Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-03-14, 00:56   #1
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Et vennlig sådan, kunne trengts. Har ikke vært innlogget her på flere måneder, for det er som å komme krypende tilbake til korset. Med blødende knær og filleklær.

I høst fikk jeg etter nevrologisk utfall pga. medisiner svar på en blodprøve som sa jeg hadde lupus antikoagulens-forstyrrelse, altså at jeg var "naturlig blodproppdanner". Etter å ha konsultert vår alles kjære fastlege Torkil, fant jeg/vi ut at inntil kontrollprøver var tatt var det best om jeg ikke fulgte ketolyse/lavkarbo. Nå er kontrollprøven tatt, den var negativ, så nå er det vel kanskje på tide å finne sadelen igjen og børste støv av den, ja?

Vekta er et stadig problem ja, men det er alle ringvirkningene av lavkarbokosthold som virkelig er årsaken til at jeg tidligere har sverget til den. Jeg vet at det er den som passer best til MEG og min hverdag.
Jeg har tidligere vært åpen om min psykiske lidelse, bipolar, og for å prøve stagnere den litt så går jeg på medisin som har som aller vanligst bivirkning å gi ulvehunger. Og ulv er heeeelt korrekt. Uansett hvor mye jeg spiser så blir jeg IKKE mett, og jeg craver etter sukker. Som en gal. Altså, som en varulf bak lås og slå som ønsker å komme ut for å spise byttet som står på andre sida. Det føles heeeelt jæ.... for å si det mildt.

Jeg har tidligere, og er for så vidt fortsatt det enda, vært en som framsnakket lavkarbolivsstilen veldig, og så føler jeg meg som en martyr som sitter å spiser potetgull...

Det er aldri for sent å snu, men det er like før jeg må sy ut alle buksene mine. GAH!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 08:50   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Vennligsinnet spark oversendt

Kan ulvehungeren ha sammenheng med både karbohydratnivå og medisiner? Med andre ord, om du i stedet overspiser på lavkarbomat i begynnelsen så vil kanskje karbosuget gi seg over tid og dermed også dempe ulvehungeren? Å kutte ut medisinene er sikkert ikke noe godt alternativ, men noen justeringer kan kanskje gjøres for å få sulten litt mer under kontroll? Jeg ville prøvd en periode med mye lavkarbovennlig mat i stedet for mye høykarbo. Du skal ikke se bort fra at dette retter seg med rett kosthold...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 11:14   #3
Elvira
Medlem
 
Elvira sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 62
Elvira er på en erverdig vei

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Jeg har også diagnosen bipolar, men vet ikke om medisinen min gir ulvehunger. Det må jeg sjekke.
Men det er uansett aldri noe alternativ for meg å redusere den.
Det er alltid viktigere å være stabil enn å være slank for meg.
Uansett, det jeg opplever på lavkarbo er at jeg klarer å kontrollere sulten bedre enn på høykarbomat.
Jeg sender et pent lite spark bak og håper du kommer deg opp i sadelen igjen!

__________________
Dagboken
Elvira er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-03-14, 15:09   #4
Momse
Medlem
 
Momse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 443
Momse har en fantastisk aura rundt segMomse har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Et snilt spark bak sendes i din retning - masse lykke til

__________________
Momse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 21:18   #5
Bellabo
Medlem
 
Bellabo sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 167
Bellabo er på en erverdig vei

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?


__________________




revmatiker og Lavkarbo-veteran siden 2009.. prøvd de aller fleste diettene.. Er nå i gang med siste innspurt så derfor ny ketolyserunde.
Bellabo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: under 5 :) Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 21:55   #6
Lykkejenta85
Medlem
 
Lykkejenta85 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 422
Lykkejenta85 har en fantastisk aura rundt segLykkejenta85 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

spark er herved oversent

jeg skal også avsukres og bli lettere i kropp og humør utover våren og sommeren. har satt meg et mål nå om 100 dager ketose litt hodepine i dag men jeg vet det er verdt det om noen dager når søtsuget er borte, magen blir lettere og mindre pga mindre luft og vann i kroppen.

masse lykke til!

__________________
Drømmer om den dagen da vekten viser 75 kg 20 kg borte - 30 kg igjen til mål
Lykkejenta85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Paleo Svar med sitat
Gammel 31-03-14, 22:19   #7
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Et skikkelig spark i baken, sendes fra nord!

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 13:36   #8
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Er det mulig å bestille "et spark bak"?

Hei

Jeg tror du har gitt deg selv et spark bak ved å skrive her

Jeg anbefaler det å kjøre ketolysekuren "etter boken" altså med mosjon , kosttilskuddene og i ditt tilfelle også seltin salt , i hvert tilfelle de første ukene og to SS Möllers Tran dagglig for å forebygge betennelsesreaksjoner i kroppen. (ikke omega III kapsler, de er oftest harske)
En kopp kaffe om morgenen med 1 ts kaldpresset kokosolje og evt en søtetablett gir en god kickstart på dagen og et godt fetttilskudd.
Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Finnes det effektive måter å trene bort "grevinneheng" og "lovehandles"? FrkMarge Trening 15 22-03-12 10:22
Hvordan "sprekke" på best mulig måte? Nupsida Lavkarbo generelt 22 13-12-10 22:27
Mulig å spise ketogent OG "vanlig" med noen timers mellomrom..? glitre Andre dietter 7 10-10-09 11:42
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no