Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kalkun i kjøleskapet

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-12-11, 21:36   #1
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Kalkun i kjøleskapet

Hei!!

Jeg tenkte å ha kalkun 1. januar, men drar på ferie den 24, og har ikke plass i fryseren til noe så stort, og må jo kjøpe kalkunen før jeg drar på ferie..

Tror dere om jeg kjøper en frossen kalkun at den holder seg i kjøleskapet fra 22.desember til 1.januar?

Ellers noen andre tips til hva jeg kan gjøre?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:02   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Kalkun i kjøleskapet

Har du en myk kjølebag? Aviser rundt kalkunen og inn i en slik kjølebag. Da holder den fint
Ehh... glemte å si at kjølebag`n også må få plass i kjøleskapet...

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:12   #3
Nomade
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 35
Nomade er på en erverdig vei

Sv: Kalkun i kjøleskapet

sikert kulde grader ute la kalkune sto ute i verande til du kommer) håper d blir ikke jule mat for nabo hunder) god jul

Nomade er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:14   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kalkun i kjøleskapet

10 dager? Det hadde jeg ikke tatt sjansen på. Du har ikke noen som kunne hatt den i fryseren til et par dager før du skal lage den da?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 22:28   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Kalkun i kjøleskapet

Hvis du rekker kan du jo steke den opp før du reiser. Skjær den opp og frys ned i alu-folie. Så varmer du den opp i folien i ovnen når den skal serveres

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 09:15   #6
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kalkun i kjøleskapet

Ti dager er vel på grensen, hva med å sette den i en hard boks ute?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 15:51   #7
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Kalkun i kjøleskapet

Jeg fikk røsket ut skuffene av fryseren min, så den fikk plass.. Så får jeg hurtigtine den den 31, til den 1..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 00:06   #8
Bonitta
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 178
Bonitta er på en erverdig vei

Sv: Kalkun i kjøleskapet

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Jeg fikk røsket ut skuffene av fryseren min, så den fikk plass.. Så får jeg hurtigtine den den 31, til den 1..

Good luck sier jeg bare...
Har prøvd det, med DÅRLIG hell
Ville heller gått for kalkunbryst som kan hurtigtines på kjøkkenbenken. En hel kalkun er drøyt....men tipset kommer kanskje sent

Bonitta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Julesylte av kalkun Hasselnøtt Generell ernæringsdebatt 0 20-12-10 07:51
Ny måte å steke kalkun på Kitt Generell diskusjon 1 17-12-10 23:57
GI på kalkun falukorv? Mamsen Generell diskusjon 1 05-02-10 21:00
Kalkun/kyllingprodukter nathalie Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 28-03-07 00:08
Kalkun- og brokkolisalat Marianne Lunsj 0 07-02-05 19:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no