Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-12, 23:34   #26
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Jeg har bare prøvd flytende stevia, og bruker det til det meste jeg skal ha søtt i. Men jeg er ikke spesielt vár for bitre smaker, så er kanskje derfor jeg ikke merker noe bismak.

Den TS linket til er forseten ikke ren stevia, er mer inulin i enn stevia.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 00:18   #27
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Jeg har enda ikke turt å teste stevia, siden jeg fant en flaske (sånn med dråpeteller) på krydderhylla til eksen min. Den sto visst igjen fra en som han delte leilighet med, som var veldig opptatt av økologiske varer og alternativmedisin/urtemedisin.

Smakte litt på fingeren, og fyttigrisen så fælt... som bismaken til flytende natreen, bare mye mer konsentrert bismak - og så i tillggg bittert.

Jeg måtte skylle munnen min med et glass vann!

Har jo lest at det finnes bra og dårlig kvalitet, men jeg er så redd for å kjøpe katta i sekken...

haha, unnskyld at jeg ler, men om du kun har smakt på det "bart" skjønner jeg du er skremt det smaker jo død og fa*ns oldemor det er ikke på langt nær så grusomt når det er utblanda riktig

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 01:53   #28
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

haha, unnskyld at jeg ler, men om du kun har smakt på det "bart" skjønner jeg du er skremt det smaker jo død og fa*ns oldemor det er ikke på langt nær så grusomt når det er utblanda riktig

Ja, og attpåtil var dette før jeg begynte med lavkarbo Det var ikke engang en liten dråpe da, har jo smakt på f.eks suketter rent, før, og det var ingenting i forhold :P

Jeg skal holde et øye med denne tråden, og skal nok tørre å kjøpe en flaske når jeg ser hva flere folk anbefaler Er student, så jeg tenker meg alltid om en ekstra gang når jeg handler på helsekosten.

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 07:37   #29
bligravid?
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Nord for Sinsenkrysset
Innlegg: 151
bligravid? er ny på veien

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Ja, og attpåtil var dette før jeg begynte med lavkarbo Det var ikke engang en liten dråpe da, har jo smakt på f.eks suketter rent, før, og det var ingenting i forhold :P

Jeg skal holde et øye med denne tråden, og skal nok tørre å kjøpe en flaske når jeg ser hva flere folk anbefaler Er student, så jeg tenker meg alltid om en ekstra gang når jeg handler på helsekosten.

Har aldri prøved stevia, men venter på en flaske i posten. Antar at den kommer til uka. Jeg kan ihvertfall komme hit å si hva jeg fikk ut av produktet

__________________
Delmål 1 - Under 100. I MÅL!!! (etter 2 uker og 4,5kg ned)

Delmål 2 - 90

Delmål 3 - normalvekt 70-75
bligravid? er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse? Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 08:32   #30
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Jeg blander alltid flere søtningstyper. Har også overdosert stevia og det er fælt...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:02   #31
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Vel...har også prøvd for mye stevia å måttet kaste... Jeg blander stevia/sukrin/evt yakonsirup og det smaker søtt Ellers, når jeg erstatter med stevia, deler jeg mengden på 33...og får sånn omtrent rett mengde stevia
Glad hver gang det dukker opp oppskrifter med steviamengden ferdig oppmålt

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 10:34   #32
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Jeg har bare prøvd flytende stevia. Og den er helt ok den, utblandet i mat. Men kan kan ikke bedømme smaken ved å dryppe på fingeren, da må det jo smake helt horribelt pga den er så utrolig konsentrert. Jeg bruker 1-2 dråper i en kopp te, litt ettersom hvor stor koppen er. 2 dråper holder lenge på 3 dl. I krem bruker jeg vel en 5-6 dråper på 3 dl fløte.

Å strø stevia over grøten høres helt grusomt ut også, den må jo røres ut, det er jo ikke noe strøsøting, pga den er så søt.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 15:38   #33
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Jeg er kjempeglad i latte og andre kaffedrikker, og kjøpte Stevia English Toffee til å ha i kaffen. Hadde et par dråper i og det var helt for jæææhæævlig.
Men kom fram til at jeg kunne bruke det når jeg lager iskaffe og da funket English toffee superfint. Ble knallgod iskaffe.
Men er skeptisk til om jeg blir å bruke stevia til noe annet..

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 16:23   #34
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Jeg syns stevia i kaffe er vanskelig å få godt, men jeg har hatt stevia og sukrin og da var det ok. Bruker denne: http://www.iherb.com/KAL-Pure-Stevia...z-118-ml/18986

Er nettopp begynt på mitt andre glass. Det første kjøpte jeg i august i fjor. Synes ikke den er bitter eller har bismak, men det er ikke godt å overdosere. Jeg har ikke smakt god stevia fra butikker i Norge. Har prøvd to typer og begge var grusomme.

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 17:28   #35
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Pingvin, her.

Jeg er kjempeglad i latte og andre kaffedrikker, og kjøpte Stevia English Toffee til å ha i kaffen. Hadde et par dråper i og det var helt for jæææhæævlig.
Men kom fram til at jeg kunne bruke det når jeg lager iskaffe og da funket English toffee superfint. Ble knallgod iskaffe.
Men er skeptisk til om jeg blir å bruke stevia til noe annet..

Hvilket merke var det? er det den alle skryter av er så veldig god? eller er det denne http://www.iherb.com/Stevita-Flavors...oz-40-ml/14876

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:22   #36
La Guapa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
La Guapa er på en erverdig vei

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Bruker kun Tagatesse her i gården.
Fantastisk i all matlaging (inkldert baking)
Ingen bismak

La Guapa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:41   #37
Pingvin
Juniormedlem
 
Pingvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bærum
Innlegg: 41
Pingvin er på en erverdig vei

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvilket merke var det? er det den alle skryter av er så veldig god? eller er det denne http://www.iherb.com/Stevita-Flavors...oz-40-ml/14876

Det er denne jeg har brukt

http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-oz-60-ml/9674

__________________
Tread softly cause you tread on my dreams



Pingvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-05-12, 18:55   #38
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Re: Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Pingvin, her.

Det er denne jeg har brukt

http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-oz-60-ml/9674

Bestilt den jeg også. Syns den med vanilje er utrolig god å bruke i melkeprodukter.. Piska krem, cottage cheese, yogurt, nøttemelk, osv.. Var helt grusom i kakao da, av en eller annen grunn.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-05-12, 09:48   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Stevia - en skrekkelig opplevelse!

Opprinnelig lagt inn av Pingvin, her.

Det er denne jeg har brukt

http://www.iherb.com/Wisdom-Natural-...-oz-60-ml/9674

det er den alle sier er så god. kuult du sier imot

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nær snikkers opplevelse elien Lavkarbo generelt 2 22-03-12 19:40
Kjekk opplevelse: Señora Mer enn 30 kg overvekt 8 02-12-11 21:05
Aha-opplevelse Kitsu Livets lyse side 18 15-02-11 15:00
En veldig ekkel opplevelse! Kristin1964 Lavkarbo generelt 8 10-09-07 12:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no