i vekt. så da kan det vel være det samme

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 11:39   #5
cathrine
Seniormedlem
 
cathrine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Akershus
Innlegg: 692
cathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snillcathrine er virkelig snill
Talking

Yes!!

Hovedsaken er at vi mister kilo!!! -Og DET gjør vi!!!!

cathrine

cathrine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF? Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 11:46   #6
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

ja..enig;O)

Samme her..jeg lurer faktisk på om jeg skal innføre Ryvita igjen..selv om det er i introen ja!Men jeg vet ikke..om jeg skal vente til induksjonen er ferdig!Ikke utslag på stix ennå..og det er tregere enn det som har vært tidligere..da hadde jeg fiolett farge etter 2 dager(selv med knekkebrød)og idag er det 3 dag på induksjonen(uten knekkebrød)og bare en svak rosafarge!Hmmm....
Hva synes dere??er det uhorvelig galt å ta knekkebrøda inn i varmen igjen??(og gg helseklibrød?)tja....
Har ikke prøvd plettene jeg...idag har det blitt nesten en halv eggeomelett med bacon og en kopp grønn te til frokost!Og 3 valnøtter..heeh

ps...hva med å drikke glitre med fersken og lime??Står ikke nevnt i boka..men jeg drikker det for det jeg...med GOD samvittighet ja..

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 12:18   #7
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Grattis !!

Det var jo kjempeflott !!


GRATULERER !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 16:49   #8
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

2-3 spiseskjeer fløte som drikke ja,tilsatt f.eks te eller proteinpulver uten søtningsmiddel eller koffeinfri kaffi.

Mat under spesielle forutsetninger, tillegg 3oz er lik 75 ml fløte og da kan du faktisk tillate deg bortimot 1 dl fløte om dagen tilsammen.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-02-04, 21:09   #9
Inga
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Norway
Innlegg: 1
Inga er på en erverdig vei

Ja, ikke å forglemme at vi er veldig ulike når det gjelder hvor dypt i ketose vi kommer. Noen kan tillate endel mer Karbohydrater og likevel rase ned i vekt. Når man leser i Atkins-boka så kommer jo nettopp dette frem, noen må faktisk nesten eller helt kutte ut karbohydrater de første dagene for å komme i Ketose, mer eller mindre en Fettfase". Da skal man komme i ketose, og når det er gjort kan man innføre karbohydrater igjen..Så dette er jo veldig inviduelt. Man får prøve seg frem, og sjekke med Ketostix.:-).


Klem Ida.

Inga er avlogget   Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no