Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Festmat

Black Sunday

Festmat Fest og høytid er en del av livene våre, og her kan vi poste og finne oppskrifter som kan gjøre disse dagene til gode opplevelser for oss som spiser etter en lavkarbofilosofi.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-03-10, 17:41   #176
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Jeg brukte vanlig meierismør og det var nok ikke det som gjorde at kaken ble for mørk og tung for meg og de fleste andre i min familie!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 10:12   #177
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Black Sunday

Da har jeg prøvd denne kaken også. Vet ikke helt hva jeg skal si om resultatet. Det ble definitivt konfekt. Føles nesten som å spise ren sjokolade.

Jeg brukte 200 g freia 70% premium med 30 g kh/100g og 150 g sukrin. Hvis man deler kaken i 8 stykker, så blir det ca 7.5 g kh pr stykke. Kaken ble mer enn søt nok, kanskje en tanke for søt?

Jeg valgte å skille eggeplomme og hvite. Jeg pisket eggeplommer og sukrin og tilsatte 1 dl kremfløte for at sjokoladesmaken ikke skulle bli altfor intens. Jeg stivpisket eggehvitene. Det ble så mye røre at jeg måtte bruke en stor form (24 cm) og kaken hevet så mye i ovnen at den gikk over kanten på formen. Tok den ut etter nesten 1 time, da den begynte å bli svidd på toppen, men fremdeles var veldig våt inni. Den falt fullstendig sammen ved avkjøling og nå er den ikke høyere enn 1-2 cm. Vet ikke om det er sånn det skal være eller om min kake er mislykket??

Jeg kan ikke melde meg på i hallelujakoret som sier at dette er verdens beste kake. Men folk har jo forskjellig smak og preferanser. For meg ble dette litt for lite "kake" og mer som å spise ren sjokolade, men det er vel derfor det kan kalles konfektkake. Det smakte godt, men dette er ikke noe jeg kommer til å servere gjester.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 18:53   #178
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Black Sunday

Maja: Server kaken i tynne stykker med rømme og bringebær til. Da får man en syrlig "motvekt" til konfektsmaken .

Ellers klarte jeg det mesterstykke å bruke 1/2 kg smør i stedet for 250g
Står og skravler i vei mens jeg skjærer opp og smelter hele pakken!! Nå skal det jo sies at jeg vanligvis kjøper 250 grams pakker, men jeg kan ikke skjønne hva jeg tenkte på.

Kaken er litt saltere (og fetere!) enn godt er, men jeg skal vel klare å få den ned - med rømme og bringebær, he, he

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 19:05   #179
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Kaken er litt saltere (og fetere!) enn godt er, men jeg skal vel klare å få den ned - med rømme og bringebær, he, he

Jeg brukte usaltet meierismør, og det tror jeg er lurt mtp at det ikke skal være saltsmak i en slik kake.

Jeg leste et sted at noen hevdet at kaken hadde brownieskonsistens, men det har ikke min kake. Den er mer porøs enn seig liksom...

Jeg skjønner ikke hvordan en kake som hever seg til over kanten på kakeformen kan falle sammen til å bli bare 1 cm. Noen som kan forklare hvorfor.

Jeg har laget glassur av Anton Berg sukkerfri som jeg smeltet og rørte sammen med usaltet smør og litt kremfløte. Kaken smaker helt ok. Mannen min synes den er god.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 21:17   #180
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Black Sunday

Kaken min er også litt "fast og svampete", ikke som en brownies, nei.
Jeg bruker en ganske liten form, da synker den ikke så mye sammen.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 22:18   #181
hoppetussa
Medlem
 
hoppetussa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 114
hoppetussa er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

får man kjøpt slike sukkerfrie sjokolader hvor som helst,eller må en på helsekost??

__________________




hoppetussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-03-10, 23:12   #182
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av hoppetussa, her.

får man kjøpt slike sukkerfrie sjokolader hvor som helst,eller må en på helsekost??

Rema har Cloetta sine, både mørk og lys variant!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 00:20   #183
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rema har Cloetta sine, både mørk og lys variant!

Ikke Rema her på Gjøvik.... Merkelig at de ikke har det samme utvalget i hele kjeden...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 00:22   #184
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Ikke Rema her på Gjøvik.... Merkelig at de ikke har det samme utvalget i hele kjeden...

Det er ikke alle butikkene som har plass til/vil ta inn alt. men er det i sortimentet, skal de kunne bestille alt du ber om, sier butikksjefen på min kjære, flotte Rema!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 00:27   #185
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det er ikke alle butikkene som har plass til/vil ta inn alt. men er det i sortimentet, skal de kunne bestille alt du ber om, sier butikksjefen på min kjære, flotte Rema!

Er 2 Remaer her, får ta en liten runde og snakke pent med butikksjefmenneskene

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 01:20   #186
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Er 2 Remaer her, får ta en liten runde og snakke pent med butikksjefmenneskene

Gjør det, du, så bestiller de nok til deg. De får jo varer fra hovedlager hele tiden, så det burde gå fort også!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 22:45   #187
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

bruker dere vanlig salt smør eller usaltet?

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:03   #188
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Jeg brukte i hvert fall helt vanlig meierismør!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 23:04   #189
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Elmira86, her.

bruker dere vanlig salt smør eller usaltet?

Jeg bruker alltid vanlig meierismør.

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 26-04-10, 14:29   #190
Elmira86
Medlem
 
Elmira86 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 37
Innlegg: 114
Elmira86 er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

det var godt, for det er det jeg handlet inn

__________________
Min journal


Elmira86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fra 02.01.2012. Over til lavkarbo etterhvert Svar med sitat
Gammel 07-05-10, 18:35   #191
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Jeg lager denne nå, og røren smaker fantastisk godt

Gleder meg til det ferdige resultatet

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 08-05-10, 09:46   #192
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Åhhhh, denne skal jeg bake igjen !
Tok meg et stykke nå som frokostdessert, å gleder meg til neste dessert.. Tror nemlig det blir flere stykker idag

Nam!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 10:14   #193
Karboadolf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
Karboadolf er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Denne kunne jeg tenke meg å prøve, men hvor får man tak i kokesjokolade uten sukker og karbohydratet?

Karboadolf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 13:20   #194
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Opprinnelig lagt inn av Karboadolf, her.

Denne kunne jeg tenke meg å prøve, men hvor får man tak i kokesjokolade uten sukker og karbohydratet?

På Rema feks!!!
De fører sjokoladen fra Sukkerfritt, både mørk og lys.
Den mørke inneholder 50g karber pr 100g, men av disse er 48 sukkeralkoholer og kan trekkes fra!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-07-10, 14:05   #195
Karboadolf
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 2
Karboadolf er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Takk for svaret, da er det bare å glede seg til kake til helgen.

Karboadolf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:03   #196
Pandaguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 10
Pandaguri er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Dette er kanskje et dumt spørsmål, men bruker dere varmluft når dere steker kaka?

Jeg forsøkte meg på denne, men brukte ei 23cm form, og synes kaka ble for lite stekt etter en time (brukte ikke varmluft). Men den var såpass god at jeg kommer til å lage den igjen

Pandaguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:11   #197
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Black Sunday

Jeg brukte i hvert fall ikke varmluft!
Kaken skal jo være litt rå og tung på en måte!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 01-08-10, 17:24   #198
Pandaguri
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 10
Pandaguri er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Ok, da blir det uten varmluft neste gang også

Kaka falt forresten veldig sammen når jeg tok den ut av ovnen, men men, er vel smaken som er det viktigste

Pandaguri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-08-10, 22:52   #199
MiniMe74
Medlem
 
MiniMe74 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Innlegg: 59
MiniMe74 er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Kaken er laget og ble kjempe god! Tusen takk for oppskriften!

Denne burde vel være grei å fryse? Tenkte at det kunne være kjempe fint å ha kaken nedfryst i biter så jeg kunne ta med meg et stykke når jeg skal bort på middag og sånn.

__________________

MiniMe74 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 13:56   #200
kjgros
Nytt Medlem
 
kjgros sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 1
kjgros er på en erverdig vei

Sv: Black Sunday

Hei!
Hvor får man tak i sukker og karbofri kokesjokolade?

__________________




Sist redigert av kjgros : 08-01-11 kl 14:02.
kjgros er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketolyse + Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Black boy Rub-a-dub Madamim Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 03-04-08 01:35
Sukkeralkoholer i Black Frisk og Ricola Original Herb Mosepjusk Lavkarbo generelt 2 13-03-08 00:04
Black Tower Riesling Dolly Lavkarbo generelt 2 03-04-07 14:57
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 17:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no