Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ketolyse / LCHF / Fedon

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 12:45   #1
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Ketolyse / LCHF / Fedon

Hei Jeg er i ferd med å bli lavkarbo gal! Jeg begynte for ett halvt år siden på Ketolyse. Var mange fordeler her, men jeg gikk kun ned ett par tre kg på 3 måneder. Har en BMI på rundt 25, så tenkte kanskje dietten ikke helt var for meg. Nå har jeg prøvd å leve i min egen versjon av lavkarbo, dvs mer grønnsaker og mindre fett. Dette har ført til en vektøkning igjen. Investerte så i Fedon`s bok for å sette meg inn i hans filosofi. Etter å ha lest kjenner jeg at jeg kanskje "savner" litt mer Ketolyse tankegangen... Det har i det siste vært snakk mye om LCHF. Før jeg går til enda en investering av enda en ny bok kan noen si litt kort om denne filosofien? Er det her "begrensinger" på hva du bør ligge på i BMI? Jeg vet man kan spise litt mer karbo her enn på Ketolyse, men hva bør man ligge på i daglig dose? På forhånd takk for informasjon

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 13:08   #2
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse / LCHF / Fedon

Vil bare legg til at om du har klart å gå opp ved å spise mer grønnsaker og mindre fett lurer jeg på om du har lavt stoffskifte og har vært hos legen i denne forbindelse. Og når du spiste mer grønnsaker, var det kokte gulrøtter, kålrabi etc også?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 13:19   #3
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Ketolyse / LCHF / Fedon

Nei, jeg har holdt meg unna de grønnsakene som vokser under jorden. Men ikke vært så streng med tomater og bønner som tidligere. Har nok og spist mer syltetøy ( usukret bringebær syltetøy) som alikevel ikke burde være så avskrekkende når det gjelder karbohydrater ( etter å ha trukket fra sukkeralkoholer) Men jeg føler at jeg har vært mer sulten, og det har kanskje automatisk gjort at jeg generelt har spist noe mer mat enn når jeg gikk på Ketolyse. Det er derfor jeg har lyst til å prøve med på LCHF varianten som er "ekstrem", men kanskje ikke så ekstrem som Ketolyse?

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 13:42   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketolyse / LCHF / Fedon

Hm , jeg ville heller vært mer tålmodig med streng ketolyse var jeg deg. Unngått bønner og syltetøy. Siden du spiser mer med mer karbo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 15:26   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse / LCHF / Fedon

Ketolysekuren er en type LCHF- diett.

Ketolysekuren har sine "regler"

Fra denne flotte infotråden: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970&page=6 :

LCHF-definisjon:

Sitat:

Vitenskap og Fornuft (VOF) har følgende definisjon:
LCHF står for et karbohydratfattig, fettrikt kosthold.

Strengt LCHF-kosthold: Her kommer inntil to prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 10 g per dag.
Normalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil fem prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 25 g per dag.
Øvre grense for LCHF-kosthold: Her kommer inntil ti prosent av energien fra karbohydrater. Dette tilsvarer maksimalt 50 g per dag.
Liberalt LCHF-kosthold: Her kommer inntil 20 prosent av energien fra karbohydrater, tilsvarende maksimalt 100 g per dag.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på ketolyse og Fedon? smiley83 Lavkarbo generelt 1 31-03-11 18:56
Ketolyse & Fedon? Husmor27 Ketolysekuren 17 04-03-11 19:12
Fedon brød og ketolyse Evelyn Oppskrifter 1 30-10-08 16:00
Fra ketolyse til fedon Petronella Spørsmål og svar 1 21-05-08 11:33
Fra ketolyse til Fedon Lindabtn Dr Lindbergs 5 18-10-07 21:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no