Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-04-09, 16:28   #51
Anki1962
Medlem
 
Anki1962 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Alder: 61
Innlegg: 64
Anki1962 er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Skal en tur på "Harryhandling" påskeaften, er det noen tips her inne om hvilken pølser jeg kan få tak i der som er lavkarbo. Har så lyst på wienerpølser eller røkte pølser. Ellers så skal jeg prøve å se etter den sambal oelek der også.

Anki1962 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-04-09, 21:30   #52
Maimor
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 108
Maimor er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Ketolyse-pølsene får du vel kanskje ikke tak i i Sverige, men i Oslo, men de er hvertfall knallgode middagspølser. For de som er ute etter påskegodt så har Cavalier mye god sjokolade. En venninne kjøpte med to små konfektesker til meg i går og de var farlig gode. Biter av mørk sjokolade med kremet jordbærfyll med bare 0,3 karber pr bit (og redusert fettinnhold også), og hvit/lys sjokolade med "konfektfyll" inni, de var større og har ca 1,4 karber pr bit. Men de er mektige også så det går nok greit. Jeg har gjemt dem lengst ned i påskeegget som jeg skal ha med på tur...

__________________
Maimor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 11:54   #53
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Skal ta meg en tur på fredag til Nordby.
Er det Helsekost der tro? Lurer litt på om de f.eks har JHBK og fiberhusk der, og glutenmel kanskje?
Baker 4 Karin brød 2hver uke så det går endel av disse ingrediensene.
Ellers har jeg fått mange ideer til handel utfra innleggene over.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:15   #54
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Hei,
På Nordby senteret har du:

Guns Hälsokost
http://www.nordby.se/infoglueDeliverLive/infoglueDeliverLive/ViewPage.action?siteNodeId=465&languageId=3&conten tId=5502

Life
http://www.nordby.se/infoglueDeliverLive/infoglueDeliverLive/ViewPage.action?siteNodeId=465&languageId=3&conten tId=2385

Jeg har ikke sjekket utvalget i disse to butikkene, har alltid dårlig tid på harry tur.

Ellers så pleier jeg å hamstre fiberusk, fås i matbutikken, den er mye billigere i Sverige.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:25   #55
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av arnakristin, her.

Hei,
På Nordby senteret har du:

Guns Hälsokost
http://www.nordby.se/infoglueDeliverLive/infoglueDeliverLive/ViewPage.action?siteNodeId=465&languageId=3&conten tId=5502

Life
http://www.nordby.se/infoglueDeliverLive/infoglueDeliverLive/ViewPage.action?siteNodeId=465&languageId=3&conten tId=2385

Jeg har ikke sjekket utvalget i disse to butikkene, har alltid dårlig tid på harry tur.

Ellers så pleier jeg å hamstre fiberusk, fås i matbutikken, den er mye billigere i Sverige.

Supert, takk skal du ha!! Jeg pleier også å ha dårlig tid, men nå har kjæresten lovt at han skal være tålmodig

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 05-02-10, 19:22   #56
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Skulle legge til fiberhusk, men det hadde alt blitt nevnt...kult!

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 08:16   #57
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Denne tråden må jeg abonnere på så jeg har den til harryturen min, bacon, ost, kylling, fiberhusk og disse pølsene. Nå skal fryseren snart fylles

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 01:14   #58
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Og vist man er, som meg sjøl, laktoseintolerang, så finne man alt i Sverige. Dei har kremfløte og smøreost og creme fraise og cottage cheese og yoghurt og fil og heilmelk og alt man kan ønske seg. Trur eg må flytte til Sverige. Tine i Norge laga jo bare LETTmelk og MATfløte til oss. Dei kunne no heller ha laga kremfløte. For den e går jo å blande med melk/vann viss man vil ha matfløte. Men d e ganske vanskelig å bruke matfløte som krem :S Dumt eg bor fem tima fra nermaste butikk i Sverige. Og den e jo ikkje så stor..

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:44   #59
Heksa
Medlem
 
Heksa sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 54
Heksa er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Et lite tips til dere som shopper på Nordby. Hamburgerkjeden Max har egne lavkarboburgere:

GI-måltid:


Delifresh low carb burger (6,6 kh):


Jeg bestilte også falafelsnack (dog litt mye karber for mitt løp med sine 17,4 karber totalt), salat, og bluecheesedressing med forholdsvis lite karber som tilbehør.

Jeg er glad i bearnaise og fant en type ferdigbernaise av Erike Lallerstedt med under 0,5 kh per 100 g hos Eurocash. Såpass lite kh i bearnaise fra butikk har jeg aldri sett før. Har ikke fått smakt på den enda, så om den er god gjenstår å se.

Heksa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF og lavkarbo i varierende grad Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 00:03   #60
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg har spist lavkarboburgeren og den er faktisk veldig god!

Sausen er notert på Harry- lista!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 22:53   #61
mo9ca
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 29
mo9ca er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Denne tråden likte jeg!
Menne... Leita etter rømme sist jeg var, hva heter det på svensk?

__________________



mo9ca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 23:37   #62
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av mo9ca, her.

Denne tråden likte jeg!
Menne... Leita etter rømme sist jeg var, hva heter det på svensk?

Google- språkverktøy kan brukes til så mangt!
Rømme heter gräddfil på svensk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-05-10, 15:21   #63
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Ang lavkarboburgeren på MAX - Se opp - for den er full av Thousand Island

Spiste den nemlig i helgen. ( Den ser desverre ikke så god ut som på bildet heller )

Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 15:25   #64
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Gwen, her.

Ang lavkarboburgeren på MAX - Se opp - for den er full av Thousand Island

Spiste den nemlig i helgen. ( Den ser desverre ikke så god ut som på bildet heller )

Så rart! Det var ikke noe på den jeg fikk!
Hadde måkt av det meste uansett, jeg da! Er ikke glad i 1000- øyer i det hele tatt!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-05-10, 21:36   #65
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Så rart! Det var ikke noe på den jeg fikk!
Hadde måkt av det meste uansett, jeg da! Er ikke glad i 1000- øyer i det hele tatt!

Nei, vet ikke hvorfor de hadde slengt på det....men som deg så er jeg ikke så glad i det jeg heller - så det fikk renne ned i det ene salatbladet som fint ble med i søpla

Jeg bestilte cheddar-dip ved siden av og helte det på burgeren istedet

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 00:26   #66
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Som mangeårig harryturist til riksgrensen, abisko og Kiruna, har jeg jakta etter disse matvarene: Kyllingklubber fra coop (XP) Viltskav, ev renskav. Cottage Cheese fordi den har anna smak enn den norske. Forandring fryder. OST i mengder. Roastbiffkjøtt.

Og ungene som nu er 13 og 14, blir alltid sendt på jakt etter Dansk Fjellsmør. Svensk betjening leter og foreslår de rareste ting

Makaronifrø er også en klassiker

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:12   #67
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.


Og ungene som nu er 13 og 14, blir alltid sendt på jakt etter Dansk Fjellsmør. Svensk betjening leter og foreslår de rareste ting

Makaronifrø er også en klassiker

Hahaha
(Jeg brukte et par sek faktisk...)

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 11:15   #68
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 21:21   #69
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Og forøvrig oppfordrer jeg alle til å feire "Juvliga Svenska Mjølkrampans dag"

Dette er en dag i juni, i tilknyttning til en helg, der hver eneste melkerampe er pyntet, og alt er stengt. Selvsagt er jeg på svensketur akkurat da.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 14:46   #70
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Mamma kom hjem med diverse til meg etter handleliste herfra. Godt å få i hus masse ost, blandfärs, bacon, litt lavkarbopølser og litt godis.

Men er det sånn at det sukkerfrie smågodtet de har på f.eks. Gottebiten på Nordby er søtet med Maltitol? Eller er det lurt å be henne spørre betjeningen neste gang? Det står jo ikke akkurat næringsinnhold på smågodt..

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 20:47   #71
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Sisteinnsats, her.

Men er det sånn at det sukkerfrie smågodtet de har på f.eks. Gottebiten på Nordby er søtet med Maltitol? Eller er det lurt å be henne spørre betjeningen neste gang? Det står jo ikke akkurat næringsinnhold på smågodt..

Det er lurt å droppe hele greia spør du meg, jeg har aldri i mitt liv vært så dårlig som etter jeg spiste sukkerfritt smågodt fra sverige....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 11:30   #72
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Enig med Carisma, det sukkerfrie smågodtet fra Sverige er djevelen selv. (Jeg gikk ned en kilo i væske på tre-fire timer første gang jeg spiste ca en håndfull av det. Veldig lite behagelig.)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 18:39   #73
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Hva er det Svenskene har dytta inn i disse sukkerfrie greiene?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:10   #74
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Det er lurt å droppe hele greia spør du meg, jeg har aldri i mitt liv vært så dårlig som etter jeg spiste sukkerfritt smågodt fra sverige....

Opprinnelig lagt inn av Areola, her.

Enig med Carisma, det sukkerfrie smågodtet fra Sverige er djevelen selv. (Jeg gikk ned en kilo i væske på tre-fire timer første gang jeg spiste ca en håndfull av det. Veldig lite behagelig.)

Takk for svar, damer, men det var i grunnen ikke det jeg lurte på..

Jeg har spist mye av det smågodtet før jeg begynte med lavkarbo også, og har aldri opplevd noe ubehag. Jeg lurte bare på om det har "riktig" søtstoff for ketolysekuren eller ikke.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 19:16   #75
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige?

Jeg reagere VELDIG annerledes på sukkerfritt på lavkarbo vs ikke. Kom ikke her og si du ikke er advart!

Men jo, innholdsfortegnelse finnes nå faktisk på alt av smågodt også, ihvertfall på de store sentrene.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
sverige


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Harrytur til Sverige Lines Ketolysekuren 31 04-04-11 17:56
Skal på harrytur SIS Spørsmål og svar 10 13-09-07 17:46
Interesseorganisasjon for lavkarbere? Fjonken Lavkarbo generelt 6 14-03-06 12:08
I går var jeg på Harrytur Nooria Generell diskusjon 5 26-05-04 23:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no