Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketolyse - hvordan få det til og hvor mange gram?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-04-14, 19:00   #1
kams
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2014
Innlegg: 2
kams er på en erverdig vei

Ketolyse - hvordan få det til og hvor mange gram?

Hei! Jeg lurer først på hva dere som går på ketolyse får i dere? Hvor mange gram karbohydrater? Jeg legger inn det jeg spiser på appen "lifesum, tidligere shape up". Jeg kommer ALDRI unner 20g som det sier at kvinner må under for å oppnå ketose... Så til dere som sjekker med urinstick, hvor mange gram kan dere spise før dere går ut av ketosen?!

Også lurer jeg på hva dere spiser i løpet av en dag for å klare dette? Jeg har f.eks i dag spist:
1 questbar (proteinbar)
65g bringbær
100g cottage cheese
40 skiver tapasskinke
25g macadamia nøtter
0,5 scoop whey80 proteinpulver
3,5 dl soyamelk
125g yoghurt

Dette endte på 66g karbohydrater. Føler stortsett jeg spiser ganske bra, men likevel er det jo for mye. Det var jo for mye før jeg spiste yoghurten også... Sånn som jeg ser på det ser det jo rett og slett umulig ut!
Hvordan ser en typisk ketolysematplan ut? Gi meg gjerne eksempler!!

kams er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:10   #2
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av kams, her.

Hei! Jeg lurer først på hva dere som går på ketolyse får i dere? Hvor mange gram karbohydrater? Jeg legger inn det jeg spiser på appen "lifesum, tidligere shape up". Jeg kommer ALDRI unner 20g som det sier at kvinner må under for å oppnå ketose... Så til dere som sjekker med urinstick, hvor mange gram kan dere spise før dere går ut av ketosen?!

Også lurer jeg på hva dere spiser i løpet av en dag for å klare dette? Jeg har f.eks i dag spist:
1 questbar (proteinbar)
65g bringbær
100g cottage cheese
40 skiver tapasskinke
25g macadamia nøtter
0,5 scoop whey80 proteinpulver
3,5 dl soyamelk
125g yoghurt

Dette endte på 66g karbohydrater. Føler stortsett jeg spiser ganske bra, men likevel er det jo for mye. Det var jo for mye før jeg spiste yoghurten også... Sånn som jeg ser på det ser det jo rett og slett umulig ut!
Hvordan ser en typisk ketolysematplan ut? Gi meg gjerne eksempler!!

Har du lest boka? Sjekket listen med tillatte matvarer?
Jeg går ikke på ketolyse, men Atkins, og fase 1 skal være ganske lik ketolysekuren.
I fase 1 Atkins skal en komme i ketose, verken Cottage cheese, nøtter, yoghurt eller bær er tillatt. Yoghurt skal en vel ikke spise på lavkarbo?

Jeg spiser masse grønnsaker, egg, kjøtt, litt rømme, litt kremfløte ++

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:33   #3
Fillilura
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2014
Alder: 40
Innlegg: 143
Fillilura er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av kloppsi, her.

Har du lest boka? Sjekket listen med tillatte matvarer?
Jeg går ikke på ketolyse, men Atkins, og fase 1 skal være ganske lik ketolysekuren.
I fase 1 Atkins skal en komme i ketose, verken Cottage cheese, nøtter, yoghurt eller bær er tillatt. Yoghurt skal en vel ikke spise på lavkarbo?

Jeg spiser masse grønnsaker, egg, kjøtt, litt rømme, litt kremfløte ++

Fet yoghurt går fint, fks tyrkisk (spørs jo litt hvilken retning en går etter)

__________________
Paleofrelst


Journal
Bloggen min
Fillilura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 20:47   #4
kloppsi
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Hordaland
Innlegg: 309
kloppsi er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av Fillilura, her.

Fet yoghurt går fint, fks tyrkisk (spørs jo litt hvilken retning en går etter)

Ja det kom jeg ikke på. Så for meg de sukkerbombene som ungene prøver å mase seg til hver gang vi er på butikken

__________________
Ny start 28. august 2014


kloppsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:10   #5
Mate
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 149
Mate er ny på veien

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Hei!

Jeg tror kanskje du gjør det litt vanskelig for deg selv. Jeg ville droppet barer; den alene står for over 20 gram karbohydrater. Tenk heller vanlige grønnsaker og kjøtt. Spis brokkoli, blomkål, svinekjøtt, kyllingkjøtt, fisk, biff og stek i smør/olje. Det er ikke så vanskelig, men i begynnelsen bør du rett og slett veie og regne over det du spiser før du spiser det. Da oppdager du raskt at selv en liten proteinbar kan inneholde mye sukker (i forhold til ketolyse i allfall) og at bær bør spises med måte (bringebær er vel en av de snilleste og takk og lov for det!). Jeg holder meg under 25 gram karbo om dagen, og da er jeg i ketose, men skal ikke mye over det før jeg hopper ut av det. Vær litt streng til å begynne med, så går det så greit.

Mate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-04-14, 22:17   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av kams, her.

40 skiver tapasskinke

40 - FØRTI - skiver????

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:15   #7
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Den menyen din har egentlig lite av det jeg betegner som mat, det er mer kos og vomfyll

Hvor er grønnsakene f.eks? Sats på rent kjøtt,fisk og egg sammen med masse grønnsaker så er det ingen problem å komme seg ned under 20 g kh daglig om det er et mål i seg selv. Man kan fint komme i og være i ketose langt over 15-20 g kh daglig. Selv holder jeg meg i ketose på 50-60 g kh, men jeg trener en del også.

Litt bær, nøtter og yoghurt (type fet, tyrkisk/gresk) er ingen problem som kos, men soyamelk ville jeg kuttet fra den daglige dietten den kan klusse både med syklus og vektnedgang. Og hvorfor bruker du proteinpulver? Trener du mye vekter? Kan også være en fordel å moderere inntak av meieriprodukter (utenom smør).

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:54   #8
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

jeg fikk streng beskjed av pt-en min å ikke trene om jeg sku gå på ketolyse så jeg har gått over til vanlig lavkarbo, han sa det var direkte farlig å trene med bare 15-20 gram karbo om dagen, bare et tips

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 08:59   #9
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg fikk streng beskjed av pt-en min å ikke trene om jeg sku gå på ketolyse så jeg har gått over til vanlig lavkarbo, han sa det var direkte farlig å trene med bare 15-20 gram karbo om dagen, bare et tips

Det er bare tull av PT (sannsynligvis grunnet mangel på kunnskap/erfaring). Jeg trente masse da jeg gikk på streng ketolyse, og jeg har aldri hatt så raske resultater som den perioden. Så lenge man får i seg fet mat før treninga kan man holde på utrolig lenge (bare vær obs på at man ikke blir sliten på "normal" måte og kan fint trene til man spyr )

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:15   #10
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

jeg fikk streng beskjed av pt-en min å ikke trene om jeg sku gå på ketolyse så jeg har gått over til vanlig lavkarbo, han sa det var direkte farlig å trene med bare 15-20 gram karbo om dagen, bare et tips

Tøv. Man kan fint trene selv om man spiser ketogent. Det er riktignok en tilvenningssak og det er ikke alle som liker å trene hardt i ketose, men farlig er det ikke. For min egen del merker jeg at jeg blir mer eksplosiv på styrketrening i ketose. Når det kommer til kardiotrening trenger jeg ganske lang tilvenningstid (som jeg ikke har tålmodighet per nå, og spiser derfor ikke ketogent enda). Med det sagt har jeg fullført spinningmaraton (4 timer) i ketose for noen år siden. Ingen større problemer med det enn at jeg ble veldig øm i rumpa. Men greit å ha i bakhodet er at når man trener kan man ofte kunne spise mer enn de 15-20 grammene karbohydrater og fortsatt være i ketose. Om jeg ikke husker feil lå jeg på 40-50 gram da jeg trente aktivt spinning og styrke, og var i ketose.

Til TS: Spis mer MAT. Rent kjøtt/fisk/fugl, grønnsaker over jorden og naturlig fett, begrenset til moderate mengder meieriprodukter (avhengig av hva du tåler). Styr unna barer og slike ting daglig. Jeg mener Gerd (en av moderatorene her inne) har noen ketolyse dags- og ukesmenyer liggende i journalen eller bloggen. Verdt å ta en titt


Sist redigert av Cyan : 02-04-14 kl 09:22.
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:40   #11
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

personlige treneren min har flere år med erfaring så nei tror ikke det er tøv

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:55   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

personlige treneren min har flere år med erfaring så nei tror ikke det er tøv

Med trening ja. Og sannsynligvis ernæringsrådets eller tilsvarende retningslinjer. Det er ikke dermed sagt at han er ekspert på trening og kost, han forholder seg til det han vet.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 09:59   #13
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

personlige treneren min har flere år med erfaring så nei tror ikke det er tøv

Vel, det er tøv (uvitenhet)

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:10   #14
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

han har selv gått ned 30 kg men dere får mene det dere vil

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:14   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Her er en bra tråd om trening på lavkarbo/ketogent kosthold:

http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=23842

Sitat:

Styrketrening er fullt mulig å gjennomføre selv i kronisk ketose. Jeg kjenner ikke til negative effekter av å trene styrke i ketose. I en effektiv styrkeøkt må man ha en viss lengde på pauser, og så lenge disse pausene ikke blir for korte, så er det lite som tyder på at treningen blir tyngre uten karbohydrater. Musklene våre kan bruke fett som energi selv ved svært høye intensiteter. Kun ved helkroppsarbeid faller andel fett i forhold til karbohydrat som drivstoff allerede ved lavere intensiteter. Når kroppen jobber med mindre muskelgrupper om gangen, kan den benytte seg av fett selv ved høye intensiteter. Melkesyre gir også viktig energi under ketose.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:15   #16
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

han har selv gått ned 30 kg men dere får mene det dere vil

Selvfølgelig kan man gå ned om man ikke er i ketose, det er utsagnet om at det FARLIG og MÅ UNNGÅS vi reagerer på!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:20   #17
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

han har selv gått ned 30 kg men dere får mene det dere vil

Med tanke på at det er flere proffe idrettsutøvere som spiser ketogent og mange her inne som har trent langt tyngre enn det du skal, som spiser ketogent og føler det funker supert, så vil jeg nok tro at ikke alt er slik din trener forteller deg.
Urfolket trente tross alt knallhardt i ketose (jakt med simple fangstredskaper).

For noen funker ikke trening og ketose. Og noen sier at det ikke funka fordi de prøvde i 4 uker og gav opp før kroppen var ferdig omstilt til fettforbrenning. Noen tror også ketose betyr trening på seriøst engergiunderskudd, soom feks den ketosen en får når en spiser nutrilett og andre ekstreme lavkaloridietter. På lavkarbo ketogen diett kan en slenge på ekstra bensin i form av fett ( kroppen vil alltid forbrenne fett fra mat da det er lettest tilgjengelig).

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:21   #18
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

beklager å si det Imse men du vet ikke hvordan jeg trener

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:29   #19
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

beklager å si det Imse men du vet ikke hvordan jeg trener

Det er vel ikke relevant? Poenget her er at du advarer trådstarter mot å trene i ketose, noe som vi demneterer (og henviser til dokumentasjon på).

Til trådstarter:
Somk de andre sier, det er ikke mat det du spiser, og hvertfall ikke ketolysemat! Her er Gerd sin journal med forslag til ukesplaner: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=27135

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:40   #20
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

dere får mene det dere vil, kos dere og bli syke

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:42   #21
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

dere får mene det dere vil,

Nei, det får vi jo tydeligvis ikke

Forøvrig har jeg aldri vært så frisk som den perioden jeg levde strengt ketogent og trente mye... På "normalt" kosthold har jeg derimot trent meg syk flere ganger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 10:46   #22
engeljenta30
Medlem
 
engeljenta30 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2013
Innlegg: 350
engeljenta30 er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

stakkars deg da carisma, for ketolyse er jo så mye bedre enn normalt , hahah

engeljenta30 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo:) Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:00   #23
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

dere får mene det dere vil, kos dere og bli syke

Ja, vi er fri til å mene hva vi vil. Akkurat som du kan mene hva du vil. Men når du kommer med slike utsagn om at ketolyse(ketogent kost) og trening sammer er farlig, da MÅ du komme med gode begrunnelser. For for oss virker jo det som et utsagn tatt rett fra løse luften.

Så da er spørsmålet du må svare på: Hvorfor er det farlig å trene i ketose? Hva skjer og hvorfor?

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 11:54   #24
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ja, vi er fri til å mene hva vi vil. Akkurat som du kan mene hva du vil. Men når du kommer med slike utsagn om at ketolyse(ketogent kost) og trening sammer er farlig, da MÅ du komme med gode begrunnelser. For for oss virker jo det som et utsagn tatt rett fra løse luften.

Så da er spørsmålet du må svare på: Hvorfor er det farlig å trene i ketose? Hva skjer og hvorfor?

Nå er jeg spent

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-04-14, 12:32   #25
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Ketolyse - hvordan får det til og hvor mange gram?

Opprinnelig lagt inn av engeljenta30, her.

stakkars deg da carisma, for ketolyse er jo så mye bedre enn normalt , hahah

En god regel er å holde seg til tema for tråden. Tema handler om ketolyse og hvordan man får det til.
Du kom med en påstand, Englejenta, som heldigvis har blitt grundig tilbakevist, og et er helt greit. Men tråden handler IKKE om at Englejenta skal forsvare sitt syn, jeg synes det er uhørt og til og med frekt.
Carisma f eks forteller om sine positive erfaringer med ketolyse og trening, også skriver englejenta en frekk kommentar tilbake? Man kan jo begynne å lure...
Håper moderator kommer inn og styrer tråden her. Jeg sender nå en melding til moderator om ukorrekte og frekke svar i tråden. Forumet skal jo være et sted for opplysning og lærdom, ikke vranglære.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mange gram proteiner får du i deg pr. dag? mofe Generell ernæringsdebatt 20 01-04-14 21:03
Hvor mange gram er det i en hamburger? Anos Lavkarbo generelt 3 16-03-11 17:50
Hvor mange gram kh spiser du pr dag(ca)? Opheliia Dr Lindbergs 8 06-10-10 20:45
Hvor mange gram fett? ada-emilie Spørsmål og svar 14 21-03-10 00:10
Hvor mange gram karbohydrater? Håp Ketolysekuren 3 20-07-07 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no