Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-03-11, 13:53   #1
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Jeg har verdens beste foccacia oppskrift:
1 pakke fersk gjær
1 l vann
20 g salt
1 kg mel

Det er det. Og olje og salt på toppen. Mengden kan deles på 4(slik det er nå fyller brødet en hel langpanne), men jeg vet ikke om det vil være mulig å lage noe lignende dette på lavkarbovis? Jeg har glutenmel, pofiber, jbkm, fiberhusk, xanthan gum og så videre.
Er det noen lavkarbogenier der ute som ser en mulighet for å lage en mer karbovennlig oppskrift? Trenger ikke å være helt skrapt for karbo, vil uansett bare bli laget til spesielle anledninger.
Jeg har prøvd andre foccacia oppskrifter her inne uten å være fornøyd. Lagde dette brødet til familien som kommer på middag i dag, og det lukter så godt Håper jeg kan lage noe lignende en gang som jeg også kan spise!

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 14:05   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Det finnes tre oppskrifter på foccacia her inne, har du sett på de to andre?
Den store brød-lenke-tråden

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:00   #3
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Den linken var jo veldig grei, alt samlet på en side.
Jeg har prøvd to foccacia oppskrifter her inne fra uten at de helt har falt i smak.
Jeg tenkte at siden det stort sett kun er melet her som har karbo i seg, at det kanskje skulle være mulig å erstatte det med noe uten at det skal bli så mye hokkus pokkus

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 15:50   #4
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Jeg har svart belte i gjærbakst men har gitt opp å bake lavkarbo varianter da jeg ikke synes det smaker noe særlig godt…

…mente jeg hadde sett en foccacia variant til og noen har prøvd det ut med KnutteLOFF!

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-03-11, 19:21   #5
Tasja
Medlem
 
Tasja sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 155
Tasja er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Ja, jeg også har alltid vært glad i gjærbakst og vært god på det, men det har desverre måtte legges på hyllen. Jeg skal prøve knutteloffen en gang, alltid kjekt å eksprimentere litt selv om det er litt for ofte det ikke blir vellykket

Tasja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell streng lavkarbo/Atkins Svar med sitat
Gammel 18-03-11, 08:23   #6
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

http://mitthemmeliglivsomblogger.blo...-foccacia.html Denne ser delikat ut

og her er en.

http://lchf-bloggen.blogspot.com/search/label/br%C3%B8d ligger også en oppskrift nede på denne siden.

__________________
Tiki
xxxxxxx

Sist redigert av Tiki : 18-03-11 kl 08:31.
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 20-03-11, 19:11   #7
Lissi80
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 190
Lissi80 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp til å endre en foccacia-oppskrift til lavkarbo, om mulig!

Jeg har notert meg foccacia oppskriften fra lchf-bloggen.blogspot.com, om et linkes til i innlegget over.. Synes den ser ganske så god ut

Gleder meg til en anledning til å lage det.. Knksje jeg mikser sammen ett tapas bord i påsken og inviterer familien??!!

Lissi80 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har gått ned i vekt (det var ikke planen med å endre til lavkarbo-kosthold) meme Lavkarbo generelt 1 16-10-10 18:00
Hjelp med å endre innstillinger Faille Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 15 11-05-09 18:08
Hvor mange cm er det mulig å gå ned i leggene? Hjelp! Dietorelle Lavkarbo generelt 10 26-11-08 09:43
Småtips for gradvis å endre til lavkarbo-kosthold mofe Lavkarbo generelt 9 08-10-05 00:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no