Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Vafler med kokosmel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-13, 21:33   #1
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Vafler med kokosmel?

Noen som har prøvd å lage vafler med kokosmel?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 16-04-13, 21:43   #2
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med kokosmel?

jepp.. funker det

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 07:39   #3
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av rut311, her.

jepp.. funker det

Bruker du noe Anne bindemiddel enn bare egg?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 09:25   #4
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Vafler med kokosmel?

jeg har hatt i litt fiberhusk.. har desverre ikke noe "oppskrift", bare slumper.. Egg, rømme, sukrin/stevia, fiberhusk, bakepulver, kokosmel, kardemomme, melk(kan gjerne bli litt tykk røre etterhvert..

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 09:47   #5
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med kokosmel?

Dersom du bruker melkeprodukter så er disse veldig gode:
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 10:14   #6
Jean1986
Medlem
 
Jean1986 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Hvor: Ålesund
Alder: 38
Innlegg: 264
Jean1986 er ny på veien

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Dersom du bruker melkeprodukter så er disse veldig gode:
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html


Kan skrive under på at de er kjempe gode og smaker som vanlig vaffler

__________________


Jean1986 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 10:21   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med kokosmel?

Jeg bruker kokosmel, oppskriften er ikke min( kan ikke linke til formet der den ligger pga det er lukket)

4 egg
1dl kokosmelk(eller fløte/rømme)
2ss kokosmel
1ss fiberhusk
Evt søtt etter smak, kardemomme etter smak
2ts bakepulver

La svelle og stek. Jeg pleier å få 5-6vafler i mitt store wilfajern av denne.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 11:56   #8
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler med kokosmel?

Tåler ikke melk dessverre men skal prøve meg på imse sin oppskrift jeg lager noen nå og de er veldig gode på smak men faller så lett fra hverandre.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 12:39   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Vafler med kokosmel?

Er glutenmel noe å bruke til vafler og denslags? Kjøpte en pose for noen måneder siden, men har ikke kommet på noe å bruke det til...

Jeg kjøpte en eske med noe amerikansk vaffel- og pannekakemiks på helsekosten. Tilsettes egg, olje og vann, og stekes. Fin konsistens, men det smakte bortimot ingenting! Kanskje man bør tilsette søtning og kardemomme? Noen andre smaker som egner seg? Litt vanlijeessens kanskje?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 12:54   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Er glutenmel noe å bruke til vafler og denslags? Kjøpte en pose for noen måneder siden, men har ikke kommet på noe å bruke det til...

Dersom du tåler gluten så. Oppskriften jeg la ut over her funker med glutenmel. Jeg kasta mitt glutenmel, for jeg tåler ikke gluten.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 19:54   #11
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Er glutenmel noe å bruke til vafler og denslags? Kjøpte en pose for noen måneder siden, men har ikke kommet på noe å bruke det til...

Jeg kjøpte en eske med noe amerikansk vaffel- og pannekakemiks på helsekosten. Tilsettes egg, olje og vann, og stekes. Fin konsistens, men det smakte bortimot ingenting! Kanskje man bør tilsette søtning og kardemomme? Noen andre smaker som egner seg? Litt vanlijeessens kanskje?

Er ikke det litt bortkastet med gluten mel der? Om man først skal utsette seg for gluten så bruk det heller der hvor det trengs; for å gi "gjærbakstegenskaper"...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 22:52   #12
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Vafler med kokosmel?

Hva gjør dere for at røra skal fungere bra i vafeljernet? Jeg klart å ødelege mitt vafeljern når jeg forsøkte å steike vafler med kokosmel. De satt fast! og rant utover hele greia! Grr....

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 06:55   #13
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Hva gjør dere for at røra skal fungere bra i vafeljernet? Jeg klart å ødelege mitt vafeljern når jeg forsøkte å steike vafler med kokosmel. De satt fast! og rant utover hele greia! Grr....

Olje..

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 18:36   #14
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av kamp, her.

Olje..

Jo, jeg brukte olje, og smurt godt. Men det funket visst ikke

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 18-04-13, 19:00   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vafler med kokosmel?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Jo, jeg brukte olje, og smurt godt. Men det funket visst ikke

Er vaffeljernet ditt slitt? Jeg har aldri noensinne fått lavkarbovafler til å henge fast, ikke i det gamle åkivenjernet som tok kvelden, det nye wilfajernet eller båljernet mitt( gammelt jern til bruk på vedkomfyr, vi bruker det på tur).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vafler! moinx Kake/dessert og snacks 278 07-01-13 19:06
Vafler med kokosmel Cornelia Kake/dessert og snacks 29 18-01-12 16:44
Vafler GKS Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 26-02-11 23:31
Vafler Musti Bakst 13 05-04-07 20:16
Vafler 114->92-95 Oppskrifter 43 11-06-06 11:06


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no